سبد خرید شما خالی می باشد.
معایب پوشک شورتی

حفظ آرامش و آسایش نوزاد یکی از مهم ترین نکاتی است که والدین باید به آن توجه کنند. برای این منظور باید به عوامل گوناگونی توجه کرد که یکی از آن ها بهداشت نوزاد است. پوشک نوزاد نقش مهمی در این بهداشت دارد. با انتخاب صحیح محصول با کیفیت می توان بر زندگی کودک و خانواده تاثیر گذاشت.

پوشک شورتی چیست؟

پوشک ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها پوشک شورتی است. این پوشک به دلیل داشتن مواد اولیه باکیفیت و طراحی خاص و راحت برای استفاده کودک مناسب است و کار والدین را هم آسان تر می کند.
پوشک های شورتی درست مانند یک شورت راحت و ضدآب به کودک پوشانده می‌شوند. این نوع پوشک به دلیل عدم وجود بند و چسب برای احساس راحتی کودک مناسب‌تر است و پوشاندن آن به نوزاد هم نسبت به پوشک‌های عادی کار ساده تری است.
با این وجود پوشک شورتی علاوه بر مزایای مختلف معایبی هم دارد که در ادامه این مطلب به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

پوشک شورتی چیست؟

پوشک شورتی چه معایبی دارد؟

  • تعویض پوشک
    همانطور که از نام این پوشک مشخص است نحوه استفاده از آن به صورت شورت می باشد. از این رو پوشاندن آن به کودک کار بسیار آسانی است و نیازی به آموزش خاصی ندارد. اما هنگام تعویض آن ممکن است والدین دچار مشکل شوند.
    طراحی این پوشک ها به این صورت است که جنس آن در دو طرف نازک تر بوده و در هنگام تعویض می توان آن را پاره کرد و پوشک را درآورد. اما گاهی این کار برای والدین سخت می شود و پاره کردن پوشک با مشکل رو به رو خواهد شد. از این رو برخی از وسایلی مانند قیچی استفاده می کنند که به دلیل دست و پا زدن نوزاد بسیار خطرناک است.
  • چک کردن پوشک
    یکی از موارد مهم که والدین باید به آن توجه کنند زمان تعویض پوشک است تا از سوختگی نوزادان جلوگیری شود. طراحی پوشک شورتی سبب شده امکان چک کردن وضعیت کودک محدود شود. استفاده از این پوشک باعث می شود میزان رطوبت درونی نامعلوم باشد. بنابراین والدین باید طبق تجربه و زمان بندی تجربی آن را تعویض کنند.
  • محدودیت رده سنی
    به این علت که قسمت وسط این پوشک ها نسبت به جلو و عقب باریک تر است، امکان نشتی آن زیاد است. به همین دلیل پوشک های شورتی برای نوزادان تازه متولد شده و چند ماهه مناسب نیستند و باید آن ها را برای نوزادان بالای ۶ ماه استفاده کرد.
  • قیمت بالا
    پوشک های شورتی به دلیل طراحی نوین و به روزی که دارند و همچنین به دلیل داشتن مواد اولیه گران قیمت تر، از پوشک های معمولی گران تر هستند.
  • وجود برندهای تقلبی
    برای تهیه پوشک شورتی دقت کنید که از برندهای معتبر و مطرح خرید کنید زیرا برندهای تقلبی بسیاری وجود دارند که محصولات بی کیفیتی را با مواد اولیه نامرغوب روانه بازار کرده اند. این محصولات می توانند حساسیت ها و بیماری های مختلفی را برای نوزادان به وجود بیاورند.
نوشتن دیدگاه