سبد خرید شما خالی می باشد.
طرز استفاده از تثبیت کننده رنگ مو

امروزه روش های متفاوتی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان تغییرات گسترده ای در چهره خود ایجاد کرد، رنگ کردن مو یکی از بهترین راه ها برای این کار است که طرفداران زیادی دارد. اما اگر دقت کرده باشید در این روش پس از مدتی کیفیت و درخشندگی از بین می رود. از این رو بیشتر افراد به دنبال راه حلی برای این موضوع هستند. یکی از بهترین راه ها برای ثابت نگه داشتن زیبایی و درخشش رنگ مو استفاده از انواع تثبیت کننده ها است از این رو در این مطلب شما را با تثبیت کننده رنگ مو آشنا می کنیم.

10 ترفند کاربردی، برای تثبیت رنگ مو پس از رنگ کردن

10 ترفند کاربردی، برای تثبیت رنگ مو پس از رنگ کردن

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد ثابت نگه داشتن رنگ مو یکی از مهم ترین دغدغه افرادی است که از این روش برای زیبا کردن چهره خود استفاده می کنند. در این مطلب برای آشنایی بیشتر به 10 ترفند کاربردی، برای تثبیت رنگ مو پس از رنگ کردن اشاره شده است

  • استفاده مناسب از محصولات مراقبتی: در واقع زیاده روی در مصرف محصولات مراقبتی برای گیسوان سبب می شود به مرور زمان رنگ مو ماندگاری خود را از دست بدهد. با این تفاسیر توصیه می شود تنها یک بار در هفته از محصولات مراقبتی و نگهدارنده استفاده کنید.
  • استفاده از اسپری های محافظ UV: در بازار اسپری های مخصوصی وجود دارد که با استفاده از آن ها گیسوان در برابر نور آفتاب محافظت می شوند و اجازه نمی دهد ماندگاری و درخشندگی مو سریع از بین رود.
  • عدم شستشوی فوری مو پس از رنگ کردن: به طور کلی تمامی افرادی که در این زمینه فعالیت دارند توصیه می کنند دو سه روز پس از این عمل، موهای خود را بشویید.
  • استفاده از شامپوهای مخصوص: در بازار شامپوهای مخصوصی وجود دارند که دارای ترکیبات خاصی هستند از این رو کمک می کنند ماندگاری و عمر رنگ موی شما دو برابر شود.
  • شستشوی اصولی: یکی از نکات مهم که برای این امر باید به آن دقت کرد، نحوه شستشو است. در واقع برای این کار باید اصول خاصی را رعایت کنید به عنوان مثال تا حد امکان از مقدار کمی شامپو برای شستشو استفاده کنید.
  • عدم استفاده از دستگاه های حرارتی: دستگاه های حرارتی مانند بابلیس، سشوار و ... حرارت زیادی دارند و گرمای آن ها می تواند به گیسوان شما فشار وارد کند و ماندگاری رنگ مو را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • استفاده از آب سرد برای شستشو: طبق بررسی های انجام شده آب داغ می تواند کوتیکول های مو را باز کند از این رو بهتر است با آب سرد گیسوان خود را بشویید تا براقیت آن حفظ شود.
  • شستشو پس از استخر: با توجه به کلری که در آب استخر وجود دارد توصیه می شود پس از استخر به سرعت موهای خود را بشویید.
  • عدم استفاده از نرم کننده ها قبل از رنگ کردن: بهتر است 48 ساعت قبل از رنگ کردن از هیچگونه روغن، نرم کننده یا مواد مراقبتی استفاده نشود.
  • خشک کردن مو با روش طبیعی: بهترین روش برای خشک کردن گیسوان هوای آزاد است از این رو بهتر است تا حد امکان از حوله، سشوار و ... برای این کار استفاده نکنید.

نکات مهم در استفاده از تثبیت کننده رنگ مو

نکات مهم در استفاده از تثبیت کننده رنگ مو

به طور کلی محصولات زیادی برای این منظور تولید شده اند که اکثر آن ها به افزایش سلامت و ماندگاری آن کمک می کنند. این محصولات شامل شامپو، ماسک، روغن، کرم مخصوص، سرم و ... هستند که هر کدام با ترکیبات مخصوص به شادابی، درخشندگی، زیبایی و ... گیسوان کمک می کنند. هر کدام از این محصولات انواع گوناگونی دارند که هر فرد متناسب با شرایط خود می تواند بهترین نوع آن را خریداری نماید و از خاصیت آن نهایت لذت را ببرد. به طور کلی دلایل مختلفی وجود دارد که به مرور زمان سبب این امر می شود که با مراقبت و استفاده از محصولات مناسب می توان از آن جلوگیری کرد و شفافیت و کیفیت گیسوان را به روز اول بازگرداند. طرز استفاده از این محصولات بسته به مدلی که دارند متفاوت است به عنوان مثال شامپو تثبیت کننده را باید همانند شامپوهای معمولی استفاده کرد در صورتی که اسپری های ثابت کننده پس از حمام مورد استفاده قرار می گیرند.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

آیا شامپو رنگ روی موی مشکی جواب میدهد

نوشتن دیدگاه