سبد خرید شما خالی می باشد.
رنگ كردن موهای سفيد به روش طبيعی

سفید شدن موهای سر یکی از نشانه‌های بالا رفتن سن و ورود به دوران میان سالی است اما بسیاری از افراد هم به دلایل مختلف در سنین پایین با این مشکل مواجه شده و این اتفاق باعث نگرانی و ناراحتی‌های زیادی می‌شود حتی ممکن است بعضی افراد با دیدن موهای سفید خود دچار افسردگی و ناامیدی شوند. در چنین مواردی، استفاده از رنگ مو به عنوان اصلی‌ترین راه حل در نظر گرفته می‌شود. رنگ موهای شیمیایی معمولا با عوارض مختلفی همراه هستند و در بیشتر اوقات باعث ضعیف شدن ریشه مو نیز می‌شوند، به همین دلیل، استفاده از روش‌های طبیعی و خانگی مناسب‌ترین گزینه به شمار می‌روند.

مشکی کردن موهای سفید با روش های خانگی

اگر به دنبال پوشاندن موهای سفید و رنگ کردن آنها در سریع‌ترین زمان ممکن هستید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

استفاده از ترکیب آمله و حنا

ماسک حنا و آمله یک روش طبیعی برای پوشاندن موهای سفید است. این ماسک، موها را به طور طبیعی رنگ و تغذیه می‌کند. علاوه‌براین، باعث مرطوب شدن موها نیز می‌شود. برای استفاده از این ماسک، به یک کاسه پلاستیکی، خمیر حنا تازه، پودر قهوه، پودر آمله، دستکش و براش نیاز دارید.

ابتدا خمیر حنا تازه، پودر آمله و پودر قهوه را در کاسه پلاستیکی مخلوط کنید. اگر خمیر غلیظ شد، می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید. سپس دستکش مناسبی بپوشید و با استفاده از براش، مخلوط مورد نظر را به آرامی روی موهای خود بمالید. این ترکیب را به موهای سفید بمالید و به صورت یکنواخت آنها را بپوشانید. اجازه دهید ماسک حدود 60 دقیقه روی موها بماند تا خشک شود. سپس موها را با یک شامپوی بدون سولفات و ملایم بشویید تا ماسک به طور کامل از موها برداشته شده و موها تمیز شوند.

استفاده از ترکیب آمله و حنا

توصیه می‌شود هر ماه یک بار از این ماسک استفاده کنید. قبل از استفاده، حتما پوست و موهای خود را بررسی کنید و در صورت حساسیت یا عوارض ناخواسته، استفاده مجدد از این ماسک را متوقف کنید.

استفاده از چای سیاه

چای سیاه می‌تواند موها را تیره‌تر کند و باعث درخشندگی آنها شود. برای استفاده از چای سیاه می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:
مواد لازم برای این ماسک عبارت‌اند از دو قاشق چای سیاه و یک فنجان آب جوش. چای سیاه را در یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه با هم ترکیب شوند تا چای رنگ پس دهد. سپس چای را کنار بگذارید تا خنک شود و اجازه دهید به دمای اتاق برسد. وقتی چای خنک شد، آن را به آرامی روی موهایتان بریزید و ماساژ دهید تا به طور یکنواخت در موها توزیع شود.

بگذارید ماسک حدود 60 دقیقه روی موها باقی بماند تا اثر خود را نشان دهد.  می‌توانید از این زمان برای انجام فعالیت‌های دیگر استفاده کنید. پس از گذشت زمان مورد نظر، موهای خود را با آب بشویید. در این روش نیازی به استفاده از شامپو ندارید و می‌توانید فقط از آب ملایم برای شستن موها استفاده کنید.

برگ گیاه مریم گلی

برگ‌های مریم گلی را در دو فنجان آب بجوشانید و بعد از چند دقیقه از آب خارج کنید و بگذارید کنار تا خنک شود. مخلوط خنک شده را روی موها بمالید و مطمئن شوید که مخلوط روی همه موها توزیع شده باشد، سپس بگذارید ترکیب برای حدود 2 ساعت روی موها باقی بماند. در این مدت، می‌توانید مواد را با یک حوله گرم ببندید تا دمای آن حفظ شود و تاثیر بهتری بر موها داشته باشد. سپس موهای خود را با شامپوی مناسب و بدون سولفات شست‌وشو دهید.

برگ گیاه مریم گلی

استفاده از این روش برای پوشاندن موهای سفید را هر هفته یک بار تکرار کنید. این روش می‌تواند بهترین نتیجه را برای مشکی کردن موهای شما به ارمغان آورد. با این حال، نتایج آن ممکن است در هر فرد متفاوت باشند، بنابراین بهتر است انتظارات خود را با توجه به ویژگی‌های موهایتان در نظر بگیرید.

برگ‌های مریم گلی دارای خواصی هستند که موها را به حالت اولیه برمی‌گردانند و به رشد موهای تیره کمک می‌کنند. با استفاده منظم از این روش، می‌توانید موهای سفید خود را پوشانده و به آنها ظاهری تیره‌تر و درخشنده‌تر ببخشید. همچنین، استفاده از شامپوی بدون سولفات بعد از استفاده از مخلوط برگ‌های مریم گلی، به حفظ رنگ و سلامت موها کمک می‌کند.

با استفاده از این روش‌های ساده و طبیعی می‌توانید به راحتی و با کمترین هزینه، موهای خود را مشکی کنید. مزیت مهمی که در مورد این روش‌ها وجود دارد، عدم عوارض جانبی آنها است زیرا در تمام این روش‌ها از ترکیبات طبیعی استفاده شده است. توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر روش خانگی، حساسیت‌های پوستی احتمالی را در نظر بگیرید.

نوشتن دیدگاه