سبد خرید شما خالی می باشد.
چه رنگی سفیدی مو رو میگیره

رنگ کردن موهای سفید یکی از روش‌های محبوب برای پنهان کردن نشانه‌های پیری و تغییر رنگ موها است. هنگامی که موها با گذر زمان خاکستری یا سفید می‌شوند، برخی افراد تمایل دارند رنگ کردن موهای خود را با استفاده از رنگ‌های مصنوعی یا طبیعی انجام دهند. این فرآیند، به آنها امکان می‌دهد تا ظاهری جوان‌تر و جذاب‌تر را به موهای خود ببخشند.

رنگ کردن موهای سفید می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلفی مانند رنگ‌های دائمی، نیمه دائمی یا موقت انجام شود. رنگ‌های دائمی شامل مواد شیمیایی قوی هستند که رنگ مو را به صورت دائمی تغییر می‌دهند. رنگ‌های نیمه دائمی نیز مواد شیمیایی کمتری دارند و برای مدت زمان کوتاه‌تری اثر خود را نشان می‌دهند. رنگ‌های موقتی اغلب شامل رنگ‌های طبیعی و گیاهی هستند که پس از چند بار شستشو از موها پاک می‌شوند. سالم‌ترین رنگ مو نیز همین رنگ‌های طبیعی هستند که کمترین عوارض جانبی را به همراه دارند. اما سوالی که برای خیلی از افراد به وجود می‌آید، این است که چه رنگی، سفیدی مو را میگیرد؟

راهنمای ترکیب رنگ پوشاندن موهای سفید در منزل

خانم‌هایی که بخش زیادی از موهای آن‌ها سفید شده است، ممکن است با مشکل پیدا کردن رنگ موی مطلوب مواجه شوند. اغلب تارهای سفید موجود در موی این افراد به خوبی رنگ نمی‌گیرند و نتیجه مطلوب را ایجاد نمی‌کنند. برای رسیدن به پوشش ۱۰۰٪ رنگ بر روی موها، حتما باید از رنگ موی مناسب و بهترین گزینه استفاده شود. هر رنگی قابلیت پوشش تمام موهای سفید را ندارد.

انتخاب رنگ موی مناسب برای افرادی که موهای سفید زیادی دارند، به چندین فاکتور وابسته است. اولین فاکتور، درصد موهای سفید است. برای انتخاب رنگ موی مناسب، باید درصد دقیق موهای سفید را مشخص کنید. اگر درصد زیادی از موهای شما سفید شده است، بهترین گزینه ممکن است استفاده از رنگ‌های دائمی باشد. رنگ‌های طبیعی با تناژ گرم و سری N نیز می‌توانند موهای سفید را به طور کامل پوشانده و نتیجه بهتری ایجاد کنند. رنگ‌های سری N۵ دارای دوام و ماندگاری بیشتری بر روی موهای سفید هستند.

فاکتور دیگری که در انتخاب رنگ مو مهم است، میزان پراکندگی موهای سفید است. موهای سفید پراکنده برای پوشش دادن، بسیار دشوارتر هستند. اگر موهای سفید شما پراکنده هستند، رنگ مویی با قدرت پوشش بیشتر مناسب خواهد بود. علاوه بر این، ترکیب رنگ‌ها نیز تاثیرگذار است. استفاده از رنگ‌های طبیعی با تناژ گرم و سری N می‌توانند موهای سفید را به طور کامل پوشانده و نتیجه طبیعی‌تری را به ارمغان بیاورد. اگر قصد رنگ کردن موهای خود در خانه را دارید باید با انواع رنگ مو و ترکیب آنها آشنا شوید. در ادامه به معرفی این مدل رنگ‌ها اشاره می‌کنیم. به طور کلی، رنگ موها برای موهای سفید به سه دسته تقسیم می‌شوند: رنگ موی موقت، نیمه ‌دائمی و دائمی.

راهنمای ترکیب رنگ پوشاندن موهای سفید در منزل

ترکیب رنگ موی موقت

رنگ موی موقت، یک روش سریع و موقت برای تغییر رنگ موها است. این نوع رنگ مو با استفاده از اسپری رنگ مو یا شامپو رنگساژ مو انجام می‌شود و به سرعت می‌تواند تمام موهای سفید را پوشش دهد. ترکیب رنگ موی موقت از مواد شیمیایی تشکیل شده است. این مواد شامل عناصر رنگدهی و مواد نگهدارنده هستند که به کمک آنها می‌توان رنگ موی موقت را به موهای سفید اضافه کرد.

مواد رنگدهی در این ترکیبات پیگمنت‌های مختلفی را شامل می‌شوند که به سطح مو چسبیده و رنگ دلخواه را ایجاد می‌کنند. این پیگمنت‌ها بعد از شستشوی اولیه از بین می‌روند؛ زیرا این محصولات عمدتا روی سطح مو قرار می‌گیرند و به‌ صورت موقت عمل می‌کنند.

ترکیب رنگ موی نیمه ‌دائم

رنگ موی نیمه ‌دائمی، نوعی محصول است که می‌تواند فقط موهای سفید را رنگ کند و تغییر قابل توجهی در رنگ موی طبیعی ایجاد نکند. این نوع رنگ مو به طور معمول به عنوان یک روش هایلایت روشن برای پوشاندن برخی از موهای سفید استفاده می‌شود. در طول زمان و پس از چندین بار شستشو، اثر این رنگ مو از بین می‌رود.

ترکیب رنگ موی نیمه ‌دائم

ترکیب رنگ موی دائمی

رنگ موی دائمی بهترین روش برای پوشش کامل موهای سفید است. با استفاده از این نوع رنگ، می‌توان تمام موهای سفید را به طور دقیق رنگ کرد. رنگ موی دائمی معمولا شامل مواد شیمیایی قوی‌تری است که می‌توانند درون ساختار مو نفوذ کرده و رنگ ثابتی ایجاد کنند. این نوع رنگ تا زمانی که ریشه موها رشد کند، ماندگاری دارد و تنها نیاز به تجدید رنگ در مرحله رشد موها خواهد داشت.

در هر صورت، بهتر است برای انتخاب ترکیب رنگ موی مناسب برای موهای سفید خود با متخصص پوست و مو مشورت کنید تا بهترین روش را در نظر بگیرید. این روش به عنوان اصولی‌ترین روش رنگ کردن مو به حساب می‌آید؛ زیرا با بررسی ساختار مو و مشخص کردن حساسیت‎ها، مناسب‌ترین ترکیب رنگ توصیه خواهد شد.

 

نوشتن دیدگاه