سبد خرید شما خالی می باشد.
برای ثابت نگه داشتن رنگ موی شرابی

رنگ کردن مو یکی از پرطرفدارترین روش ها برای ایجاد تغییر در چهره است که بیشتر خانم ها برای یک بار هم که شده از آن برای زیباتر کردن استایل و ظاهر خود استفاده می کنند. رنگ مو در طیف های گسترده ای تولید می شوند و هر فرد متناسب با نیاز خود می تواند بهترین آن ها را انتخاب نماید. یکی از رنگ های فانتزی و پر طرفدار شرابی است که با تناژهای متفاوتی اجرا می شود و هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. این سبک رنگ مو محبوبیت ویژه ای بین خانم های خوش سلیقه دارد اما همانطور که می دانید با گذشت زمان و در صورت عدم رعایت نکات مهم رنگ شرابی از بین می رود از این رو بیشتر افراد به دنبال راه حلی مناسب برای ثابت نگه داشتن رنگ موی شرابی هستند.

چگونه دوام رنگ مو شرابی را زیاد کنیم؟

چگونه دوام رنگ مو شرابی را زیاد کنیم؟

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد برای این امر باید نکات مهمی را در نظر داشت و از آن جایی که طیف شرابی جزء تناژهای پر طرفدار محسوب می شود در این قسمت به شما آموزش می دهیم که چگونه دوام رنگ مو شرابی را زیاد کنیم؟ به طور کلی پاک شدن قسمتی از رنگ مو و تغییر ظاهر آن، زیبایی ندارد از این رو بیشتر افراد ترجیح می دهند از ترفندهای خاصی استفاده کنند تا درخشندگی و شادابی مو کم نشود. در زیر برای آشنایی بیشتر به برخی از این نکات اشاره شده است.

  • شستشوی مناسب: طبق بررسی های انجام شده برای افزایش دوام رنگ مو شرابی بهتر است از شامپوها و محصولات مخصوصی استفاده کنید که دارای عصاره های گیاهی باشند.
  • از استحمام روزانه خودداری کنید: افرادی که از شرابی استفاده می کنند نباید به صورت مداوم و روزانه حمام کنند زیرا این امر تاثیر بسزایی در پاک شدن طیف قرمزگون دارد.
  • جلوگیری از نفوذ نور خورشید: برای دوام طیف شرابی باید از قرارگیری مستمر زیر نور آفتاب خودداری کنید.
  • عدم استفاده از دستگاه های حرارتی: سشوار، بابلیس و ... به دلیل حرارت زیادی که دارند سبب تغییر رنگ مو می شوند از این رو توصیه می شود برای حالت دادن یا خشک کردن گیسوان خود از این دستگاه ها استفاده نکنید.
  • شستن فوری مو پس از استخر: کلر موجود در آب استخر می تواند تاثیرات مخربی روی گیسوهای شما داشته باشد از این رو برای کاهش آسیب زایی املاح آب استخر توصیه می شود کمتر به استخر بروید و یا در صورت رفتن فوری گیسوان خود را بشویید تا طیف قرمزگون آن از بین نرود.
  • استفاده از محصولات مراقبتی: برای حفظ درخشندگی و دوام طیف شرابی می توان از محصولات مختلفی که رطوبت تارهای زلف را حفظ می کند استفاده کنید. علاوه بر این ماسک های طبیعی وجود دارند که با تهیه آن ها می توان به خوبی از زلف های قرمز خود مراقبت کرد.
  • تمدید و لکه گیری: بهترین راه برای برگرداندن زیبایی مو تکنیک لکه گیری و تمدید است که با استفاده از آن می توان قسمت هایی که طیف قرمزگون آن ها پاک شده است را ترمیم کرد.
  • استفاده از محصولات دافع نور: در بازار محصولات مخصوصی وجود دارند که دارای ترکیبات ویژه هستند و با استفاده از آن ها اشعه های فرابنفش به مو برخورد نمی کند. در واقع این شامپوها دفع کننده اشعه های مضر هستند که همین امر کمک می کند شرابی دوام زیادی پیدا کند.

نکات تکمیلی برای ثابت نگه داشتن رنگ موی شرابی

نکات تکمیلی برای ثابت نگه داشتن رنگ موی شرابی

در کل نکات کلیدی بسیاری وجود دارد که با رعایت آن ها می توان تا حد زیادی به ثبات رنگ مو کمک کرد از این رو در زیر به برخی از این نکات اشاره شده است

  • شستشوی موها با شامپو بهتر است 3 روز بعد از رنگ کردن مو انجام شود.
  • در طی این 3 روز تا حد امکان گیسوان خود را از آلودگی ها محافظت کنید.
  • برای خشک کردن گیسوان خود از حوله استفاده نکنید و اجازه دهید گیسو در هوای آزاد به صورت طبیعی خشک شود.
  • توصیه می شود از ماسک ها، اسپری ها و محصولات مراقبتی به مقدار مناسب استفاده کنید و در این امر زیاده روی نکنید.
  • هر چند وقت یک بار با تکنیک های مختلف مانند لکه گیری یا تمدید درخشندگی و شفافیت را به گیسوان خود بازگردانید.
نوشتن دیدگاه