سبد خرید شما خالی می باشد.
ساخت رنگ مو در خانه

اگر قصد ساخت رنگ مو در خانه را دارید، باید به عطاری هایی که گیاهان دارویی مختلف را به شما ارائه می کنند، مراجعه کنید. گیاهان مختلفی وجود دارند که می توانند برای رنگ طبیعی مو استفاده شوند که از جمله آن ها می توان به پوست گردو، رزماری، چای و حنا اشاره کرد. در ادامه مقاله فرمول های مختلف برای ساخت رنگ مو در خانه را به شما توضیح می دهیم که می توانید هر کدام را انتخاب کنید.

بهترین روش‌های ساخت رنگ مو طبیعی و گیاهی برای انواع موها

بهترین روش های ساخت رنگ موی طبیعی و گیاهی، روش هایی اند که به خوبی باعث رنگ گرفتن موهای شما شوند. در ادامه روش های ساخت رنگ مو در خانه را با ترکیبات مختلف به شما توضیح می دهیم تا اگر یک محصول را در منزل نداشتید، بتوانید از محصول دیگر برای رنگ کردن مو در خانه استفاده کنید.

ساخت رنگ مو در خانه با پوست گردو

یکی از بهترین مواد طبیعی که قدرت رنگ کنندگی خوبی دارد، پوست گردو است. برای استفاده از پوست گردو، باید ابتدا مقداری پوست گردو را خرد کنید و به اندازه 4 قاشق آن را در 6 لیوان آب بریزید. سپس با قرار دادن این ترکیب روی حرارت، اجازه دهید تا چند ساعتی این مخلوط روی سر شما باقی بماند و آن را ماساژ دهید. پس از گذشت چند ساعت و زمانی که احساس کردید موهای شما رنگ گرفتند، می توانید آن ها را آبکشی کنید.

ساخت رنگ مو در خانه با پوست گردو

ساخت رنگ مو با رزماری

برای ساخت رنگ مو در خانه، می توانید از گیاه رزماری، مریم گلی و سرکه سیب استفاده کنید. برای تهیه این رنگ گیاهی جذاب، کافیست که 3 پیمانه رزماری را با 4 پیمانه مریم گلی و 2 قاشق سرکه سیب مخلوط کنید. سپس مقداری آب به این ترکیب اضافه نمایید و آن ها را داخل یک ظرف کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا جوش بیاید. مقدار آب باید به قدری باشد که کل گل ها زیر پوشش آب قرار بگیرد. پس از اینکه آب جوش آمد، شعله را کم کنید و چند ساعت زمان دهید تا حرارت ببیند و رنگ آن پررنگ شود. سپس محلول را صاف کرده و موهای خودتان را با آن ماساژ دهید.

رنگ موی گیاهی با پودر گل شقایق

برای ساخت رنگ مو در خانه، می توان از پودر گل شقایق استفاده کرد. مقداری پودر گل شقایق را از عطاری ها تهیه کنید و آن را با مقدار مساوی پوست گردو پودر شده ترکیب نمایید. سپس مقداری آب جوش به این دو ماده اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کنند و رنگ بیندازند. سپس مقداری از این خمیر را کف سر بزنید و ماساژ دهید. پس از گذشت چند ساعت، می توانید موهای خودتان را بشویید.

رنگ موی طبیعی با روناس

اگر دوست دارید موهایی سیاه و تیره داشته باشید، روناس یکی از بهترین ترکیبات گیاهی برای شما است. برای استفاده از این رنگ موی گیاهی، 4 قاشق روناس را با 3 لیوان آب جوش مخلوط کرده و از صافی رد کنید. پس از سرد شدن، موهای خودتان را با این رنگ موی گیاهی آغشته کنید و مالش دهید. پس از گذشت چند ساعت، می توانید موهای خود را آبکشی نمایید.

رنگ موی طبیعی با روناس

رنگ مو طبیعی و گیاهی با چای

برای تهیه رنگ موی طبیعی و گیاهی، می توانید از چای استفاده کنید. برای این کار، 6 قاشق چای خوری چای را داخل یک ظرف بریزید و 6 پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. سپس موهای خودتان را با چای دم کشیده ماساژ دهید و اجازه دهید تا خشک شود. چند بار دیگر می توانید از چای دم کشیده برای رنگ کردن موهای خودتان استفاده کنید تا موهای شما تیره و خوش رنگ شود.

ساخت رنگ موی طبیعی با حنا

حنا یکی از بهترین ترکیباتی است که می تواند برای رنگ کردن مو استفاده شود. پودر حنا را با مقداری چای جوشیده ترکیب کنید تا یک رنگ زیبا به دست بیاید. سپس می توانید مقداری آب بابونه جوشیده را نیز به این رنگ موی طبیعی اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. اجازه دهید تا یک شب این مخلوط در یک ظرف درب بسته باقی بماند. سپس می توانید رنگ مو را روی موهای خودتان بزنید و با کلاه مناسب، موهای خود را بپوشانید. پس از رنگ کردن موهای خودتان با حنا، رنگ موهای شما مسی متمایل به قهوه ای خواهد شد.

 

نوشتن دیدگاه