سبد خرید شما خالی می باشد.
بعد از دکلره رنگ کنیم یا رنگساژ

زمانی که شما موهای خود را دکلره می کنید در واقع اقدام به خارج کردن رنگدانه های موی خود از تارهای مویتان کرده اید اما حتی پس از خارج شدن این رنگدانه ها نمی توان تناژ غالب مو را از بین برد. مگر اینکه شما رنگی مناسب با توجه به تناژ رنگ موی خود انتخاب کنید تا آن را خنثی کرده و رنگی زیبا به موهای خود هدیه دهید. زیبایی دکلره یک زیبایی موقت است که با شستن های پی در پی مو از دست می رود و شما خیلی زود نیاز به رنگ کردن مجدد را در خود احساس می کنید. در این حالت شما دو راه دارید یا موهای خود را رنگ کنید و یا به سراغ رنگساژ که یک تکنیک نه چندان قدیمی و بسیار کاربردی است بروید. توجه داشته باشید که اگر تردید دارید که موهای خود را پس از دکلره، رنگ کنید یا رنگساژ، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید.

طبیعتاً رنگ کردن می تواند نتیجه فوق العاده عالی به شما بدهد، اما فراموش نکنید هر بار دکلره به موهای شما آسیب جدی وارد می کند که اگر فرصت جان گرفتن دوباره را با رنگ کردن های پی در پی از موهای خود بگیرید، این آسیب ها غیر قابل جبران است. این مسئله در حالی است که شما یک انتخاب عالی دیگر در پیش دارید؛ بله رنگساژ کردن می تواند با کمترین آسیب به شما کمک کند. در ادامه بیشتر به تفاوت رنگساژ و رنگ کردن مو خواهیم پرداخت تا بتوانید با دیدی بازتر اقدام کنید و بهترین روش را متناسب با مو و شرایط خود انتخاب کنید.

رنگساژ چیست و نحوه رنگساژ کردن مو بعد از دکلره چگونه است؟

رنگساژ چیست و نحوه رنگساژ کردن مو بعد از دکلره چگونه است؟

تصور کنیم موهای خود را دکلره کرده ایم و زمانی از آن گذشته است و نیاز به تجدید رنگ را در خود احساس می کنیم؛ پس وقت آن رسیده است که موهای خود را رنگساژ کنیم. رنگساژ کردن در وهله اول می تواند به کمک ژل ها، انواع واریاسیون ها، ترکیب رنگ های رقیق شده با آب، انواع اسپری ها، شامپوها و ... انجام شود. مسئله مهم برای موهای دکلره شده در زمینه رنگساژ این است که باید توجه کنید که تناژی که موهای شما دارد چه تناژی است. اغلب افراد پس از دکلره موهای متمایل به زرد و نارنجی دارند که باید از خنثی کننده های این تناژها استفاده کنند.
از این رو یا باید از واریاسیون ها، ژل ها و یا شامپوهای رنگ دودی و نقره ای استفاده کرد و یا اینکه از ترکیب رنگ هایی بهره برد که تناژ دودی یا نقره ای دارند. رنگ دودی و نقره ای می تواند به خوبی زردی و نارنجی شما را از بین ببرد و درخشندگی موهای شما را بازگرداند. برای انجام رنگساژ کافی است ترکیب رنگ مورد نظر خود را درست کنید و آن را با آب ترکیب کنید. اگر هم قرار است که از واریاسیون ها، شامپوها و دیگر محصولات به تنهایی استفاده کنید، نیازی نیست که از آب استفاده کنید.

تفاوت رنگساژ کردن با رنگ مو

تفاوت رنگساژ کردن با رنگ مو

رنگساژ کردن و رنگ کردن هر کدام مزایا و معایبی دارند که اکنون به آن ها می پردازیم:

  • زمانی که بخواهید موهای خود را رنگساژ کنید باید ترکیب رنگ مو را با آب ترکیب کنید، در حالی که برای رنگ کردن نیاز به ترکیب با آب نیست، از این رو ترکیب رنگ مو بسیار قوی تر از ترکیب رنگساژ می باشد.
  • رنگساژ اثر کوتاهی دارد و هر سه هفته باید آن را تمدید کرد، اما رنگ کردن اثر طولانی مدت تری دارد.
  • برای رنگ کردن مو باید از انتهای ساقه مو شروع کنید، اما برای رنگساژ شما می توانید از هر قسمتی که خواستید شروع کنید.
  • اگر موهای شما طبیعی و تیره است، نمی توانید با رنگساژ کردن رنگ موهای خود را تغییر دهید و حتما باید آن ها را رنگ کنید تا روشن شوند.
  • اگر قصد دارید خیلی سریع موهای خود را رنگ کنید باید از رنگساژ استفاده کنید زیرا نهایتا 20 دقیقه زمان شما را خواهد گرفت، اما رنگ کردن بدون احتساب دکلره حداقل 45 دقیقه وقت شما را می گیرد.
  • رنگساژ به موهای شما آسیبی نمی رساند، اما رنگ کردن دز قوی دارد و می تواند برای موها کمی آسیب زا باشد.

گفتنی است که روش های رنگساژ و رنگ کردن هر کدام مزایا و معایبی دارند، مسئله ای که اهمیت دارد این است که شما با دانش و آگاهی با موهای خود رفتار کنید تا کمترین آسیب به موهای شما وارد شود.

دیدگاه‌ها  
سلام من موهامو دکلره کردم الان یه دو روز تیر میشه ولی رنگش را دوست ندارم میخواستم بدونم میتوانم دوباره رنگ کنم
به نقل از بهار:
سلام من موهامو دکلره کردم الان یه دو روز تیر میشه ولی رنگش را دوست ندارم میخواستم بدونم میتوانم دوباره رنگ کنم
سلام و درود پس از دکلره موها، با حداقل یک هفته استراحت، می‌توانید با آزمایش حساسیت و انتخاب رنگ مناسب، دوباره موهای خود را رنگ کنید. مراقبت دقیق از موها با محصولات مناسب پس از رنگ‌کردن، نتیجه دلخواهتان را تضمین خواهد کرد.
نوشتن دیدگاه