سبد خرید شما خالی می باشد.
چند پیمانه پودر دکلره برای موهای بلند

امروزه انواع پودر دکلره، صنعت رنگ مو را به صورت اساسی متحول کرده‌است. به همین دلیل هر کسی دوست دارد، یک بار هم که شده در عمرش این مواد را امتحان کند. پودر روشن کننده به ویژه در کشورهای آسیایی که رنگ موی طبیعی افراد مشکی است، طرفداران بسیاری دارد. در این مقاله به چند پرسش از جمله چند پیمانه پودر دکلره برای موهای بلند نیاز است، جواب خواهیم داد.

چند پیمانه پودرهای دکلره برای موهای بلند کافی است؟

به طور کلی میزان مواد روشن کننده به حجم و پرپشتی موی هر فرد بستگی دارد. شما هر چقدر حجم و بلندی تارهای زلفتان بیشتر باشد، به مواد بیشتری نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که پیمانه‌های این پودرها 30 گرمی هستند. بنابراین برای روشن کردن گیسوان بسیار کوتاه یک پیمانه مواد کافی است. اما میزان مواد مورد نیاز برای موهای بلند به شرایط ذکر شده وابسته است. در این زمینه می‌توانید از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک بگیرید. او با مشاهده میزان و حجم گیسوان شما می‌تواند به این سوال پاسخ دهد.

چند پیمانه پودرهای دکلره برای موهای بلند کافی است؟

مدت زمان ماندن پودر دکلره روی مو چقدر است؟

این سوال نیز یک سوال کلی است؛ زیرا هر مواد روشن کننده‌ای دستورالعمل خاص خود را دارد. اما در اکثر موارد بهترین زمان ماندن این مواد روی مو 35 دقیقه است. البته موضوع مهم در این میان رنگ مواد است. برای مثال پودر روشن کننده آبی قدرت بیشتری نسبت به سایر انواع روشن کننده مو دارد. میزان آسیب دیدگی قبلی تارهای زلف نیز در مدت زمان قرارگیری مواد تاثیر دارد. بنابراین این موضوع نیز باید بسیار مورد اهمیت قرار گیرد؛ وگرنه خسارات جبران‌ناپذیری به گیسوان شما وارد خواهد شد.

گفتنی است که هر برندی دستورالعمل‌های خاص خود را روی جعبه یا به صورت بروشور در بسته‌بندی محصول درج می‌کند. ولی در اکثر موارد، تمامی مواد روشن کننده دارای پیمانه‌ای به گنجایش 30 سی‌سی هستند. نسبت پودر روشن کننده به اکسیدان نیز نسبت 1 به 2 یعنی یک پیمانه پودر و دو پیمانه اکسیدان است. البته برخی شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی نسبت یک پیمانه پودر روشن کننده و 2/1 پیمانه اکسیدان را در نظر گرفته‌اند.

افزودن مواد دکلره به رنگ مو کار بسیار خطرناکی است و احتمال آسیب رسیدن به تارهای زلف را چند برابر می‌کند. همچنین با این کار قطعا به رنگ دلخواه خود نخواهید رسید و تنها شاید اندکی رنگ گیسوان شما روشن‌تر شود. ترکیب پودر مورد بحث با محصولات آرایشی دیگر تبعات جدی برای زلفان شما به همراه دارد. بنابراین این کار را به هیچ عنوان بدون مشورت یک آرایشگر حرفه‌ای انجام ندهید.

مدت زمان ماندن پودر دکلره روی مو چقدر است؟

چگونه از موهای دکلره شده مراقبت کنیم؟

هنگامی که گیسوان خود را روشن می‌کنید، باید نحوه مراقبت از آن‌ها را بدانید. در این خصوص موارد زیر را به دقت رعایت فرمایید:

  • هیچگاه زلفان دکلره شده را با اتو و سشوار حالت ندهید، زیرا این کار موجب موخوره شدن گیسوان می‌شود.
  • گیسوان خود را با شامپو بچه بشویید؛ همچنین برای جلوگیری از زبری آن‌ها از نرم‌کننده استفاده کنید.
  • به هیچ وجه زلفان خود را در دوران قاعدگی و بارداری به ویژه سه ماهه اول بارداری دکلره نکنید.
  • در روزهای ابتدایی روشن کردن گیسوان خود، اصلا به استخر نروید. کلر باعث کاهش ماندگاری مواد می‌شود.

رنگ کردن بلافاصله پس از دکلره کردن کار اشتباهی است. شما باید بین 3 روز تا یک هفته صبر کرده و در این مدت گیسوان خود را تقویت کنید. در طول یک هفته می‌توانید 2 الی 4 بار روی تارهای زلف خود مواد تقویت کننده بگذارید. این کار باعث سالم‌تر شدن تارها و زیباتر شدن رنگ آن‌ها پس از رنگ کردن می‌شود.

بسته به رنگ طبیعی زلفان فرد یا رنگی که قبلا کرده است، تنها می‌توانید به سطح مشخصی از روشن شدن برسید. بنابراین برای اینکه بتوانید به سطح روشن شدگی دلخواه خود برسید، باید تارهای زلف خود را دکلره کنید. اما دو بار پشت سر هم روشن کردن گیسوان کار اشتباهی است. روشن کردن دو بار پشت سر هم گیسوان، چه در همان روز و چه در روز بعد، باعث شکنندگی آن‌ها می‌شود.

از آنجایی که این مواد، گیسوان را در معرض آسیب قرار می‌دهند؛ بنابراین مهم است که بین روشن کردن آن‌ها 4 الی 6 هفته صبر کنید. البته نحوه مراقبت از تارهای زلف، جنس آن‌ها، درجه روشنی، تغذیه و کیفیت محصولات مورد استفاده نیز در کاهش آسیب‌های وارده به گیسوان دخیل هستند.

 

نوشتن دیدگاه