سبد خرید شما خالی می باشد.
چگونه به رنگ موی دلخواه برسید

رنگ موی دلخواه شما کدام رنگ است؟ هر رنگ مویی ترفندهای خاص خود را دارد. اما تعدادی از ترفندهای رسیدن به رنگ موی دلخواه هستند که با رعایت آن‌ها نه تنها موهای سالم‌تری خواهید داشت، بلکه رنگ موها زیباتر می‌شوند. در ادامه این مقاله از ما نی نی مارکت قصد داریم این نکات را با دیدی ریز بینانه برسی کنیم. با ما همراه بمانید.

نکات طلایی برای رسیدن به رنگ موی دلخواه

در بسیاری از موارد زمانی که مو را رنگ می‌کنید به آن چه می‌خواهید نمی‌رسید. یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، عدم توجه به پایه رنگ موهایتان است. در صورتی که پایه رنگ موهای خود را ندانید، نمی‌توانید به رنگ مناسب برسید. البته ممکن است رنگ دلخواهتان را نتوانید در بین رنگ‌های سازگار با پایه موی خود بیابید. در صورتی که رنگ موردعلاقه شما در میان رنگ‌های متناسب با پایه موییتان یافت نشد، باید پایه مو را به آنچه می‌خواهید برسانید. امن‌ترین راه این کار، انتخاب رنگی است که مناسب پایه موی شماست اما به آنچه میخواهید نزدیک‌تر است. برای مثال اگر به دنبال رنگ سفید صدفی هستید اما موهایتان مشکی پر کلاغی است، بهتر است ابتدا موها را به رنگ طلایی در آورید.

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که بانوان در حوزه رنگ مو با آن مواجه می‌شوند، هاله قرمز پس از رنگ کردن است. در این حالت باید از یک شامپوی رنگ ساژ مناسب استفاده کنید. شامپوی رنگ ساژ شامپویی است که با رنگ کمی رقیق شده است.

نکات طلایی برای رسیدن به رنگ موی دلخواه

البته به یاد داشته باشید که استفاده از این محصولات بدون مشکل هم نیست. تشخیص تناژ رنگ مو پیش از اینکه موها را رنگ کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دو بانو از یک کد رنگ و یک برند موهایشان را رنگ کنند اما تناژ رنگ اولیه موهای آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشد، قطعاً رنگ متفاوتی خواهند داشت. چرا که پایه موی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

ماندگاری بیشتر با رعایت نکات زیر

اگر به دنبال ماندگاری رنگ مو هستید، باید از شامپوی مناسب استفاده کنید. موهای رنگ شده بیشتر در معرض آسیب هستند. از این رو باید در کنار شامپوهای مناسب موهای رنگ شده، از محصولات تقویت کننده نیز استفاده کنید. تنها در صورتی می‌توان انتظار داشت رنگ مو آنطور که شما دوست دارید بماند که به خوبی از موها مراقبت کنید. اینکه رنگ ساژ را چه زمانی انجام دهید از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال زمانی که رنگ‌هایی همچون ماهاگونی دارید، پس از حدود ۱۵ تا ۲۰ روز و شست و شو، این رنگ‌ها به سمت قهوه‌‌ای گرایش پیدا می‌کنند.

اگر تنها یک هفته تا ده روز پس از رنگ کردن رنگ ساژ داشته باشید، احتمال این موضوع به شدت کاهش می‌یابد. اما اگر همین کار را در روز پانزدهم انجام دهید، دیگر فایده‌‌ای ندارد.

ماندگاری بیشتر با رعایت نکات زیر

مواد با کیفیت استفاده کنید!

میزان اکسیدان که در ترکیب رنگ مو به کار گرفته می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی اکسیدان‌ها در چهار درجه کلی به کار گرفته می‌شوند:

  • اکسیدان ۳ درصد که برای رقیق کردن رنگ موهای تیره در رنگ ساژ به کار گرفته می‌شود.
  • اکسیدان ۶ درصد که برای پوشش دهی بهتر موهای سفید و رقیق کردن پودرهای دکلره به کار گرفته می‌شود. برای موهای نازک و آسیب دیده بهتر است از این اکسیدان یا اکسیدان ۳ درصد استفاده کنید.
  • اکسیدان ۹ درصد همان اکسیدانی است که برای روشن کردن مو، دکلره و مش به کار گرفته می‌شود.
  • اکسیدان ۱۲ درصد نیز اکسیدانی است که برای هایلایت، رنگ موهای دو مرحله‌‌ای و دکوپاژ استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید به رنگ موی دلخواه خود برسید بدون اینکه به موها آسیب بزنید، باید از اکسیدان مناسب به اندازه کافی استفاده کنید. اکسیدان‌ها در برندهای مختلفی تولید و به بازار ارائه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اکسیدان‌های مانی نی مارکت، دارا بودن روغن‌های گیاهی است. وقتی اکسیدان دارای روغن‌های گیاهی باشد، مو پس از رنگ کردن خشک و شکننده نخواهد شد. ترکیب رنگی که استفاده می‌کنید اهمیت بسیاری دارد. برای مثال افرادی که موهای تیره دارند که می‌خواهند آن‌ها را روشن کنند، باید از شیوه دکوپاژ استفاده کنند. در این روش هم اکسیدان با درصد بالا و هم مواد شیمیایی دیگری وجود دارد که ممکن است به موها و پوست سر آسیب بزند. اما چاره چیست؟

مواد با کیفیت استفاده کنید!

دو راه کلی برای کاهش این آسیب‌ها وجود دارد. یکی اینکه عملیات دکوپاژ باید حتماً در آرایشگاه و توسط فردی که تخصص این کار را دارد انجام بگیرد. دوم اینکه درجه موها آرام آرام باید تغییر کند. بین هر بار روشن کردن مو نیز بهتر است چند هفته‌‌ای فاصله وجود داشته باشد. در این دوران می‌توان از مواد تقویتی برای موها استفاده کرد.

اینکه رنگ موی شما از کدام برند باشد و چقدر با موهای شما سازگاری داشته باشد نیز نکته دیگری است که نباید از آن غافل شد. کیت‌های رنگ موی بسیاری هستند که می‌توانید آن‌ها را با بالاترین کیفیت از ما نی نی مارکت تهیه کنید. کافی است سری به قسمت رنگ موهای این مجموعه بزنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

از بین بردن زردی مو با واریاسیون نقره ای

نوشتن دیدگاه