سبد خرید شما خالی می باشد.
رنگ مو با دارچین برای موهای سفید

از زمان‌های قدیم دارچین به عنوان یک ماده مفید و با ارزش شناخته شده است. این ماده قوی فقط یک چاشنی برای آشپزی نیست بلکه برای بدن نیز مفید است. از دارچین می‌توان برای رنگ کردن مو استفاده کرد. هنگام قرار گرفتن دارچین بر روی پوست سر، وقتی از آن برای رنگ کردن مو استفاده می‌کنیم، گردش خون در سر افزایش می‌یابد و مواد مغذی را به پوست سر منتقل می‌کند. همچنین اکسیژن را به فیلیکول مو می‌رساند که نقش بسزایی در زیبایی و تقویت موها دارد. در این مقاله به معرفی روش‌های رنگ کردن مو با دارچین برای رفع موهای سفید می‌پردازیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

5  روش رنگ کردن طبیعی موهای سفید با دارچین

برای رنگ کردن موهای سفید می‌توان از روش‌های طبیعی بدون به‌ کارگیری از مواد شیمیایی مضر استفاده کرد. دارچین یکی از مواد طبیعی مفید است که می‌توان از آن برای برطرف کردن سفیدی موها استفاده کرد. 5 روش رنگ کردن مو با دارچین عبارتند از: 

  • رنگ کردن مو با دارچین

برای رنگ آمیزی مو با دارچین، ابتدا کمی دارچین را با آب مخلوط کرده و به آن مقداری نرم‌کننده اضافه کنید. سپس این مخلوط را روی ماسک موها بمالید و تمام موها را پوشانده و در یک کلاه رنگ مناسب قرار دهید. بعد از 6 ساعت، موهای خود را بشویید و از موهای روشن و براق لذت ببرید.

  • رنگ کردن مو با ترکیب عسل و دارچین

رنگ آمیزی مو با ترکیب عسل و دارچین یک روش عالی برای تقویت و زیبایی مو است. این ترکیب همراه با روغن زیتون ماندگاری رنگ مو را افزایش می‌دهد. برای تهیه این رنگ مو، باید به حجم موهای خود توجه کرده و مواد اولیه را به میزان مناسب ترکیب کنید. به عنوان مثال، برای موهای کوتاه می‌توانید از 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و 1 قاشق غذاخوری دارچین استفاده کنید. روش استفاده بسیار ساده است، کافیست مواد را خوب مخلوط کرده و به عنوان رنگ مو روی موهای خود بمالید. قبل از استفاده، موهای خود را به طور کامل شستشو دهید تا تمیز و آماده برای استفاده از این رنگ موی طبیعی شوند.

5  روش رنگ کردن طبیعی موهای سفید با دارچین

  • رنگ کردن مو با دم کرده دارچین و عسل

رنگ آمیزی مو با دم کرده دارچین و عسل یکی از روش‌های طبیعی برای رنگ آمیزی مو بدون به کارگیری از مواد شیمیایی است. برای استفاده از این روش، می‌توانید دم کرده دارچین را با عسل مخلوط کنید و این مخلوط را روی موهای خود بمالید. پس از گذشت حدود 3 ساعت موهایتان را بشویید.

  • رنگ کردن مو با چغندر و دارچین

چغندر از گذشته تا به حال در زمینه آرایش و زیبایی معروف بوده است. برای رنگ آمیزی موها با دارچین و چغندر، تنها دو عدد چغندر را خرد کرده و هم زده تا مایع قرمز رنگی تهیه شود. سپس مقداری از این مایع را با کمی آب مخلوط کرده و 1 قاشق غذاخوری شامپو نرم‌کننده را به این مخلوط اضافه کنید. سپس دارچین را اضافه کرده و به مدت 3 تا 4 ساعت در دمای اتاق نگه دارید. این مخلوط باید برای 6 یا 8 ساعت روی موهای شما باقی بماند. برای داشتن رنگ بهتر، موهای خود را با پلاستیک بپوشانید. می‌توانید این روش را تکرار کنید تا به رنگ دلخواه برسید.

  • رنگ کردن مو با حنا و دارچین

ترکیب حنا و دارچین روشی بسیار عالی برای تغییر رنگ موها است. حنا باعث قهوه‌ای شدن موها می‌شود و ترکیب آن با دارچین یک هایلایت طبیعی ایجاد می‌کند. همچنین، حنا کمک زیادی به درمان شوره سر کرده و باعث صاف و نرم شدن مو می‌شود.

 از دستورالعمل زیر برای رنگ کردن موها با حنا و دارچین استفاده کنید.3 قاشق غذاخوری پودر حنا، ۱ قاشق غذاخوری پودر دارچین، یک فنجان آب جوش. بگذارید این ترکیب ۱۳ ساعت در دمای اتاق بماند و روی آن را توسط یک نایلون بپوشانید. سپس به مدت ۳ الی ۴ ساعت آن را روی موهای خود بگذارید. پس از گذشت این مدت به خوبی موها را آبکشی کنید.

5  روش رنگ کردن طبیعی موهای سفید با دارچین

مرطوب سازی بیشتر مو با دارچین

برای مرطوب سازی بیشتر مو با دارچین، می‌توانید دو لیوان آب و 3 قاشق غذاخوری پودر دارچین را در یک ظرف بریزید و بگذارید تا جوشانده و مواد نصف شود. هنگامی که سرد شد، ترکیب را در یک بطری اسپری ریخته و قبل و بعد از شستشو روی موها اسپری کنید. این روش علاوه بر نرم کردن، با گذشت زمان باعث سبک شدن موها نیز می‌شود.

 

نوشتن دیدگاه