سبد خرید شما خالی می باشد.
علت ریختن شکر در رنگ مو

برخی از واژه ها هستند که پس از شنیدن آن ها ممکن است دچار نگرانی یا ناراحتی شوید و این به دلیل خاطرات بدی است که در گذشته تجربه کرده اید. دکلره یکی از همین واژه هاست. گاهی با گفتن کلمه دکلره برخی از افراد دچار ناراحتی می شوند و یاد خاطراتی می افتند که در گذشته باعث خرابی موهای آنها شده است. دکلره پودر و ماده ای است که با استفاده از آن می توانید موهای بدن و سر خود را بی رنگ یا کم رنگ کنید. این ماده بیشتر برای رنگ کردن موها استفاده می شود و کمک می کند تا بتوانید به رنگ مورد علاقه خود به صورت دقیق و درخشان دست پیدا کنید.

گاهی افراد می خواهند موهای خود را به رنگی بسیار روشن یا طلایی دربیاورند. این کار باید با استفاده از پودر دکلره صورت بگیرد. ابتدا باید با استفاده از پودر دکلره موهای خود را به پایه ی روشن یا سفید در بیاورید. سپس رنگ مورد علاقه خود را روی موها بگذارید. در چنین شرایطی باید به دنبال راهکاری بود که با استفاده از ان آسیب های ناشی از دکلره کمتر شود. در ادامه یکی از این راهکارها را بررسی می کنیم.

ریختن شکر در پودر دکلره

ریختن شکر در پودر دکلره

دکلره ماده ای به شکل پودر است که برای ایجاد رنگ های روشن بر روی مو استفاده می شود. این ماده نسبت به مواد دیگر ضرر کمتری دارد اما با این حال می تواند آسیب های را به مو وارد کند. رنگ ها نیز همانند دیگر مواد شیمیایی عناصری را دارند که در هنگام ترکیب شدن به چند رنگ پایه مانند قرمز، سیاه، آبی یا سفید تجزیه می شوند. به همین دلیل اگر شما رنگی پایه روی موهای خود داشته باشید و رنگ جدیدی را روی موی خود بگذارید رنگ ها تجزیه می شوند و موهای شما هاله ای از رنگ های قرمز و زرد را به خود می گیرند. رنگ های قرمز و زرد بسیار بر روی موها می مانند و به سختی پاک می شوند. به همین سبب افراد برای جلوگیری از این اتفاق از دکلره استفاده می کنند تا رنگ پایه را از بین ببرند و به راحتی رنگ مورد علاقه خود را بدون قرمزی یا زردی بر روی موها داشته باشند.

یکی از نکاتی که درباره دکلره مهم است این است که این ماده تنها با اکسیدان فعال می شود و اگر آب به آن اضافه نمایید به درستی عمل نمی کند. اما گاهی افراد می خواهند که ضرر موجود در دکلره را برای موهای خود کمتر کنند. برای این کار می توانید به ترکیب دکلره خود موادی که بر پایه آب هستند را اضافه نمایید یا از سرم ها برای رقیق تر شدن ماده خود استفاده نمایید. یکی از این مواد، شکر است که می تواند در این زمینه مفید باشد.

نحوه افزودن شکر در پودر دکلره

نحوه افزودن شکر در پودر دکلره

استفاده از دکلره بسیار حساس است و باید حتما افراد متخصص این کار را برای موهای شما انجام دهند. به طور معمول باید مواد دکلره با اکسیدان شماره 1 ترکیب شود و حدود نیم ساعت بر روی موهای شما بماند و سراسر ریشه و ساقه مو به آن آغشته شود. بهتر است به صورت مرتب موها را چک کنید تا از رنگ شدن آن اطمینان حاصل نمایید و مطمئن باشید که موها به حالت کشسانی نرسد و اگر به این مرحله رسید خیلی سریع باید موهای خود را بشویید تا نسوزد و از بین نرود.

گاهی افراد برای جلوگیری از آسیب دیدن موهای خود داخل پودر دکلره اندکی شکر می ریزند و یا با آب یا سرم آن را رقیق می کنند. این عقیده در بین برخی افراد وجود دارد که شکر موجود در پودر دکلره باعث می شود که ضرر دکلره کمتر شود و موها آسیب کمتری ببینند. اما برخی نیز عقیده دارند که بهتر است برای ساقه موها در پودر دکلره نمک ریخته شود و برای قسمت ریشه موها شکر را در پودر دکلره بریزیم تا آسیب دیدگی موها کمتر شود.

کلام آخر

افراد برای بهتر رنگ گرفتن موها از پودر دکلره استفاده می کنند تا موهایی خوشرنگ داشته باشند و رنگ موهای آن ها قرمز یا زرد نشود. اما پودر دکلره ضررهایی را برای موی افراد به همراه دارد. برخی برای جلوگیری از این ضرر و آسیب دیدگی از شکر یا آب استفاده می کنند و عقیده دارند شکر موجود در این مواد می تواند خطر و ضرر را به میزان زیادی از بین ببرد.

نوشتن دیدگاه