سبد خرید شما خالی می باشد.
مش با فویل گوش تا گوش

یکی از تکنیک های رنگ کردن مو " مش" نام دارد. در واقع این تکنیک باعث می شود که شما بتوانید روی موهایتان یک رنگ جدید را به صورت تکه ای داشته باشید. مش یکی از سخت ترین تکنیک هایی است که در فرآیند رنگ کردن مو انجام می شود. سختی کار و زمان بر بودن آن باعث می شود که برای اجرای آن بر روی موها هزینه زیادی از سوی آرایشگران دریافت شود. از سویی بسیاری از افراد ترجیح می دهند که این کار را در منزل انجام دهند. برای آشنایی با مش گوش تا گوش با مانی نی همراه باشید.

آموزش مش فویلی حرفه ای گوش تا گوش

آموزش مش فویلی حرفه ای گوش تا گوش

یکی از این تکنیک های اقتصادی و زیبا، مش گوش تا گوش است که با استفاده از فویل انجام می شود. برای اجرای این تکنیک باید با چند اصطلاح اشنا شویم و بعد به مراحل آن بپردازیم.

شلال: به جدا کردن موها به صورت زیگزاکی شلال می گویند.

تقسیم بندی لایه ای: لایه هایی که برای تکنیک گوش تا گوش استفاده می شوند باید با ضخامت لایه هایی که آزاد است برابری کند. در این روش معمولا ابتدا کناره های سر و بعد از آن، جلوی سر تقسیم بندی می شود.

  • مرحله اول: بهتر است قبل از انجام مش، ابتدا موها را به طور کامل براشینگ کنید تا کاملا صاف شوند و درون آن ها گره ای وجود نداشته باشد.
  • مرحله دوم: موها را تقسیم بندی کنید. بخش هایی از پشت مو را که قصد ندارید رنگ روی آن ها اجرا شود را به طور کلی جدا کنید. بخش های دیگر را نیز به سه قسمت، سمت راست، سمت چپ و جلوی سر تقسیم کنید. از پایین موها به سمت بالا شروع کنید ابتدا یک لایه نازک بردارید و با استفاده از دم شانه، قسمت هایی از مو را به صورت زیگراکی جدا کنید و روی فویل قرار دهید. سپس مواد دکلره را به میزان کافی بر روی موها بمالید و فویل ها را فیکس کنید. دقت کنید که برای نتیجه زیباتر می توانید قبل از قرار دادن موها بر روی فویل آن را به کمی از مواد دکلره آغشته کنید تا مو به راحتی به آن بچسبند.
  • مرحله سوم: این مراحل را باید با دقت بالا انجام دهید . بعد از اینکه کار فویل‌بندی موها به اتمام رسید باید به طور مداوم آن ها را چک کنید تا نسوزد.
  • مرحله چهارم: موهایی که به پایه رسیده اند را با استفاده از یک حوله مناسب به طور کامل پاک کنید.
  • مرحله پنجم: در مرحله پایانی، ترکیب رنگ خود را آماده کنید و بر روی قسمت های مورد نظر اعمال کنید. اگر از رنگ های روشن استفاده می کنید می توانید زمان بین ده دقیقه تا یک ربع بعد موها را آبکشی کنید. دقت کنید که اگر پایه موهای شما بالا است زمان استپ رنگ روی مو نباید زیاد شود زیرا باعث تیره شدن رنگ موها می شود.

نکات مهم در مش فویلی گوش تا گوش

نکات مهم در مش فویلی گوش تا گوش

  • بهتر است تقسیم بندی مو را از بغل گوش سمت راست شروع کنید و بعد از آن سمت چپ و در نهایت جلوی سر را تقسیم بندی و دکلره کنید.
  • با توجه به قد موها و اندازه های شلال ها، فویل ها را به اندازه مورد نیاز برش دهید تا کار شما مرتب و منظم باشد.
  • در تمام مراحل باید موها را به طور مداوم چک کنید تا با مواد دکلره و یا رنگ به موی شما آسیب نزند.
  • به غلظت مواد ترکیب شده دقت کنید این مواد باید اندکی غلیظ و با کیفیت تهیه شود.
  • برای ثابت ماندن موها و جلوگیری از نشتی می توانید از چسب های مخصوص استفاده کنید. این چسب ها به صورت آماده در بازار وجود دارند و باعث می شوند که کار تمیزتری ارائه شود.
  • اگر موهای ضخیم دارید لایه های نازک تری را انتخاب و به طور کامل به مواد دکلره آغشته کنید.
  • برای رنگساژ موها، ابتدا آن ها را شست و شو دهید و سپس مواد مورد نظر را با چند قطره آب و اکسیدان ترکیب کنید سپس بر روی موها قرار دهید.
  • دقت کنید که موهای مش شده را حداقل تا 3 روز با شامپوهای حاوی سولفات نشویید.

با رعایت نکات فوق می توانید مش کردن موهای تان را در خانه انجام دهید و زیبایی خود را دو چندان گنید.

نوشتن دیدگاه