سبد خرید شما خالی می باشد.
ترکیب رنگ مو در خانه؛ یک ترکیب رنگ موی فوق العاده

رنگ کردن موها یکی از روش های موثر برای ایجاد تنوع و تغییر ظاهر محسوب می شود. در حال حاضر برای رنگ کردن مو در آرایشگاه های مختلف باید هزینه زیادی را بپردازید. همچنین امروزه به دلیل شیوع کرونا بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به مراکز زیبایی مراجعه نکنند. به همین دلیل برخی از خانم ها خودشان در منزل موهای خود را رنگ می نمایند. اما این امر نیاز به داشتن دانش در زمینه ترکیب رنگ مو در خانه دارد.
گاهی اوقات بعضی افراد به دلیل عدم توجه به طیف رنگی مورد نظر خود، تاریخ انقضاء رنگ و برند آن از نتیجه کار راضی نیستند. به طور کلی رنگ کردن موها کاری آسان اما ریسک پذیر است که نیاز به شناخت کافی از مواد دارد. همچنین نحوه ترکیب کردن رنگ های مختلف نیز برای انواع مو متفاوت است. همچنین به یاد داشته باشید که اگر رنگ زمینه موی شما طبیعی است، باید تعادل را در هنگام ادغام رنگ ها رعایت نمایید. با یادگیری این نکات به راحتی می توانید مانند یک حرفه ای رنگ موی مورد علاقه خود را بسازید. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ما نی نی شیوه ترکیب رنگ در منزل را به شما می آموزیم. رنگ موی بیول یکی از رنگ موهای با کیفیت عرضه شده در فروشگاه اینترنتی مانی نی مارکت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول با کارشناسان مانی نی تماس بگیرید.

ترکیب رنگ مو در خانه؛ یک ترکیب رنگ موی فوق العاده

ترکیب رنگ مو در خانه بدون دکلره

برای رساندن موها به پایه بسیار روشن شامل رنگ های پلاتینی، بلوند روشن و سفید از ماده ای به نام دکلره استفاده می شود. این امر که در اثر فعل و انفعالات شیمیایی صورت می گیرد، ممکن است که آسیب زیادی به موهای شما برساند. همچنین عدم توجه کافی به زمان ماندن پودر دکلره روی سر یا عدم استفاده از میزان درست دکلره خسارت های بسیاری را به مو وارد می سازد. به همین دلیل اکثر خانم ها با شناخت این آسیب ها تمایلی به استفاده از دکلره در منزل ندارند. البته جای نگرانی نیست، زیرا روش های دیگری نیز برای روشن کردن موها بدون نیاز به دکلره وجود دارند. شما می توانید برای این منظور اکسیدان ها را با تن های متفاوت رنگ ها و واریاسیون ها ترکیب کنید. اگر از میزان این ترکیبات و تن رنگ مورد نظر خود آگاهی داشته باشید، می توانید بدون استفاده از دکلره موهای خود را به پایه رنگ دلخواهتان برسانید. نمی دانید چگونه رنگ موی مشکی را روشن کنیم؟ پس این مقاله از سایت ما نی نی را مطالعه کنید و اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

ترکیب رنگ مو روی پایه 7

پایه دکلره 7 یکی از رایج ترین پایه های دکلره است. معمولا افرادی با موهای مشکی هنگامی که موهای خود را دکلره کنند، روند روشن شدن موهای آن ها روی پایه 6 و 7 متوقف می شود. این افراد برای روشن شدن بیشتر تارهای موی خود باید عملیات دکلره کردن را مجدد انجام دهند. در واقع پایه 7 دکلره موها را به رنگ نارنجی خالص در می آورد. بنابراین بسیاری از افراد تناژ عسلی مسی را روی این پایه استفاده می کنند. اگر شما نیز به هر دلیلی دوست ندارید که موهای خود را مجددا روشن نمایید، می توانید رنگ های بلوند متوسط را روی این پایه در بیاورید. همچنین بدست آوردن رنگ های نسکافه ای متوسط، بلوند متوسط قهوه ای، کاراملی متوسط، عسلی و مسی نیز روی پایه دکلره 7 به راحتی امکان پذیر است. البته برای این منظور باید دودی پایه 7 یا خاکستری پایه 7 را در ترکیب رنگ خود اضافه کنید، این امر برای حذف تن نارنجی از موها صورت می گیرد.

ترکیب رنگ مو روی پایه 7

آموزش ترکیب رنگ مو در خانه برای تازه کار تا حرفه ای ها

یکی از مهمترین نکات در هنگام ترکیب رنگ مو در خانه شناخت صحیح رنگ ها و ویژگی های هر یک از آن ها است. رنگ های آبی، زرد و قرمز سه رنگ اصلی را تشکیل می دهند و رنگ های فرعی از این سه رنگ بدست می آیند. همچنین برای ایجاد رنگ های خنثی نیز از همین شیوه استفاده می شود. به یاد داشته باشید که برای کنترل شدت هر رنگی باید از رنگ مکمل آن استفاده کنید. برای مثال برای کنترل میزان رنگ نارنجی رنگ آبی در کنار آن بکار می رود. به طور کلی رنگ ها به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شوند. رنگ های قرمز، نارنجی، مسی یا طلایی در دسته رنگ های گرم و رنگ هایی با تن بنفش، آبی و سبز در گروه رنگ های سرد قرار می گیرند. دقت داشته باشید که نباید رنگ های سرد و گرم را با یکدیگر ادغام کرد و باید به هارمونی آن ها توجه نمود. در ادامه نکات بیشتری درباره نحوه ترکیب رنگ مو به شما ارائه می شود. بهترین مارک رنگ موی ایتالیایی را در این سایت به شما عزیزان معرفی کرده ایم. 

کاتالوگ رنگ مو را با دقت بخوانید

لازم به ذکر است که رنگ های کاتالوگ ها از 1 تا 10 درجه بندی می شوند. در این صورت هرچقدر شماره رنگ مو به عدد یک نزدیکتر باشد، آن محصول تیره تر است. همچنین اگر شماره رنگ ها به عدد 10 نزدیکتر باشد، رنگ موها روشن تر خواهد شد. این شماره ها به ترتیب نشان دهنده رنگ های زیر هستند:

  1. مشکی
  2. قهوه ای خیلی تیره
  3. قهوه ای تیره
  4. قهوه ای
  5. قهوه ای متوسط
  6. قهوه ای روشن
  7. بلوند تیره
  8. بلوند متوسط
  9. بلوند روشن
  10. بلوند پلاتینی روشن

کاتالوگ رنگ مو را با دقت بخوانید

البته در برخی از کاتالوگ ها شماره های 11 و 12 نیز وجود دارند که برای ترکیب با رنگ های اصلی و روشن کردن موها استفاده می شوند. لازم به ذکر است که اعداد نوشته شده پس از ممیز نشان دهنده ترکیب رنگ اصلی با رنگ های فرعی هستند. به طوری که اولین عدد بعد از ممیز سایه اصلی رنگ و دومین عدد سایه فرعی آن را مشخص می سازد. عدد قبل از ممیز نیز تن رنگ و پایه آن را نشان می دهد.

شناخت حروف درج شده روی جعبه رنگ مو

شماره 1 تا 4 رنگ های طبیعی یا سری N با دانه های آبی در گروه رنگ های سرد قرار دارند. شماره های 5 تا 7 نیز از رنگ دانه های قرمز بیشتری تشکیل شده اند و در گروه رنگ های گرم شمرده می شوند. شماره های 8 تا 10 رنگ های این سری نیز با داشتن رنگدانه های زرد در دسته رنگ های گرم قرار می گیرند. در هنگام خواندن کاتالوگ برای ترکیب رنگ مو در خانه باید به حروف نیز توجه داشته باشید.

حرف نام انگلیسی نام فارسی
N Natural طبیعی
A Ash خاکستری
C Cindery دودی
G Gold طلایی
M Matt زیتونی 
B Beige بژ
R Red قرمز یا بلوطی
RF Red Fire قرمز آتشین
V Violet بنفش یا شرابی
W Warm موکا (گرم برزیلی)
K Cupper مسی
BL Blond Light بلوند روشن ویژه
RL Red Light قرمز روشن
RE Red ماهاگونی
NF Natural Full فوق طبیعی 

 

برای ترکیب رنگ مو اکسیدان مناسب را انتخاب کنید

اکسیدان ها نقش موثری در بدست آوردن رنگ موی مورد نظر شما بازی می کنند. اکسیدان از ترکیب هیدروژن پراکسید، ستیل الکل، آب و ستئاریل الکل بدست می آید. این ماده برای فعالسازی عملیات شیمیایی و تسریع رنگ رفتن موها به سایر مواد اضافه می شود. برای مثال اگر بدون اکسیدان موهای خود را رنگ کنید، این فرآیند ممکن است که یک شبانه روز به طول بیانجامد. درصد اکسیدان و مقدار آن از جمله فاکتورهایی است که در هنگام ترکیب رنگ مو در خانه باید به آن دقت کنید. اکسیدان 3% ضعیف ترین محصول موجود در بازار است که به نام های ولوم 10 یا اکسیدان شماره نیم نیز شناخته می شود. از این ماده برای ترکیب با رنگ های تیره، رنگساژ، هایلایت و انواع مش استفاده می گردد. در بسیاری از رنگ موها از اکسیدان 6% استفاده می شود، زیرا موهای سفید را بهتر می پوشاند. با این اکسیدان رنگ به خوبی در ساقه موها نفوذ می کند و به همین دلیل برای رنگ ریشه و ابرو نیز پرکاربرد است. اکسیدان 9% یا ولوم 30 یا شماره 2 خاصیت بسیار روشن کنندگی دارد. این محصول برای ترکیب با رنگ موهایی با تن های پایه متوسط تا بلوند توصیه می شود. همچین این نوع اکسیدان در کلره نیز بکار می رود. قویترین نوع اکسیدان نیز اکسیدان 12%، ولوم 40 یا شماره 3 است. البته احتمال آسیب زدن به موها با استفاده از این گروه از اکسیدان ها زیاد است. این محصول روشن کنندگی بالایی دارد، به همین دلیل آرایشگرهای حرفه ای از آن برای دکلره کردن موها استفاده می کنند. توصیه می شود که پس از ترکیب اکسیدان 12% با رنگ مو حتما موهای خود را تقویت نمایید. همچنین شما به ازای هر 100 میلی لیتر رنگ به 150 میلی لیتر اکسیدان نیاز دارید.

برای ترکیب رنگ مو اکسیدان مناسب را انتخاب کنید

برای ترکیب رنگ مو واریاسیون مناسب را انتخاب کنید

واریاسیون ها در واقع رنگ موهای خالص و قوی هستند که به تنهایی ماندگاری بلند مدت ندارند. شما می توانید برای ایجاد سایه دلخواه مقداری از این ماده را با سایر رنگ ها ترکیب کنید. برخی از کاربردهای انواع واریاسیون در هنگام ترکیب رنگ مو در خانه عبارتند از:

  • واریاسیون آبی: این ماده خاصیت ضد نارنجی دارد و برای ترکیب با رنگ موهای سری N مناسب است.
  • واریاسیون سبز: واریاسیون سبز باعث خنثی شدن قرمزی مو می شود. بنابراین بهتر است که این ماده را با رنگ های سری M (زیتونی)، A و C ترکیب کنید.
  • واریاسیون دودی و نقره ای: این دو محصول با خاصیت ضد زردی خود تن دودی یا سیلور رنگ را بیشتر می کنند. رنگ نقره ای باعث براق شدن بیشتر رنگ مو نیز می شود.
  • واریاسیون بنفش: این رنگ مو را با رنگ هایی با تن قرمز ترکیب کنید.
  • واریاسیون قرمز: این واریاسیون برای ترکیب با رنگ موهای سری N استفاده می شود.
  • واریاسیون طلایی: این واریاسیون با همه گروه های رنگ سازگار است و باعث تشدید تن طلایی رنگ می شود.
نوشتن دیدگاه