سبد خرید شما خالی می باشد.
برای تثبیت رنگساژ چه کنیم

رنگساژ یکی از اصطلاحات رایجی می باشد که احتمالا به گوش شما نیز بارها خورده است، رنگساژ همان فرمولاسیون رنگ مو شما است که به دلیل ترکیب با آب، دز ضعیفی از رنگ موی شما را در خود دارند و می توانند شفافیت از دست رفته موهایتان را مجدد بازگردانند تا موهای شما همچون قبل براق باشد. برای انجام رنگساژ مو روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما برای انجام یک رنگساژ عالی کمک کند. پس اگر قصد دارید درباره رنگساژ بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

آموزش تثبیت رنگساژ مو

آموزش تثبیت رنگساژ مو

قبل از اینکه به آموزش تثبیت رنگساژ مو بپردازیم بهتر است نگاه کلی به این موضوع داشته باشیم. رنگساژها در دنیای رنگ مو به دو دسته کلی رنگساژ موقت و رنگساژ نیمه دائم تقسیم می شوند. این موضوع بدان معناست که در کل هر رنگساژی اثر موقت دارد و ماندگاری نوع موقت نسبت به نیمه دائم، کمتر است.

اگر وقت زیادی برای رنگساژ کردن ندارید یا تصمیم گرفته اید این کار را در خانه انجام دهید، می توانید از تجهیزاتی که برای همین امر تولید شده است، استفاده کنید. مثلاً شامپوهای رنگ مو، انواع اسپری های رنگ، موس و ژل بهترین گزینه برای یک رنگساژ سریع هستند. کافی است که طبق دستورالعمل هر محصول که روی آن درج شده است عمل کنید.
به طور کلی برای رنگساژ موقت ابتدا باید موهای خود را شانه بزنید به گونه ای که هیچ گره ای روی موهای شما نباشد. سپس حمام بروید و پس از شستن موها، با حوله آب موهای خود را بگیرید و مقدار مناسبی از ترکیب رنگساژ را روی قسمت هایی از مو که تمایل دارید بگذارید و پس از مدت زمانی که روی محصول درج شده است، موهای خود را بشویید.
رنگساژهایی که به صورت موقت هستند با چندین بار شستشو در حمام پاک می شوند، به عبارتی می توانیم بگوییم 7-10 روز می توان روی این رنگساژ حساب باز کرد. اما نوع نیمه دائم رنگساژ، مدت بیشتری روی موهای شما می ماند. برای این نوع رنگساژ می توان از روش های مختلفی استفاده کرد، یا از انواع واریاسیون ها و فرمولاسیون های رنگی که با آب رقیق شده اند بهره برد.
علاوه بر این می توانید ترکیب رنگ مورد نظرتان را درست کنید و سپس به همان میزان اکسیدان مناسب را اضافه کنید و در آخر به اندازه ترکیب به دست آمده آب اضافه کنید. فراموش نکنید که برای رنگساژ، ترکیب مورد نظرتان حتما باید با آب ترکیب شود، در صورتیکه اضافه کردن آب را فراموش کنید در واقع شما موهای خود را مجدد رنگ کرده اید تا رنگساژ.

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که چه مدت ترکیب به دست آمده باید روی موهایمان بماند؟ این مسئله کاملا بستگی به موهای شما دارد، علاوه بر اینکه جنس و ضخامت هر مو متفاوت است، رنگی که روی موی شما گذاشته شده است نیز اهمیت دارد. به همین دلیل تنها با در نظر گرفتن این مسائل می توان زمان دقیق تعیین کرد، با این حال می توانید پس از قرار دادن ترکیب رنگ روی موهای خود، هر چند دقیقه یکبار موهای خود را بررسی کنید و یا قبل از رنگساژ، روی قسمتی از موهای خود تست کنید.

فواید رنگساژ مو چیست؟

فواید رنگساژ مو چیست؟

  • همانطور که می دانید تمامی ترکیب های رنگ می توانند برای موهایمان آسیب زا باشند و این میزان آسیب زایی کاملا بستگی به مرغوبیت رنگ مو و موهای شما دارد. رنگساژ به دلیل ترکیب با آب، آسیب زایی کمتری دارد در نتیجه می توان به صورت مکرر از آن استفاده کرد.
  • اگر از رنگ مویتان خوشتان نمی آید، می توانید با رنگساژ مناسب، کمی رنگ موهای خود را تغییر دهید.
  • برای انجام رنگساژ نیاز به تخصص و مهارت زیادی نیست، از این رو شما می توانید در خانه به راحتی موهای خود را رنگساژ کنید.
  • زمانی که موهای خود را رنگ می کنید، پس از چندین بار شستشو، شفافیت و براقیت موها از بین می رود. این موضوع در کسانی که مراقبت های اصولی از موهای خود پس از رنگ کردن را رعایت نمی کنند، بیشتر دیده می شود. رنگساژ کردن به شما این فرصت را می دهد که موهای خود را مجدد براق کنید و زیبایی رنگ موی خود را دو چندان کنید.

در پایان توصیه می شود قبل از انجام رنگساژ به خوبی تحقیق کنید تا انجام آن برای شما نتیجه ای ایده آل به ارمغان بیاورد.

نوشتن دیدگاه