سبد خرید شما خالی می باشد.
ماندگاری هایلایت مو چقدر است؟

آراستگی و زیبایی مو می تواند موجب تغییر چهره شخص شود به ویژه هایلایت نقش بسزایی در تغییر چهره دارد. اما ماندگاری هایلایت مو، چندان طولانی نیست و بعد از گذشت مدت زمانی، زیبایی اولیه خود را از دست خواهد داد. اما خوشبختانه راهکارهای زیادی وجود دارند که به کمک آن ها می توان این طول عمر را بیشتر کرد. در اینجا با این راهکارها آشنا می شویم. با مانی نی همراه باشید.

6 راهکار برای طولانی تر کردن ماندگاری هایلایت موها

6 راهکار برای طولانی تر کردن ماندگاری هایلایت موها

رنگ کردن مو با ایجاد اختلاف بین رنگ موی طبیعی و رنگ موی انتخابی را هایلایت کردن می گویند. در واقع شما اگر موی قهوه ای دارید می توانید تکه های روشنی را در آن جای دهید. هر چند هایلایت کردن یک تخصص است و بهترین روش ماندگاری هایلایت مو انجام آن توسط آرایشگر می باشد. اما برای افزایش عمر مفید آن لازم است اقدامات قبل از هایلایت زدن را رعایت نمایید.

زمانی که موهای خود را هایلایت می کنید احتمالا بعد از دیدن تغییر فوق العاده در صورت و رنگ موی خود دنبال روش هایی برای ماندگاری هایلایت مو هستید. هر چند امکان دارد بعد از گذشت چند هفته تفاوت تغییر رنگ هایلایت را احساس کنید که شاید برای بیشتر خانم ها زیاد تجربه جالبی نباشد. اما با بکار بردن ۶ راهکار زیر می توان عمر هایلایت موی خود را زیاد کرد و از زیبایی آن بیشتر بهره برد.

  • تا حد امکان از سرم مو، ماسک، براق کننده و غیره استفاده نکنید. استفاده از چنین موادی می تواند بر ماندگاری هایلایت اثر منفی برجای بگذارد. برای مراقبت بهتر از مو سایز مو را قبل از هایلایت کردن تعیین کنید و اگر تصمیم به کوتاه کردن دارید ابتدا این کار را انجام نمایید. همچنین به تمیز بودن مو قبل از رنگ کردن دقت کنید. این کار سبب افزایش ماندگاری هایلایت مو می شود.
  •  انتخاب مواد اولیه برای رنگ کردن مو می تواند نتیجه کار را ۱۰۰ درصد تغییر دهد. انتخاب محصولی با کیفیت را در راس انتخاب خود قرار دهید. می توانید از تست رنگ مو استفاده کنید که با مالیدن مقداری از آن به پشت گوش صورت می گیرد. در واقع اگر این رنگ بعد از ۲۴ ساعت در پشت گوش شما هیچ اثری بجا نگذاشت می توان از کیفیت محصول مطمئن شود.

راهکارهای ساده و موثر برای ماندگاری هایلایت مو

راهکارهای ساده و موثر برای ماندگاری هایلایت مو

  • بعد از هایلایت به موهای خود استراحت بدهید. تا حد امکان دو یا چند روز موی خود را به حال خود رها کنید و آن را با مواد شوینده نشویید تا کاملا هایلایت بر روی مو تثبیت شود.
  • یکی از مهمترین راهکارهای ماندگاری هایلایت مو شستشوی صحیح مو و استفاده از شوینده های ایده آل مناسب است. تا حد امکان آب سرد یا ولرم را برای شستن مو انتخاب کنید. چرا که از باز شدن فولیکول مو جلوگیری می کند و ماندگاری رنگ را افزایش می دهد. استفاده از دستگاه های گرمایشی برای خشک کردن مو آسیب به مو را افزایش می دهد‌ در نتیجه بگذارید مو با روال طبیعی خشک شود. همچنین در زمان شستشو محصولات بهداشتی یا شامپوهایی انتخاب کنید که میزان سولفات آن خیلی کم یا بدون سولفات باشد. سعی نمایید محصولی انتخاب کنید که حداکثر میزان پروتئین را داشته باشد. چرا که سبب ماندگاری رنگ مو می شود.
  • برای ماندگاری هایلایت مو روشن تر کردن چند درجه از موی طبیعی خود می تواند معجزه کند. در واقع اگر بین رنگ موی طبیعی شما و رنگ هایلایت اختلاف چندانی وجود نداشته باشد، رشد موها کمتر به چشم می خورد. در نتیجه بیشتر می توان از رنگ هایلایت لذت برد.
  • برای ماندگاری هایلایت مو انجام مراقبت های ویژه می تواند کلید موفقیت شما باشد. تا حد امکان سعی کنید مراقبت های کلیدی زیر را رعایت کنید:
  1. در زمان استحمام نرم کننده و شامپوهای مخصوص استفاده کنید. نرم کننده را به صورت مکرر و مداوم در طول روز استفاده نکنید بلکه در طول ۷ روز یک بار می تواند برای مو کافی باشد.
  2. ماساژ روغن نارگیل گرم شده، می تواند موهای هایلایت شده را زیباتر کند و عمر طولانی تری به آن ها ببخشد.
  3. استفاده از روغن های مخصوص برای محافظت از مو در مقابل کلر موجود در آب استخر سبب افزایش عمر مفید و کیفیت هایلایت می شود.
  4. تا حد امکان مو را در برابر اشعه های گرم و شدید خورشید قرار ندهید. در صورت داشتن شغل یا کار ضروری از روغن های محافظ مو استفاده کنید.
نوشتن دیدگاه