سبد خرید شما خالی می باشد.
مردان موی مشکی دوست دارند یا بلوند

یکی از موضوعات بحث برانگیز این است که مردان موی مشکی دوست دارند یا بلوند. این مساله سالهاست که برای بعضی از خانم ها اهمیت خاصی دارد. به همین دلیل نظرسنجی های مختلفی در این زمینه انجام شده است تا پاسخ دقیق این پرسش مشخص شود. در این مقاله سعی داریم به به بررسی این موضوع بپردازیم. با مانی نی همراه باشید.

موی بور یا مشکی

موی بور یا مشکی

در سال 2021 در کشور انگلستان یکسری مطالعات و نظر سنجی ها برای یافتن نتایج در خصوص میزان تمایل مردان به موی بور یا مشکی انجام شده است. نتایج بدست آمده بسیار جالب و قابل توجه است. در این میان نظرات مردم بخصوص مردان به این اشاره دارد که اغلب مردان موی بلوند را دوست دارند و برای آن دلایل جالبی نیز ارائه می کنند. که در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم:

  • رنگ موی بلوند با زیبایی همراه است.

مردان اذعان دارند که رنگ بلوند بسیار جذاب و زیباست. بخصوص که این مساله میان آقایان در کشورهای غربی پرطرفدار و مرسوم است. در دهه 1950 با حضور بازیگرانی همچون مرلین مونرو در سینمای آمریکا جذابیت زنان مو بلوند بیشتر مورد توجه قرار گرفت. از نظر آنها زنان با موهای روشن، پوست روشن و چشمان آبی تصویری عالی از زیبایی بودند و هستند.

  • توجه بیشتر از سوی مردان مساوی با اعتماد به نفس بیشتر زنان است.

با توجه به اهمیت مساله موی بور یا مشکی در میان مردان، وقتی زنان به این درک می رسند که مو بورها بیشتر مورد توجه مردان قرار می گیرند، بنابراین به آرامی اعتماد به نفس آنها نیز افزایش می یابد در نتیجه تلاش خود را برای داشتن موهای بور بیشتر می کنند. متاسفانه رسانه ها، گروه های اجتماعی و غیره برتری زنان مو بور را بسیار پر رنگ نموده‌اند. در نتیجه زنان در تلاش خواهند بود که توجه بیشتری را به خود جلب کنند زیرا عزت نفس آنها به شدت بالا می رود و مردان، زنان با اعتماد به نفس بالا را بیشتر دوست دارند. البته بهتر است بدانید این دلیل صد در صد درست نیست و به صورت یک باور عمیق میان مردان و زنان ریشه دوانده است.

  • کلیشه های مو بلوند هنوز وجود دارد.

کلیشه مو بلوند از سال‌ها پیش آغاز شده است. بر اساس این نوع تفکر متاسفانه از گذشته تا کنون، تمرکز بر روی ظاهر زنان مو بور بیشتر است. باورهای نادرست از زمانی شروع شد که بازیگر زن آمریکایی به نام مرلین مونرو بیشترین تاثیر را در این نوع تفکر داشت. یکی از مواردی که در میان باورهای غلط درباره زنان مو بور معروف است، باهوش نبودن آنهاست. برخی معتقد بودند که مردان، زنان باهوش را دوست ندارند. از نظر بسیاری از زنان واقعیت این است که هر چه هوش زن بیشتر شود یافتن شریک زندگی برای او سخت‌تر است. این امر باعث می شود کارها برای مو بورها در دنیای دوستیابی کمی آسان تر شود و این کلیشه نیز رواج پیدا کند.

موی بور یا مشکی کدام یک، سن را جوانتر نشان می دهند؟

موی بور یا مشکی کدام یک، سن را جوانتر نشان می دهند؟

به طور کلی موهای روشن در مقایسه با موهای تیره با درک جوانی، سلامتی و جذابیت بیشتری همراه است. موهای بلوند نشان دهنده جوانی و طراوات هستند. با این حال، مطالعات دیگری نشان می دهد که موهای بلوند تنها زمانی که زنان زیر 40 سال دارند، اثر جوان کننده دارند.

موی بور یا مشکی کدام یک جذاب تر هستند؟

در سال 2021 در انگلستان یک نظر سنجی از بین 2000 نفر از زنان و مردان انجام شد، تا محققان بفهمند جذاب ترین رنگ مو از نظر زنان و مردان کدام است. وقتی از آنها بخصوص مردان پرسیدند که کدام رنگ، موی بور یا مشکی، جذاب‌تر هستند، تقریباً یک سوم از آنان گفتند که ترجیح خاصی از رنگ مو ندارند. با این حال، از بین کسانی که درباره رنگ مو ترجیح خود را اعلام نمودند نتایج زیر بدست آمد:

  • اکثر آنها می گویند که موهای بلوند و بور جذاب ترین هستند (31.5%)
  • دومین رنگ موی جذاب، رنگ قهوه ای است، زیرا بیش از سه چهارم مردم (28.5٪) به این رنگ رای دادند.
  • موهای قرمز در رتبه سوم قرار گرفتند و تقریباً از هر 5 نفر (19٪) یک نفر به آن رای دادند.
  • فقط 15.5 درصد، موهای مشکی را انتخاب کردند و فقط 5 درصد فکر می کنند خاکستری جذاب ترین رنگ است.

کلام آخر

در پاسخ این سوال که مردان موی مشکی دوست دارند یا بلوند ، نظرسنجی ها نشان می‌دهد که اکثر مردان و حتی زنان موهای بلوند را دوست دارند. یک چهارم مردان در بریتانیا زمانی که از آنها پرسیده شد کدام رنگ جذاب‌تر است، موی بلوند را انتخاب کردند. با این حال باید گفت: همه چیز به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

نوشتن دیدگاه