سبد خرید شما خالی می باشد.
از بین بردن رنگ آبی مو

احتمالا شما از آن دسته خانم‌هایی هستید که برای تنوع و زیبایی از رنگ موهای فانتزی استفاده می‌کنید. رنگ موی آبی یکی از همین رنگ‌های فانتزی است که طرفداران خاص خودش را دارد. گاهی اوقات ممکن است پس از استفاده از این رنگ، احساس ‌کنید که آن کیفیت مطلوب را ندارد یا به دلایل دیگر تصمیم به پاک کردن این رنگ مو داشته باشید. خوشبختانه روش‌های متعددی وجود دارند که شما بتوانید در خانه رنگ موی خود را پاک کنید. استفاده از شامپوی روشن‌کننده‌ی مو، جوشن‌شیرین و ویتامین C، سه روش برای از بین بردن رنگ آبی موهایتان است. اگر قصد دارید با روشی سریع از رنگ موی آبی خود خلاص شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

روش سریع و صحیح پاک کردن رنگ مو آبی

برای پاک کردن رنگ مو آبی نیازی نیست به آرایشگاه و سالن زیبایی مراجعه کنید. شما می‌توانید با روش‌های سریع و بدون استفاده از مواد شیمیایی این کار را انجام دهید. یکی از راه‌‌های سریع و صحیح برای پاک کردن رنگ مو آبی، استفاده از شامپوی روشن کننده‌ی مو است. این شامپوها بهترین گزینه برای پاک کردن رنگ موی شما هستند. توجه داشته باشید که این شامپوها فقط رنگ موهای فانتزی و نیمه دائمی را پاک می ‎کنند. اگر رنگ موی شما دائمی است، با مصرف دفعات بیشتر این شامپو می‌توانید رنگ را پاک کنید و نتیجه‌ی مطلوبی به دست آورید.

روش سریع و صحیح پاک کردن رنگ مو آبی

لازم است به این نکته اشاره کنیم که شامپوی شما نباید مخصوص موهای رنگ شده باشد، همچنین بهتر است بعد از مصرف این شامپو از نرم‌کننده نیز استفاده کنید.

دومین روش سریع پاک کردن رنگ آبی مو، استفاده از جوش‌شیرین و شامپو ضد شوره است. جوش شیرین یک ماده پاک کننده طبیعی به شمار می‌رود. ترکیب جوش شیرین با شامپوی ضد شوره می‌تواند ترکیب بسیار قدرتمندی‌ شود و عمل پاک کردن رنگ موهایتان سریع‌تر انجام گیرد. برای تهیه‌ی این ترکیب و استفاده از آن مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا زیر دوش قرار بگیرید و برای چند دقیقه موهای خود را با آب داغ خیس کنید. آب داغ کمک بسیاری به پاک شدن رنگ مو می‌کند، سپس جوش شیرین و شامپو ضد شوره را در یک ظرف ترکیب کنید یا مقداری از هر کدام را روی دست بریزید و روی سرتان بمالید. شامپو را به طور یکنواخت روی موهای خود بمالید. از دو دست خود برای پوشاندن ریشه‌های مو استفاده کنید. از نوک تا ریشه‌های موی خود را به این ترکیب آغشته کنید و اجازه دهید این ترکیب چند دقیقه روی سر شما بماند. در این حالت شامپو ضد شوره و جوش شیرین به ریشه ‎ی موهایتان نفوذ می‌کند. توصیه می‌کنیم این مواد حدود 5 الی 7 دقیقه روی سرتان بماند. زمانی که موهای خود را می‌شویید، متوجه پاک شدن رنگ آبی خواهید شد. می‌توانید چند بار موهای خود را با این محلول شست‌وشو دهید تا به نتایج مورد نظرتان برسید. اگر اخیرا موهای خود را آبی کرده‌اید، این روش برای شما بسیار سریع و کارآمد خواهد بود. در ادامه 4 محصول شامپو ضد شوره قوی به شما معرفی می کنیم تا در سریع حالت ممکن بتوانید رنگ آبی را از موی خود از بین ببرید.

استفاده از ویتامین C برای از بین بردن رنگ آبی مو

استفاده از ویتامین C سومین روش سریع و صحیح پاک کردن رنگ موی آبی است. اسید موجود در این ویتامین باعث اکسید شدن رنگ می‌شود. اگر موهای شما رنگ نیمه دائمی دارد و تنها چند روز از رنگ کردن‌ آن می‌گذرد، سعی کنید مراحل کار را با ترتیب زیر انجام دهید.

ابتدا بخشی از قرص ویتامین c را در کاسه بریزید و کمی آب داغ به آن بیفزایید، سپس آن را با قاشق له کنید تا خمیر ضخیمی به دست آید. حتما قبل از استفاده از خمیر موهای خود را خیس کنید. ویتامین C راحت‌تر به موهای خیس نفوذ می‌کند. خمیر را روی موهای خیس بمالید و بعد از آن، کلاهی را روی سر بگذارید یا موها را با پلاستیک بپوشانید و پس از یک ساعت می‌توانید موهای خود را بشویید و سپس از نرم‌کننده استفاده کنید.

استفاده از ویتامین C برای از بین بردن رنگ آبی مو

برای پاک کردن رنگ مو آبی، می‌توانید علاوه بر روش هایی که گفته شد از روش‌های دیگری نیز استفاده کنید. لطفا توجه داشته باشید که رنگ‌های مو ممکن است بسته به نوع محصول استفاده شده و نوع موها، به راحتی قابل پاک شدن نباشند. پیشنهاد می‌شود این روش‌ها را از قبل در ناحیه‌ای مخفی از موها تست کنید و مطمئن شوید که برای موهای شما موثر است و آسیبی به آن ها وارد نمی‌کند.

شامپو ضد رنگ 

شامپو‌ها و محصولات ضدرنگ معمولا برای کمک به پاک‌سازی موها از رنگ‌های مصنوعی یا رنگ‌های طبیعی که ممکن است در فرآیند رنگ‌کردن موها استفاده شده باشند، تهیه می‌شوند. این نوع شامپوها معمولا مواد شیمیایی خاصی دارند که به اندازه‌ی ممکن رنگ‌های مصنوعی مو را از موها حذف کنند.

ممکن است از شامپوهای ضد رنگ در موارد زیر استفاده کنید:

حذف رنگ مو: اگر رنگ‌های موهایتان از طریق رنگ های فانتزی چون رنگ آبی شده باشد و می‌خواهید به رنگ طبیعی موهایتان برگردید، ممکن است از شامپو ضد رنگ استفاده کنید تا رنگ موها به مرور زمان کم‌کم از موها برود.

تصحیح رنگ مو: اگر رنگ موهایتان پس از رنگ‌کردن به رنگ نامطلوبی تغییر کرده باشد، می‌توانید از شامپو ضد رنگ برای کمک به تصحیح رنگ مو استفاده کنید.

حذف رنگ موهای مصنوعی: اگر رنگ موهایتان از طریق رنگ‌کردن موهای طبیعی به رنگ مصنوعی تغییر کرده باشد و می‌خواهید رنگ موهایتان را به رنگ طبیعی برگردانید، ممکن است شامپو ضد رنگ به شما کمک کند.

به هر حال، باید توجه داشته باشید که شامپوهای ضد رنگ ممکن است نتایج یکسانی برای همه افراد نداشته باشند و ممکن است به دلیل نوع و نیروی رنگ مورد استفاده، رنگ مو، و وضعیت موها تاثیرات متفاوتی داشته باشند، همچنین استفاده از این نوع شامپوها باید مطابق با دستورالعمل‌های تولیدکننده و توصیه‌های متخصصان انجام شود. برای نتایج بهتر ممکن است نیاز به تکرار استفاده از شامپوهای ضد رنگ داشته باشید.

شامپو ضد رنگ 

استفاده از طرح‌های رنگ مو موقتی

در صورتی که رنگ مو آبی بسیار شدید و متناسب با سلیقه شما نیست، می‌توانید از طرح‌های رنگ مو موقتی با رنگ دلخواه استفاده کنید تا به سرعت رنگ موها را تغییر دهید.

استفاده از نمک

برای پاک کردن رنگ مو آبی یکی از روش‌های خانگی و طبیعی استفاده از نمک است، اما لازم است توجه داشته باشید که این روش ممکن است برای همه موها موثر نباشد و در برخی موارد ممکن است آسیب به موها و پوست برساند. قبل از انجام این روش، تست روی یک ناحیه کوچک و پنهانی از موها را انجام داده و مطمئن شوید که هیچ علامت آسیب به موها و پوست ندارید.

کلام پایانی

در این مقاله چند روش صحیح و سریع برای پاک کردن رنگ موی آبی را خواندید. اگر به هر دلیلی تصمیم به پاک کردن رنگ آبی موهای خود داشتید، حتما سراغ روش‌های صحیحی بروید که آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کند. امیدواریم این مطلب مانی نی برای شما مفید واقع شود. اگر سوالی در زمینه‌ی پاک کردن رنگ موهای فانتزی دارید، حتما در قسمت نظرات این مقاله بنویسید.

 
دیدگاه‌ها  
باسلام چندماهی هست موهاموسرخابی کردم باپودردکلره سرخابی وماگماوحالامیخوام رنگش روبه شکلاتی روشن کاراملی و.. تغییربدم چکارکنم
به نقل از نازی:
باسلام چندماهی هست موهاموسرخابی کردم باپودردکلره سرخابی وماگماوحالامیخوام رنگش روبه شکلاتی روشن کاراملی و.. تغییربدم چکارکنم

سلام و درود برای از بین بردن رنگ موی فانتزی مانند صورتی و سرخابی روش های مختلفی مانند استفاده از شامپو ضد رنگ، دکلره و … وجود دارد. حالا پس از از بین بردن رنگ موی فانتزی شما می توانید یک تست کوچک روی موهای پاکسازی شده انجام دهید و پس از تایید مقاومت و نسوختن موها از رنگ شکلاتی روشن کاراملی استفاده کنید. تنوع رنگ شکلاتی روشن کاراملی فروشگاه ما زیاد است ولی می توانید با تماس با کارشناسان ما و راهنمایی گرفتن از آن ها، رنگ موردنظر خود را خریداری کنید.
نوشتن دیدگاه