سبد خرید شما خالی می باشد.
ریختن نمک در پودر دکلره

دکلره کردن مو روشی برای برداشتن رنگدانه های مو است که با استفاده از آن می توان موی تیره را روشن کرد. امروزه رنگ مو جایگاه ویژه ای در دنیای مد و زیبایی پیدا کرده است و بیشتر خانم ها تمایل دارند برای یک بار هم که شده از انواع رنگ مو برای زیباتر کردن موهای خود استفاده کنند. در کل رنگ کردن مو کاری حرفه ای است که برای اجرای آن باید مهارت و تجربه بالایی داشته باشید زیرا یک فرآیند شیمیایی است که در صورت رعایت نکردن نکات مهم می تواند به بافت مو آسیب جدی وارد کند. برای ایجاد برخی از رنگ های روشن نیاز است که حتما پایه مو را روشن کنید از این رو بیشتر آرایشگران از انواع پودر دکلره برای این کار استفاده می کنند. این مواد شیمیایی در انواع سفید، بنفش و آبی تولید می شود که هر فرد متناسب با شرایط خود و رنگ مورد نظر می تواند بهترین نوع آن را انتخاب نماید.

از آن جایی که پودر دکلره مواد نوعی شیمیایی قوی است توصیه می شود به نکات کلیدی برای اجرای آن دقت کنید. یکی از روش های موثر برای کاهش آسیب به بافت مو ریختن نمک در پودر دکلره است. البته برخی بر این باورند که باید در پودر دکلره ای که برای قسمت ساقه مو استفاده می شود از نمک استفاده شود و برای قسمت ریشه بهتر است از شکر استفاده کنید. با این تفاسیر بیشتر افرادی که در زمینه رنگ مو فعالیت دارند مواد دکلره را به دو قسمت تقسیم می کنند و در موادی که برای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد مقداری نمک می ریزند.در ادامه با جزئیات این روش بیشتر آشنا می شویم.

ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره با نمک

ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره با نمک

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد دکلره کردن مو می تواند آسیب جدی به مو وارد کند از این رو توصیه می شود تا حد امکان از این روش برای بی رنگ کردن مو استفاده نکنید. اما برخی افراد به دنبال تنوع هستند و در سال چندین بار رنگ موهای خود را عوض می کنند در نتیجه با دکلره کردن بافت موی آن ها حالت سوختگی و پوسیدگی پیدا می کند. البته دقت داشته باشید که مهارت آرایشگر می تواند تا حد زیادی این آسیب ها را کاهش دهد. با این تفاسیر روش های متفاوتی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان موهای آسیب دیده را ترمیم کرد.

یکی از روش های رایج برای ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره با نمک است که تاثیر بسیار مثبتی روی بافت مو دارد از این رو بیشتر افراد از آن استفاده می کنند. در واقع برای تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره می توان محلول طبیعی آب و نمک را درست کرد و تا حدی مشکلات بافت مو را از بین برد. برای این کار باید متناسب با بلندی موهای خود یک تشت را پر از آب کنید و مقدار زیادی نمک با آن مخلوط کنید، این محلول باید بسیار شور باشد. سپس به مدت 2 تا 4 دقیقه موهای خود را در تشت قرار دهید و با دست تمام موها را به این محلول آغشته کنید. البته اگر موهای کوتاه و کم حجمی دارید می توانید مقداری محلول آب و نمک غلیظ تهیه کنید و با آب پاش تمام موها را به محلول آغشته نمایید. این روش حالت پوسیده و آسیب دیده موهای دکلره شده را کمتر می کند و تاثیر منفی مواد شیمیایی پودر دکلره را کاهش می دهد. توصیه می شود این کار را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه مطلوبی که می خواهید برسید البته هنگام انجام این کار مراقب باشید محلول آب و نمک وارد چشمانتان نشود.

میزان اثر نمک بر ترمیم موی آسیب دیده از دکلره

میزان اثر نمک بر ترمیم موی آسیب دیده از دکلره

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده اگر پس از آسیب مو خیلی سریع از این روش استفاده کنید تاثیر بیشتری خواهید گرفت زیرا نمک می تواند در بافت مو نفوذ کند و تاثیرات مواد شیمیایی موجود در دکلره را کاهش دهد. از آن جایی که این روش کاملا طبیعی است بدون هیچ نگرانی می توان چندین باز از آن استفاده کرد. تاثیر این روش از نرم کننده ها و مرطوب کننده های مو نیز بیشتر است از این رو توصیه می شود افرادی که از دکلره استفاده کرده اند به مدت حداقل یک ماه بعد از هر حمام از این روش استفاده کنند.

نوشتن دیدگاه