سبد خرید شما خالی می باشد.
پاك كردن رنگ موي شرابي در خانه

شرابی رنگ موی جذابی است که بسیاری از خانم ها حداقل یکبار در طول زندگی خود، استفاده از آن را تجربه می کنند. تا اینجای کار همه چیز مطلوب و مناسب است و مشکل از جایی آغاز می شود که فرد قصد تغییر رنگ موی خود را داشته باشد. چرا که رنگ کردن دوباره موهای شرابی به راحتی امکان پذیر نیست و باید ابتدا رنگ شرابی از روی موها پاک شود. پس از پاک کردن رنگ شرابی، می توان از رنگ بعدی بر روی موها استفاده کرد. پس توصیه می شود افرادی که علاقه به تغییر دادن مداوم رنگ موی خود دارند، برای استفاده از رنگ موی شرابی بیشتر دقت کنند. زیرا به طور معمول یک سال زمان برای پاک شدن رنگ شرابی از روی موها لازم است.
به طور کلی توصیه می شود به دلیل اهمیت و تأثیر مو در زیبایی چهره، کلیه خدمات مورد نیاز در این رابطه در مؤسسات زیبایی معتبر صورت گیرد اما چنانچه به هر دلیل تصمیم به انجام این کار در خانه داشته باشید، می توانید از راهکارهایی که در ادامه معرفی می شوند بهره بگیرید.

پاك كردن رنگ موي شرابي در خانه

راهکار پاك كردن رنگ موي شرابي در خانه

برخی اوقات افراد پس از رنگ کردن موی خود به رنگ شرابی، متوجه می شوند که این رنگ با تن رنگ پوست آن ها همخوانی و تناسب ندارد و یا اینکه بعضی از خانم ها خیلی زود از این رنگ خسته می شوند و تمایل به تغییر رنگ موی خود پیدا می کنند. با توجه به شرایط خاص رنگ شرابی، این اتفاق یعنی تغییر رنگ مو به آسانی صورت نمی گیرد. لذا به ناچار باید ابتدا رنگ موجود به طور کامل از روی مو پاک شود. برای این کار می توان از روش های خانگی زیر بهره برد:

  • پاک کردن رنگ مو با استفاده از دکلره کردن آن ها: استفاده از دکلره برای پاک کردن هر رنگی را می توان به عنوان یک روش قطعی و تضمینی محسوب نمود اما با توجه به اینکه این روش، نیازمند دقت و تجربه زیاد در حین کار است، لازم است در زمان انجام کار بسیار محتاطانه رفتار شود تا از آسیب دیدن موها، ریشه آن ها و پوست سر محافظت گردد.
  • پاک کردن رنگ موها بدون استفاده از دکلره: برای حذف رنگ موی شرابی بدون دکلره راهکارهای مختلفی ارائه شده است که افراد می توانند یکی یا چندتا از این شیوه ها را امتحان کنند.

 راهکار پاك كردن رنگ موي شرابي در خانه

روش اول: چنانچه فرد برای پاک کردن رنگ شرابی وقت کافی در اختیار داشته باشد بهتر است این کار را در بازه زمانی طولانی و با صبر و حوصله زیاد پیش ببرد. در این روش با استفاده از رنگ سعی می شود که رنگ مو به رنگ دلخواه تغییر کند. یعنی موها ماهی یکبار رنگ می شوند و هر ماه از رنگی با یک شماره روشن تر از ماه قبل استفاده می شود. با بکارگیری این شیوه، رنگ موها به مرور تغییر می کند و به رنگ مورد نظر تبدیل می شود.


روش دوم: برای پاک کردن رنگ شرابی می توان از جوش شیرین و شامپو ضد شوره بهره برد و یک ترکیب خاص برای پاک کردن رنگ موی شرابی به دست آورد. برای درست کردن این ترکیب باید از شامپو و جوش شیرین به اندازه مساوی استفاده شود.


روش سوم: می توان با استفاده از قرص های ویتامین C، خمیری برای پاک کردن رنگ موی شرابی فراهم نمود که بسیار مطمئن و ایمن بوده و سلامت فرد و موهای وی را دچار مخاطره نمی کند.


روش چهارم: یکی از روش های مورد استفاده برای پاک کردن رنگ موی شرابی از روی موها، استفاده از مایع ظرفشویی و ترکیب آن با شامپوی معمولی است. یعنی به مقدار مساوی از شامپو و مایع ظرفشویی داخل ظرف ریخته می شود و ترکیبی برای شست و شو درست می گردد.


روش پنجم: می توان برای پاک کردن رنگ موها از سرکه سیب استفاده نمود. این ماده علاوه بر حذف رنگ شرابی سبب افزایش درخشندگی موها شده و جلوی ریزش آن را تا حد قابل توجهی می گیرد.


روش ششم: می توان برای پاک کردن رنگ شرابی از روغن هایی مانند نارگیل، زیتون و بادام به صورت گرم استفاده نمود.


روش هفتم: استفاده از لیموترش نیز یکی از راهکارهای خانگی پاک کردن رنگ موی شرابی است. اسید سیتریک موجود در لیمو ترش می توانند باعث از بین رفتن رنگ مو شود.

دیدگاه‌ها  
رنگ مو مخصوص آقایان هم دارین؟
به نقل از علی وحیدی:
رنگ مو مخصوص آقایان هم دارین؟

سلام و درود بله رنگ مو مخصوص آقایان هم موجود است. در بخش منو ها، رنگ مو را انتخاب کنید و تمام رنگ موهای مردانه را از بین محصولات مشاهده کنید.
نوشتن دیدگاه