سبد خرید شما خالی می باشد.
بهترین رنگ مو برای جلوگیری از ریزش مو

ناخوشایندترین لحظه برای افراد در سنین مختلف به ویژه برای خانم ها متوجه شدن ریزش مو است. گاهی این احساس از سفیدی مو و حتی نشانه های پیری روی صورت ناخوشایند تر است. اما سوال اینجا است که آیا رنگ کردن مو سبب کم پشت شدن مو می شود؟ یا برعکس آیا انتخاب رنگ مو می تواند سبب پیشگیری از کم شدن مو شود؟ برای آگاهی از ارتباط رنگ مو و کم شدن پر پشتی مو این مقاله از مانی نی را تا انتها دنبال کنید.

آیا رنگ کردن مو باعث ریزش مو می شود؟

در جواب سوال آیا رنگ کردن مو باعث ریزش مو می شود؟ باید گفت این امر به نوع رنگ مو بستگی دارد. برخی از رنگ ها حاوی مواد شیمیایی هستند. در این رنگ مو ها پراکسید هیدروژن، آمونیاک و مواد مضر دیگر وجود دارند. مواد مضر در هنگام آغشته کردن مو به این مواد ابتدا به ساقه مو آسیب می زند. سپس این مواد در مو نفوذ می کنند و در نهایت آنچه نمی خواستید اتفاق می افتد. این مواد مضر امکان دارد در تولید هر دو نوع رنگ های موی موقت و دائمی موجود باشند.

اگر متوجه ریزش مو با رنگ کردن شدید، برای رفع آن دو راه حل وجود دارد. شما می توانید یا اصلا موی خود را رنگ نکنید یا می توانید از رنگ موهایی استفاده کنید که در آن بجای مواد شیمیایی از مواد طبیعی استفاده شده باشد. چرا که رنگ مو های حاوی مواد شیمیایی علاوه بر کم پشت شدن مو، ساختار مو را نیز تغییر می دهد و آن را زبر و خشن‌ می کند.

آیا رنگ کردن مو باعث ریزش مو می شود؟

انتخاب رنگ موی ایده آل برای پیشگیری از ریزش مو

درست است که انتخاب برخی از رنگ مو ها، مو را ضعیف و شکننده می کنند و در نهایت سبب ریزش مو می شوند. اما باید گفت این حالت بیشتر زمانی اتفاق می افتد که موادی چون روشن کننده مو یا شیمیایی در آنها باشند. یا اگر به صورت مکرر موی خود را رنگ کنید به احتمال زیاد با این چالش مواجه خواهید شود. اگر تصمیم دارید رنگ مویی انتخاب کنید که سبب کم پشت شدن مو نشود باید رنگ مو عاری از موادی که در ادامه مطالب به آن می پردازیم باشد.

  • آمونیاک

این ماده می تواند به لایه بیرونی یا ساقه مو آسیب جدی بزند. به بیان دیگر این ماده لایه محافظ مو را تخریب و تجزیه می کند. همچنین در کوتیکول ساقه مو پیشروی می کند و مقدار ph را افزایش می دهد. با افزایش میزان کوتیکول در مو کم کم مو استحکام خود را از دست می دهد.

  • پراکسید هیدروژن

این ماده به رنگ گرفتن بهتر مو کمک می کند و در مقابل عامل ریزش مو است. این ماده به رنگ کمک می کند تا در مو نفوذ کند. همچنین سبب خشک شدن مو و کم شدن آب رسانی به ساقه مو می شود. هرچه اکسیدان برای از دست دادن رنگدانه مو بیشتر استفاده می شود و زمان طولانی روی مو باشد بی شک میزان آسیب آن بیشتر خواهد بود. گاهی کم پشت شدن حالت موقتی دارد. اما باید از زمان تشخیص آن در فکر درمان آن باشید. چرا که زمینه آغاز ریزش های دائمی را فراهم می کند.

انتخاب رنگ موی ایده آل برای پیشگیری از ریزش مو

رنگ موی طبیعی و قطع شدن ریزش مو

آیا تا کنون به فکر رنگ های طبیعی برای رنگ کردن مو افتاده اید؟ استفاده از موادی چون چای، قهوه، سرکه، پیاز و غیره نمونه ای از رنگ های طبیعی هستند. ثابت شده است این رنگ ها می توانند پایه رنگ مو را تغییر دهد و رنگ مو را عوض کنند. اما برای ماندگاری بیشتر باید هر هفته یا ۱۴روز یک بار این رنگ کردن را تکرار کنید تا حالت اولیه خود را از دست ندهد.

همچنین برای رهایی از ریزش مو برای هایلایت کردن شیمیایی می توانید از روش های طبیعی نیز استفاده کنید. هایلایت طبیعی از طریق نور خورشید، آبلیمو و عسل انجام می شود. در واقع نور خورشید می تواند ملانین موجود در مو را تغییر دهد و در نهایت نتیجه ای همانند استفاده کردن اکسیدان را به خود می گیرد. به هر حال درست است رنگ های شیمیایی زیبا هستند اما رنگ های طبیعی به مو هیچ آسیبی نمی زنند.

 

نوشتن دیدگاه