سبد خرید شما خالی می باشد.
انواع سایز پوشک بچه

یکی لوازم ضروری برای نوزادان از بدو تولد تا دو یا سه سالگی، پوشک است می‌توانید مطلب‌ بهترین پوشک بچه در ایران کدام است؟ را مطالعه کنید و اطلاعات کاملی درباره کیفیت و نوع پوشک ها به دست بیاورید. اگر بار اول است که مادر می‌شوید حتما یک عالمه استرس دارید و گاهی به موضوعاتی بر می‌خورید که اصلا فکر نمی‌کردید وجود داشته باشند. احتمالا قبل از اینکه به مادر شدن فکر کنید و شروع به جمع کردن اطلاعات درباره نوزادان کرده باشید، پوشک بچه در ذهنتان صرفا یک چیز کثیف بوده که فقط باید از شر آن زودتر خلاص شد یا بچه ای که پوشک نداشت را با ترس و لرز بغل می‌کردید که مبادا شما را هم کثیف کند. اما حالا که خودتان تصمیم گرفته‌اید مادر شوید از اهمیت پوشک آگاه شده‌اید.

سایز پوشک

درباره پوشاک نکات زیادی وجود دارد که در پرستاری از نوزادان و خردسالان باید به تمام آنها توجه کرد. پیشنهاد ما هم به شما این است که موضوع پوشک برای فرزند دلبندتان را جدی بگیرید چون ممکن است خدای نکرده با اشتباهات و بی توجهی شما فرزند دلبندتان دچار سوختگی پا یا عفونت‌های ادراری شود. البته حساسیت بی جا هم می‌تواند باعث آزار شما شود و خیلی زود دچار فرسودگی و خستگی از بچه داری شوید. به خودتان مسلط باشید و به توانایی خود درباره نگهداری از نوزاد عزیزتان مطمئن شوید. حتی اگرتمام نکات را درباره پوشک بچه در نظر بگیرید ممکن است استثنائاتی هم به وجود بیاید که در کنترل شما نیست. برای مثال بعضی از نوزادان به طور کلی به همه انواع پوشک حساسیت نشان می‌دهند. مادران مجبور می‌شوند که از روش قدیمی کهنه و پارچه های کتانی استفاده کنند. در بعضی مواقع هم دلیل حساسیت نوزاد مربوط به تغذیه مادر و شیر است. پس همیشه به خودتان مسلط باشید و بقبولانید که بهترین‌ها را برای نوزادتان انجام خواهید داد.

یکی از نکات مهم درباره انتخاب پوشک بچه سایز پوشک است. این سایز بندی در کشور‌های مختلف و برند های مختلف، با هم تفاوت دارد برای همین فقط نباید به اطلاعات روی بسته بندی پوشک بچه بسنده کنید.

سایز پوشک برای نوزاد تازه متولد شده

برای نوزاد تازه متولد شده در بعضی از مارک‌ها، سایز صفر وجود دارد که می‌توانید آن را تهیه کنید ولی اگر این سایز را پیدا نکردید سایز ۱ هم مناسب خواهد بود. در بعضی موارد، مثلا اگر نوزاد تازه متولد شده شما دارای جثه کوچکتر و وزن کمتر بود به برند‌های خارجی رجوع کنید و تا جایی که ممکن است از سایز صفر برای نی نی کوچولو استفاده کنید.

نوزاد

سایز پوشک بعد از بیست روزگی نوزاد

معمولا نوزادان در بیست روز اول زندگی مقداری وزن از دست می‌دهند و دوباره شروع به وزن گیری می کنند. پس اگر احساس کردید که پوشک نوزاد برایش کمی بزرگ است نگران نباشید و اجازه دهید بعد از این بیست روز درباره سایز بعدی تصمیم بگیرید. بعد از این بیست روز اگر فرزند شما وزن اضافه نکرد حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید و اگر رشد نرمال داشت و وزن اضافه کرد می‌توانید از سایز صفر به سایز یک ، پوشک را تغییر دهید. از نکاتی که برای انتخاب سایز مناسب پوشک بچه، مناسب است این است که بعد بستن یا پوشاندن پوشک، انگشتتان را در اطراف لبه های پوشک حرکت دهید و ببینید که زیادی تنگ نباشد. همچنین اگر پوشک بزرگ باشد هم امکان نشت از لبه‌ها وجود دارد و در صورتیکه پوشک تنگ باشد که ممک است پوست نوزاد آسیب ببینید یا بعد از ادرار و مدفوع بیش از اندازه بیقراری داشته باشد. اگر اندازه پوشک برای نوزاد کوچک باشد، رد کش و نوار پوشک، بر روی پوست نوزاد باقی می‌ماند و او را اذیت می کند.

پوشک بچه سایز دو

این سایز برای نوزادن سه تا شش کیلو مناسب است. البته توجه کنید که انتخاب سایز مناسب برای پوشک بچه، اول از همه به وزن نوزاد ربط دارد. مانند تمام خصوصیات نوزاد، وزن گیری نوزاد شما هم ممکن است متفاوت‌ از بقیه نوزادان هم سن و سالش باشد. پس مناسب با سایز و فرم بدنی نوزاد برای اون پوشک تهیه کنید و توجه کنید که آیا پوشک برای نوزاد شما مناسب است یا نه. برای مثال اگر سایز دو را تهیه کردید و برای فرزندتان تنگ بود می‌توانید از سایز دو، پلاس، استفاده کنید. معمولا با یک علامت + روی بسته بندی پوشک پلاس بودن آن را مشخص می‌کنند. همچنین در کنار شماره سایز، وزن هم درج می شود.

 نوزاد

پوشک بچه سایز سه

سایز سه پوشک بچه برای وزن ۴ تا ۹ کیلو مناسب است. از مواردی که در پاراگراف قبل توضیح داده شد برای انتخاب سایز مناسب استفاده کنید.

پوشک بچه سایز چهار

احتمالا این آخرین سایز از پوشک است که برای فرزندتان تهیه خواهید کرد. این سایز برای وزن ده تا هیجده کیلو مناسب است.

 

از کجا بفهمم که سایز پوشک بچه را تغییر دهیم؟

قطعا نوزاد خود را از بدو تولد، هر دو هفته یا ماهی یکبار برای اندازه‌گیری وزن و قد و ... به مراکز بهداشت می برید پس از وزن کودک همیشه اطلاع دارید. می توانید بر حسب تغییر وزن کودک، سایز پوشک بچه را تغییر دهید. همچنین همان طور که قبلا هم گفتیم خصوصیت هر نوزاد و کودکی منحصر به فرد خود اوست پس خودتان چک کنید که آیا پوشک برای نوزاد مناسب است یا نه. علاوه بر این برند‌ها و مارک‌های مختلف از کشور‌های مختلف در بازار وجود دارند پس فقط به شماره و سایز روی بسته توجه نکنید و به راحتی نوزاد و کارآمدی پوشک بچه دقت داشته باشید. پوشک با سایز کوچک، ممکن است باعث آزار نوزاد شود و او با گریه و زاری و بیقراری اعلام نارضایتی کند. یک پوشک تنگ احتمالابه بیرون هم نشت خواهد داشت و کار شما را چند برابر می‌کند. از طرفی پوشک بزرگ هم ممکن است در کنار لبه‌ها فضای خالی داشته باشد و این باعث شود که پاهای نوزاد کثیف شوند و مدفوع و ادرار به بیرون نشت کنند. اگر پوشک بچه برای نوزاد بزرگ باشد هم، فاصله زیادی بین ران‌های اون ایجاد می‌شود و جلوی تحرک او را می گیرد، همچنین در آینده در شکل و استخوان بندی پاها مشکل بوجود می‌آید.

به تمام مواردی که ذکر شد دقت کنید و برای فرزند دلبندتان با کیفیت‌ترین و مناسب ترین پوشک را تهیه کنید. می توانید به سایت ما نی نی مراجعه کنید. ما نی نی متخصص لوازم کودک دارای سابقه درخشان در عرضه محصولات معتبر و با کیفیت است. پوشک پمپرز پریما از بهترین پوشک های موجود در بازار است که شما می توانید برای فرزند خود تهیه و اسفاده نمایید.

نوشتن دیدگاه