سبد خرید شما خالی می باشد.
علت براق شدن رنگ مو

رنگ مو می تواند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر داشته باشد. درخشندگی و براق بودن زیبایی مو را دو چندان می کند. با این حال گاهی اوقات درخشندگی پس از رنگ مو به سرعت ناپدید می شود. برای حفظ براقی مو رعایت چند نکته ساده لازم و ضروری است. اگر دوست دارید موهایی براق و جذاب داشته باشید، حتما تا پایان مقاله از مانی نی با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی راه های براق شدن رنگ مو و حفظ این درخشندگی خواهیم پرداخت.

برای براق شدن رنگ موهایم چه کنم؟

برای براق شدن رنگ موهایم چه کنم؟

یکی از ویژگی های مثبتی که رنگ به ارمغان می آورد درخشندگی مو است. براق شدن مو، استایل شما را بی نظیر می کند. متاسفانه بسیاری از افراد تنها با گذشت چند روز از تکمیل فرآیند رنگ گذاری این درخشندگی را از دست می دهند. دلیل بروز این مشکل ناآگاهی است. براق شدن رنگ مو با انجام درست فرآیند رنگ گذاری حاصل می شود. حفظ این درخشش با استفاده از روش های مراقبت مو پس از گذاشتن رنگ صورت می گیرد. در این مقاله شما را با مهم ترین روش های حفظ درخشندگی مو آشنا می سازیم. برای حفظ براقی مو نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

  • شامپو و موی رنگ شده

یکی از اشتباهات رایجی که افراد مرتکب می شوند شامپو زدن زود هنگام است. موی رنگ شده نباید بلافاصله با شامپو شسته شود. پس از گذشت بیست و چهار ساعت از رنگ گذاری قادر هستید مو را با شامپو بشویید. در غیر این صورت رنگ نمی تواند آن طور که باید به ساقه مو نفوذ کند. از شامپوهای مخصوص استفاده نمایید. در شستن مو با مواد بهداشتی افراط نکنید. برای حفظ کردن تازگی رنگ مو بیش تر از هفته ای دو بار مو را با شامپو نشویید.

  • تاثیر آب داغ بر مو

آیا آب داغ بر موی رنگ شده تاثیر مثبتی دارد؟ پاسخ منفی است. برای براق شدن رنگ مو از آبی با درجه حرارت متعادل استفاده نمایید. درجه حرارت بیست تا بیست و پنج  سانتی گراد برای شست و شوی موی رنگ شده مناسب خواهد بود. حرارت بالای آب مویتان را خشک خواهد کرد. علاوه بر آن تاثیر منفی بر رنگ مو خواهد داشت.

  • تاثیر اتوی مو

برای براق شدن رنگ مو تا جایی که می توانید از اتو استفاده نکنید. ابزارهای حرارتی مو باعث از بین رفتن درخشندگی مو می شوند. کدری و بی رنگی مو در اثر استفاده مکرر از وسایل حرارتی چون اتو حاصل می شود. اگر استفاده از این وسایل ضرورت دارد بهتر است قبل از استفاده مو را با حوله خشک نمایید. از درجه حرارت بالا برای انجام این کار استفاده نفرمایید. اگر از سشوار استفاده می کنید فاصله آن را با مو حفظ نمایید. هیچ وقت سشوار را به موی رنگ شده نچسبانید.

  • استفاده از نرم کننده برای موی رنگ شده

نرم کننده تاثیر مثبتی بر مو دارد. این ماده می تواند باعث نرمی و حالت دهی مو شود. ماسک های مو نیز برای تقویت آن بسیار مفید هستند. با این حال این مواد می توانند رنگ مو را از بین ببرند. بنابراین توصیه می شود برای براق شدن رنگ مو تا جای ممکن از نرم کننده و ماسک استفاده نکنید.

تاثیر نور آفتاب بر براق ماندن رنگ مو

تاثیر نور آفتاب بر براق ماندن رنگ مو

نور خورشید هم مانند وسایل حرارتی و آب داغ تاثیر مخربی بر رنگ مو دارد. برای مراقبت از رنگ مو در برابر اشعه های آفتاب می توانید از محافظ مو استفاده کنید. موادی را برگزینید که حاوی SPF باشند. روغن آفتابگردان نیز می تواند به براق شدن مو کمک کند. چراکه این روغن حاوی آنتی اکسیدان است. بنابراین می توانید با استفاده از محافظ مو دارای روغن آفتابگردان تاثیر نور آفتاب را به حداقل برسانید. همجنین تا جای ممکن سعی کنید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

کلام آخر

موی رنگ شده به مراقبت و نگهداری نیاز دارد. سوختن مو و شکننده شدن آن می تواند به علت رفتارها و عملکرد نادرست ما باشد. عدم مراقبت صحیح همچنین می تواند باعث کدری مو شود. برای رفع این معضل باید با روش های صحیح نگهداری از مو آشنا باشید. در این مقاله به بررسی راه هایی ساده و در عین حال کاربردی برای براق شدن رنگ مو پرداختیم. با رعایت این نکات ساده درخشندگی را به موی خود هدیه دهید.

نوشتن دیدگاه