سبد خرید شما خالی می باشد.
رنگ مو با دارچین و آبلیمو

ترکیب دارچین و آبلیمو یکی از روش‌های طبیعی و موثر برای تغییر رنگ موها است که فواید بسیار زیادی برای سلامت و زیبایی دارد. بیشتر خانم‌ها علاقه‌مند به رنگ کردن مو‌های خود هستند و برای این کار از رنگ‌های شیمیایی استفاده می‌کنند، بدون اینکه بدانند این رنگ‌ها می‌توانند آسیب جدی به موها و پوست سر وارد کنند. اگر شما هم به رنگ‌کردن مو علاقه‌ دارید و به دنبال روشی طبیعی هستید که بتوانید بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر و یا بدون صرف هزینه و زمان برای رفتن به آرایشگاه، موهایتان را رنگ کنید، می‌توانید از روش‌های مختلفی از جمله رنگ مو با دارچین و آبلیمو استفاده کنید. در این مقاله به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

5 روش رنگ کردن مو با آبلیمو و دارچین

آبلیمو دارای خاصیت اسیدی است و می‌تواند باعث پاک کردن رنگ موی زمینه موهایتان شود. دارچین هم مانند آبلیمو به پوست سر نفوذ کرده و سبب رنگ‌دهی به موها می‌‌شود. اما برای اثرگذاری بهتر به یک مورد دیگر هم نیاز دارید و آن صابون و مواد قلیایی است. صابون سبب بهتر رنگ گرفتن مو می‌شوند. بنابراین به مخلوط آبلیمو و دارچین کمی صابون هم بیفزایید. بسیاری از افراد به دنبال روش‌های طبیعی برای رنگ کردن مو هستند. از جمله روش‌هایی که ممکن است برای رنگ کردن مو با آبلیمو و دارچین استفاده شود، عبارتند از:

  • روش آبلیمو و دارچین با عسل: برای این روش، یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری دارچین و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی موهای خود بمالید و حداقل یک ساعت بگذارید بماند. سپس موهای خود را با آب و شامپو بشویید.
  • روش آبلیمو و دارچین با روغن زیتون: در این روش، یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری دارچین و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصل را روی موهای خود مالیده و حداقل یک ساعت زمان دهید تا بماند. سپس موهای خود را توسط آب و شامپو شست و شو دهید.
  • روش آبلیمو و دارچین با چای سبز: برای این روش، یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری دارچین و دو قاشق غذاخوری چای سبز را با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی موهای خود مالش دهید و پس از حداقل یک ساعت با آب و شامپو آبکشی کنید.
  • روش آبلیمو و دارچین با حنا: برای این روش، یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری دارچین و سه قاشق غذاخوری پودر حنا را در یک فنجان آب جوش حل کنید. سپس این مخلوط را به مدت 2 ساعت روی موهای خود قرار دهید و در آخر موهایتان را با آب و شامپو به خوبی بشویید.
  • روش آبلیمو و دارچین با نمک: در این روش، یک قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری دارچین و یک قاشق غذاخوری نمک را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی موهای خود مالش دهید و با یک کاور بپوشانید و به مدت یک ساعت صبر کنید تا رنگ جذب شود. در آخر موهای خود را با آب و شامپو شست و شو دهید.

5 روش رنگ کردن مو با آبلیمو و دارچین

پس از چند بار استفاده از رنگ کردن مو با دارچین، می‌توانید تاثیرات آن را مشاهده کنید. این روش یک روند تدریجی است که نتیجه آن در انواع مختلف مو فرق دارد. اما در کل، اثرات زیر را بعد از استفاده از این ماسک خواهید دید:

  • موهای بلوند: با استفاده از دارچین، رگه‌های مایل به قرمز یا قهوه‌ای در موهای بلوند ظاهر می‌شوند.
  • موهای مشکی: این روش باعث ایجاد رگه‌هایی به رنگ قرمز یا قهوه‌ای تیره در موهای سیاه می‌شود.
  • موهای قرمز: به طور معمول موهای قرمز رگه‌هایی از رنگ قهوه‌ای روشن و دارچینی به خود می‌گیرند.
  • موهای قهوه‌ای روشن: با استفاده از این روش، رگه‌هایی به رنگ قرمز در موها ایجاد می‌شود.
  • موهای قهوه‌ای تیره: با استفاده از این روش، رگه‌هایی به رنگ قرمز، قهوه‌ای روشن یا شکلاتی در موها ظاهر می‌شود.

5 روش رنگ کردن مو با آبلیمو و دارچین

رنگ کردن مو با آبلیمو

یکی از روش‌های طبیعی و موثر برای رنگ کردن مو استفاده از آبلیمو است. این روش به تدریج باعث تغییر رنگ در موهای شما می‌شود. استفاده از آبلیمو برای رنگ آمیزی مو شگفت‌آور است و با  تکرار آن، به نتیجه مطلوب‌تری می‌رسید.

برای آماده‌سازی رنگ، لیموها را بدون برش زدن فشار دهید. تعداد لیموها بستگی به طول موهای شما دارد. سپس لیموها را به چهار قسمت بریده و به آب جوش اضافه کنید. حتماً مقدار آب و آبلیمو برابر باشد. برای جلوگیری از وز شدن موها، می‌توانید از آب پرتقال یا کاندیشنر استفاده کنید. محلول را در اسپری بریزید و به موهایتان بپاشید. قبل از استفاده، موهایتان را نشویید و محلول را به موها بزنید. بعد از انجام آن، حتماً به پوست خود ضدآفتاب بزنید و برای مدت زمان مشخصی در آفتاب بنشینید. برای گرفتن نتیجه بهتر این روش را چند بار تکرار کنید. در آخر، موهایتان را با آب بشویید و از کاندیشنر استفاده کنید.

 

نوشتن دیدگاه