سبد خرید شما خالی می باشد.
علت رنگ نگرفتن رنگساژ روی دکلره

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از دکلره، موهایتان رنگ دلخواه را به خود نمی گیرد. رنگ نگرفتن موها بعد از دکلره یکی از مشکلاتی است که ممکن است کسانی که در منزل اقدام به رنگ کردن موهایشان می کنند با آن روبه ‌رو شوند. عوامل بسیار زیادی در رنگ نگرفتن رنگساژ روی موهای دکلره شده دخیل هستند که ما در این مقاله از مانی نی به صورت مفصل به آن ها اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

ثبات رنگساژ و دلیل رنگ نگرفتن مو بعد از دکلره

ثبات رنگساژ و دلیل رنگ نگرفتن مو بعد از دکلره

دلایل زیادی وجود دارد که موها بعد از رنگساژ رنگ نمی گیرند. در ادامه هر یک از این عوامل را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • نرساندن مو به پایه لازم و استاندارد

یکی از دلایلی که ممکن است باعث عدم رنگ پذیری موها بعد از دکلره شود رعایت نکردن پایه مو است. در واقع منظور از پایه مو، پایه دکلره است. به عبارتی اگر شما قصد دارید رنگ شماره ۵ را روی موها قرار بدهید، باید رنگ دکلره را دو درجه روشن تر در نظر بگیرید و موها را تا پایه ۷ باز کنید. در غیر این صورت ممکن است که رنگساژ شما روی مو رنگ ندهد. تطابق عدد رنگساژ و عدد پایه مو یکی از نکات مهم است که باید حتما به آن توجه داشته باشید تا در نهایت موها رنگ بگیرد.

  • متوقف نکردن عمل اکسیداسیون

برای رنگ کردن موها بعد از دکلره حتما از اکسیدان سه یا شش و برخی اوقات نیز اکسیدان بالاتر استفاده می شود. اما بعد از اینکه مرحله رنگ آمیزی تمام شد باید عمل اکسیداسیون را نیز متوقف نمود. برخی مواقع عمل اکسیداسیون متوقف نمی شود و شما باید از یک تثبیت کننده و یا شامپوی بعد از رنگ استفاده کنید. یک تثبیت کننده مناسب عمل اکسیداسیون را متوقف می‌ کند و باعث رنگ پذیری بیشتر مو بعد از دکلره می شود.

شما با استفاده از یک تثبیت کننده یا یک شامپوی بعد از رنگ و یا با استفاده از یک کالر لاک و روغن های ویتامینه به هنگام شستشو باعث بسته شدن فلس های مو و متوقف شدن عمل اکسیداسیون خواهید شد. این عمل نه تنها باعث می‌ شود تا رنگ تثبیت شود و رنگ پذیری بعد از دکلره بیشتر شود، بلکه باعث می‌ شود تا رنگ انتخابی شما دقیقا به همان رنگی که مد نظرتان بود در بیاید و تناژهای مزاحم در رنگ مورد نظر شما به چشم نخورند.

  • عدم استفاده از یک خنثی کننده مناسب

شما برای رنگ کردن موهایتان نیاز به رنگ اصلی، رفله رنگ اصلی، رنگ هارمونی و یک خنثی کننده خواهید داشت. این خنثی کننده هم می تواند یک واریاسیون باشد و هم می تواند یک رنگ دیگر باشد. شما باید به نوع رنگ موی خود توجه کنید و بهترین خنثی کننده را انتخاب کنید. گاهی مواقع انتخاب یک رنگ برای خنثی کردن بهتر از واریاسیون است. بنابراین تجربه در این قسمت حرف اول را می‌ زند و شما باید با توجه به تجربه و علم خود بهترین خنثی کننده را انتخاب کنید تا رنگ پذیری روی دکلره به بهترین وجه خود انجام پذیرد.

دلایل مهم در رنگ نگرفتن مو بعد از دکلره

دلایل مهم در رنگ نگرفتن مو بعد از دکلره

  • وجود پودر دکلره رنگی روی مو

اگر دکلره رنگی بر روی موهای شما وجود دارد، شما باید در ابتدا آن را از بین ببرید. از بین بردن پودر دکلره رنگی با استفاده از روش ‌های دکوپاژ و یا ریموور مایع امکان پذیر است. اما به این نکته توجه کنید که تحت هیچ شرایطی خودتان در منزل عمل پاکسازی را انجام ندهید. زیرا استفاده از ریموور و عمل دکوپاژ ممکن است باعث آسیب جدی به موهای شما شود. بنابراین تحت نظر یک آرایشگر حرفه ای باشید و پاک کردن و ریمو کردن دکلره رنگی از موهای خود را به آرایشگر خود بسپارید.

  • استفاده از ماسک مو بعد از دکلره

اگر شما بلافاصله بعد از دکلره از ماسک مو و یا روغن های مخصوص مو استفاده کنید، به احتمال زیاد رنگساژ بر روی موهای شما به درستی نمی نشیند، و یا اگر هم موهای شما رنگ بگیرند بعد از یک الی دو بار شستشو پاک خواهند شد.

  • ترکیب نامناسب اکسیدان

در صورتی که شما ترکیب رنگ و اکسیدان را نامناسب در نظر بگیرید و رنگ را بیش از مقدار اکسیدان استفاده کنید، احتمال رنگ نگرفتن موها بسیار زیاد خواهد بود. همچنین در صورتی که از اکسیدان نامناسب استفاده کنید نیز این احتمال وجود خواهد داشت. به عنوان مثال اگر از اکسیدان ۳ درصد به جای اکسیدان ۶ درصد استفاده کنید به احتمال زیاد رنگساژ شما روی دکلره رنگ نخواهد گرفت.

در صورتی که موهای شما بعد از دکلره رنگ نگرفته است ابتدا تمامی موارد فوق را بررسی کنید و در صورتی که باز هم موها، رنگ نگرفت کار را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارید.

نوشتن دیدگاه