سبد خرید شما خالی می باشد.
رنگساژ برای گرفتن زردی مو

بسیاری افراد برای داشتن گیسوانی زیبا از رنگ های شیمیایی به همراه دکلره استفاده می کنند. زمانی که برای گیسوان خود یک رنگ روشن را انتخاب کنید قبل از اجرای آن باید موهای خود را دکلره کنید و به پایه برسانید. معمولا تناژهایی که روی گیسوان اجرا می شوند ممکن است دارای رفله های زرد و نارنجی باشند. این رفله ها روی موها جذاب و زیبا نیستند. اما روش های بسیاری برای از بین بردن آن ها وجود دارد. دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود موها تناژ زرد پیدا کنند. از مهم ترین دلایل آن می توان به دکلره کردن نادرست، استفاده از فرآورده های آرایشی بی کیفیت، شامپوهای حاوی سولفات، آب کلردار، نور خورشید، مصرف سیگار، داشتن موهای خیلی تیره و ... اشاره کرد. این روش ها ممکن است به صورت شیمیایی و یا به صورت خانگی اجرا شوند. در ادامه این مقاله کاربردی ترین روش ها برای گرفتن زردی مو را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

روش های از بین بردن زردی مو دکلره با رنگساژ

روش های از بین بردن زردی مو دکلره با رنگساژ

ممکن است در ابتدای رنگ‌کردن و یا بعد از چند ماه موها دارای تناژ زردی شوند که نمای بدی دارد و باید با استفاده از روش هایی که بیان می شود این تناژها از روی گیسوان پاک شوند. در فرآیند به پایه رساندن گیسوان، پیگمنت طبیعی موها ابتدا قرمز، نارنجی و سپس زرد می شوند. اگر قصد دارید این نوع تناژ مو را از بین ببرید می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از واریاسیون

این نوع تناژ را می توان با استفاده از واریاسیون های مشخصی از بین برد. از بهترین راه کارها برای از بین بردن این تناژ بر روی گیسوان استفاده از واریاسیون است. واریاسیون ها رنگ های خالص و تغلیظ شده هستند. برای از بین بردن این تناژ می توانید با مقداری واریاسیون موها را رنگ کنید. در استفاده از واریاسیون دقت داشته باشید که نباید بیش از حد از آن استفاده کنید زیرا باعث تیرگی گیسوان می شود. برای از بین بردن این مشکل می توانید از نیم بند انگشت واریاسیون بنفش و یا نقره ای استفاده کنید.

  • دکلره مجدد موها

با فرآیند دکلره کردن، گیسوان ممکن است به رنگ زرد درآیند. برای از بین بردن این رفله می توانید این فرآیند را دوباره تکرار کنید. اگر به دنبال این روش هستید باید چند روز از دکلره کردن موهای شما گذشته باشد.

  • شامپو ضد زردی

انواعی از شامپوهای ضدزردی وجود دارند که می توان از آن ها برای برطرف کردن این رفله مزاحم استفاده کرد. معمولا این شامپوها می توانند به راحتی و بعد از زمان استفاده، تناژهای قرمز، نارنجی و زرد را برطرف کنند. مناسب ترین شامپو برای از بین بردن این رفله ها، شامپو های بنفش و سیلور است.

  • ماسک موی ضد زردی

اگر میزان این نوع تناژ مو زیاد بود می توانید برای برطرف کردن آن علاوه بر شامپو از ماسک هایی که برای برطرف کردن این تناژها هستند نیز استفاده کنید.

  • شامپو رنگساژ بنفش

مکانیسم عمل این شامپو به گونه ای است که می تواند رنگ دانه های بنفش را در بین موها توزیع کند. با توزیع این پیگمنت، رفله های مزاحم از دست می روند. در دایره رنگ شناسی، بنفش به عنوان مکمل yellow شناخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع رنگ بنفش باعث خنثی شدن این رفله می شود. به همین دلیل شامپو و ماسک های بنفش در این مورد بیشتر استفاده می شوند.

سرکه سیب برای از بین بردن زردی مو دکلره

سرکه سیب برای از بین بردن زردی مو دکلره

اگر برای از بین بردن این نوع رفله بر روی موها به دنبال یک روش خانگی هستید بهترین پیشنهاد استفاده از سرکه سیب است. برای این منظور می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در دو لیتر آب حل کنید و موهای خود را با آن آبکشی کنید. سرکه دارای عناصر اسیدی است که به از بین بردن تناژ زرد بر روی موها کمک می کند.

  • استفاده از تونر مو

تونرهای مو دارای اندکی آمونیاک و رنگ هستند که موجب درخشندگی و براقیت موها می شود. معمولا زمانی که رنگ گذاری در چند مرحله انجام می شود در بین مراحل از تونر استفاده می شود. به دلیل خاصیت آبرسانی تونر، تارها دارای طراوت بیشتری می شوند. از این محصول برای به حداقل رساندن تناژ yellow نیز استفاده می شود.

نوشتن دیدگاه