سبد خرید شما خالی می باشد.
آموزش دکلره مو مشکی در خانه

رنگ مو عنصری تاثیرگذار در زیبایی و جذابیت افراد به ویژه خانم‌ها است. این روزها، رنگ موهای روشن و بلوند طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. مسئله مهم در این میان، بلوند کردن موهای مشکی رنگ شده است. اگر بخواهید موهای مشکی طبیعی یا دارای رنگ تیره را به رنگ روشن درآورید، دکلره چاره کار است. در این مطلب آموزش دکلره مو مشکی در خانه را یاد خواهید گرفت، پس با ما همراه باشید.

دکلره موی مشکی رنگ شده به روش کاملا حرفه ای

بلوند کردن گیسوی مشکی کار آسانی نیست و پروسه آن بسته به اینکه تا چه اندازه می‌خواهید گیسوانی روشن داشته باشید، زمانبر است.

آماده سازی موها

به شما توصیه می‌کنیم که پیش از روشن کردن تارهای زلف خود، آن‌ها را تقویت کنید. بدین ترتیب آسیب کمتری به گیسوانتان وارد خواهد شد. دو هفته پیش از روشن کردن گیسوان، آن‌ها را با روغن زیتون، روغن نارگیل و عسل ماساژ دهید. برای آبرسانی به گیسوان، این کار را هر دو هفته یک بار انجام دهید. البته به جای این روش می‌توانید از روش کراتینه نیز استفاده کنید. در ضمن بهتر است که در این مدت استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو را کنار بگذارید.

آماده سازی موها

استفاده از شامپوهای درخشان کننده مو

افرادی که گیسوان خود را به رنگ مشکی درآورده‌اند، می‌توانند از شامپوهای درخشان کننده برای آسان کردن روند روشن کردن استفاده کنند. البته این محصولات برای افرادی با گیسوی مشکی طبیعی مناسب نیست. 3 بار استفاده کردن از این لوازم آرایشی و بهداشتی پیش از دکلره، تارهای زلف شما را تا حد امکان روشن و درخشان می‌نماید. اما در همان روز بلوند کردن از این نوع شامپوها استفاده نکنید، زیرا گیسوی شما را بیش از حد خشک می‌کنند.

تست مدت زمان دکلره روی موی مشکی

برای آگاهی از مدت زمان روشن کردن موی مشکی باید یک تست انجام دهید. این تست به شما نشان می‌دهد که مواد چه مدت باید روی گیسوان شما باقی بماند. برای این منظور روی چند تار زلف از پشت سر خود، مقداری پودر دکلره و اکسیدان گذاشته و آن را داخل یک فویل بپیچید. با چک کردن هر چند ثانیه یک بار تارها متوجه خواهید شد که آیا به رنگ دلخواه شما رسیده است یا خیر؟ حداکثر زمان ماندن مواد روی تارهای زلف 45 دقیقه است. البته برای جلوگیری از آسیب دیدن گیسوان می‌توانید چند قطره آنتی دمیج، روغن زیتون یا خاویار مو به ترکیب مواد بیفزایید. همچنین افزودن مقداری اولاپلکس شماره یک به ترکیب می‌تواند از گیسوی شما محافظت کند.

دکلره کردن موهای مشکی

در این مرحله از آموزش دکلره موی مشکی در خانه، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از دستکش استفاده کنید. زیرا تماس دست با مواد دکلره باعث سوزش و آسیب به پوست می‌شود. با استفاده از 4 عدد گیره، گیسوان خود را به چهار قسمت تقسیم نموده و مواد را روی آن‌ها بمالید.

  • برای گیسوان آسیب دیده، خشک شده یا قبلا رنگ شده از اکسیدان 6 درصد استفاده کنید.
  • برای روشن کردن زلفان مشکی طبیعی از اکسیدان 9 درصد استفاده کنید.
  • برای 4 درجه روشن کردن گیسوان خود از اکسیدان 12 درصد استفاده کنید. این ماده برای افرادی با پوست سر حساس و تارهای زلف نازک مناسب نیست.
  • اگر گیسویی ضخیم دارید که رنگشان به راحتی تغییر نمی‌کند، پودر دکلره آبی بخرید.
  • برای تار زلفان نازک و ضعیف، پودر دکلره سفید مناسب است.
  • اگر نمی‌خواهید گیسوانتان نارنجی رنگ شود، از پودر دکلره بنفش استفاده کنید. این پودر گیاهی می‌تواند تارهای زلفان ضخیم را نیز بی‌رنگ نماید. به جای این ماده می‌توانید گیسوی خود را با پودرهای آبی و سفید روشن کرده و در نهایت از شامپوی بنفش یا تونر استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید که ریشه سر بسیار سریع‌تر از ساقه آن‌ها روشن می‌شوند. به همین دلیل در ابتدا ساقه گیسوان را به مواد آغشته کرده و در آخر (پس از گذشت سه چهارم از زمان) به سراغ ریشه آن‌ها بروید. پس از گذشت 45 دقیقه یا کمتر، گیسوان خود را با آب ولرم بشویید. شامپوی ریزش مو مانع از ریزش گیسوی شما پس از دکلره می‌شود. همچنین اجازه دهید که نرم کننده قوی یا حالت دهنده حدود 15 دقیقه روی تارهای زلف شما باقی بماند.

دکلره کردن موهای مشکی

تثبیت دکلره

پس از روشن کردن تارهای زلف، 2 الی 3 مرتبه از تونر یا شامپوی بنفش استفاده کرده و هر بار آن‌ها را حدود یک ربع روی گیسوانتان نگهدارید. این محصولات علاوه بر اصلاح رنگ گیسوان، باعث تثبیت رنگ آن‌ها می‌شوند. اگر پس از روشن کردن زلفان خود به رنگ دلخواه نرسیده بودید، موادگذاری را مجددا در فواصل زمانی مشخص انجام دهید. انجام این کار تا 3 مرتبه مجاز است.

 

نوشتن دیدگاه