سبد خرید شما خالی می باشد.
ایا اکسیدان باعث ریزش مو میشود

برای اینکه بتوانید زلفان خود را خوش رنگ و زیبا کنید، باید از اکسیدان‌های 3، 6، 9 یا 12 درصد کمک بگیرید. این محصولات آرایشی فعال کننده رنگ مو هستند و با افزایش درصد میزان روشن کنندگی‌شان بیشتر می‌شود. در واقع اکسیدان مانند یک کاتالیزور عمل کرده و در تثبیت رنگ روی تارهای گیس موثر است. به طور کلی به دلیل ضرری زیادی که مواد شیمیایی قوی به گیسوان انسان وارد می‌سازند، بهتر است که از نمونه‌های ضعیف‌تر استفاده گردد. زیرا انواع قوی‌تر سولفورهای بیشتری از مو را پاک نموده و باعث سفتی مو و کاهش قطر آن خواهند شد. به نظر شما آیا اکسیدان باعث ریزش مو میشود؟ برای یافتن پاسخ این پرسش با ما همراه باشید.

ایا اکسیدان خالی برای مو ضرر دارد

ایا اکسیدان خالی برای مو ضرر دارد

در کل هر محصولی که موجب خارج شدن ساختار طبیعی مو از حالت طبیعی شود، برای مو مضر است. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که تا حد امکان از مواد شیمیایی مخصوص فر کردن، رنگ کردن و غیره کمتر استفاده گردد.

برای مثال تارها در صورت استفاده اشتباه از اکسیدان 12 درصد به سرعت آسیب می‌بینند. این ماده باعث می‌شود که کوتیکول‌های زلف به شکل برگشت‌ناپذیری باز شده و ظاهری ضخیم و خشک به تارهای گیس ببخشد. از سوی دیگر، محصولات شیمیایی 12 درصد انعطاف گیسوان را به شدت کاهش داده و حالتی اصطلاحا آدامسی به آن‌ها می‌دهند.

یکی دیگر از ضررهای ناشی از استفاده از اکسیدان‌های قوی سوختن و ریزش گیسوان است. از آنجایی که کار با این محصولات به مهارت، سرعت عمل و تجهیزات حرفه‌ای نیاز دارد، نباید در خانه از آن‌ها استفاده کرد. برای این منظور بهتر است که کار را به یک آرایشگر متخصص بسپارید. همچنین به هیچ وجه اکسیدان‌های قوی را برای روشن کردن گیسوان خود به کار نبرید.

اما اکسیدان‌های 3 و 6 درصد برخلاف نمونه‌های 9 و 12 درصد آسیب کمتری به تارها می‌رسانند و از آن‌ها عمدتا برای رنگ‌های تیره استفاده می‌شود. در این فراورده آرایشی میزان کمتری عامل رنگ‌زدای هیدروژن پراکسید وجود دارد. به همین دلیل مخلوط کردن محصولات مذکور در ترکیب رنگی باعث کاهش میزان آسیب دیدگی تارهای زلف شده و ضرر کمتری برای سلامت پوست و مو به همراه دارد.

ضررهای اکسیدان کمتر از آمونیاک نیست. هر چقدر مدت زمان ماندن این ماده روی گیسوان بیشتر باشد، آسیب بیشتری به ساقه تارها وارد می‌شود. در این شرایط پس از رنگ کردن، شاهد ریزش زلفانتان خواهید بود.

نقش اکسیدان در تضعیف مو

نقش اکسیدان در تضعیف مو

در رنگ موهای مختلف پراکسید هیدروژن وجود دارد و این ماده عاملی موثر در رنگ‌دهی زلفان است. در واقع این ماده برای اینکه رنگ به ساقه زلف نفوذ کند، روی بافت تارها می‌نشیند. این امر موجب خشک و مجعد شدن مو و زمینه ساز آسیب دیدن آن می‌شود. هر چقدر آمونیاک و اکسیدان برای مدت زمان بیشتری روی گیسوان شما باقی بماند، آن‌ها ضعیف‌تر خواهند شد. به همین دلیل می‌گویند که رنگ مو و اکسیدان عامل ریزش مو هستند.

البته ریزش گیسوان ناشی از مصرف مواد شیمیایی آرایشی و بهداشتی در ابتدا موقتی است. اما اگر این مشکل به درستی و اساسی درمان نشود، می‌تواند به ریزش دائمی تبدیل گردد. بعد از اینکه ترکیب رنگی شسته شد، کوتیکول به بافت زلفان باز می‌گردد؛ اما در هر صورت آسیب جدی به آن‌ها وارد شده است.

ارتباط رنگ مو و ریزش مو

دقت داشته باشید که گیسوان رنگ شده به خوبی در برابر مواد شیمیایی موجود در رنگ واکنش نشان نمی‌دهند. این مواد مضر به ریشه زلف نیز آسیب وارد کرده و باعث ریزش آن می‌شوند. علاوه بر این، شانه کردن و شستن مداوم گیسوان نیز موجب تضعیف آن‌ها خواهد شد. در طی فرایند رنگ کردن، عمل شانه کردن و کشیدن تارها نیز موجب می شود تعداد زیادی از تارهای زلف را از دست بدهید. با این حال بهتر است برای جلوگیری از آسیب‌های وارده به تارها در اثر استفاده از این ماده شیمیایی موارد زیر را رعایت فرمایید:

  • هنگام رنگ کردن گیسوان خود از محلول‌های پلکس استفاده کنید.
  • پیش از شروع استفاده از این محصول وضعیت کشسانی تارها را بررسی کنید.
  • در طول مدت استفاده از این محصول آرایشی به طور دائم کشسانی هر تار را کنترل کنید.
  • اگر از مدل 12 درصد را برای رنگ‌زدایی استفاده می‌کنید، زمان ماندن آن روی گیسوان را از 45 دقیقه به 20 الی 30 دقیقه کاهش دهید.
  • مرحله آخر رنگ‌زدایی را با اکسیدان‌های قوی انجام داده و در آغاز از آن‌ها استفاده نکنید.

         

نوشتن دیدگاه