سبد خرید شما خالی می باشد.
چه چیزهایی کراتین مو را از بین میبرد

داشتن موهای لخت و نرم می تواند برای بسیاری از افراد آرزو باشد. وز شدن موها، از دست رفتن لطافت موها و خشکی آن ها مهم ترین مشکلاتی است که برای بسیاری از موهای خانم ها به وجود آمده است. معمولا این مشکلات با رساندن یک سری مواد مغذی به موها مانند ویتامین ها و مواد معدنی برطرف می شوند. کراتین مو یکی از روش های رایج برای صاف کردن موها است که احتمالا تا به حال زیاد در مورد آن شنیده اید. ولی حالا می خواهیم بدانیم که ماندگاری کراتینه مو چقدر است و چه چیزهایی باعث از بین رفتن کراتین مو و خاصیت این مواد روی موهای شما می شوند. با مانی نی همراه باشید.

همه چیز در مورد کراتینه کردن مو

همه چیز در مورد کراتینه کردن مو

وز شدن موها، از دست رفتن لطافت موها، خشکی و گره خوردن آن ها و ... از جمله مشکلات رایجی است که برای بسیاری از افراد به وجود می آیند. کراتینه کردن مو می تواند کلیدی برای رفع این مشکلات باشد. مواد کراتینه از یک سری ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل شده اند که فواید بسیار زیادی برای موها دارند. این پروتئین ها و ویتامین ها می توانند لطافت را به موهای شما بازگردانند تا بتوانید از زیبایی موهای خودتان نهایت لذت را ببرید.

ماندگاری کراتینه کردن مو محدود است. پس نباید انتظار داشته باشید که پس از یک جلسه کراتین مو، شاهد صاف شدن موهای خودتان به صورت دائمی باشید. بسته به نوع مواد و کیفیت آن ها، ماندگاری کراتینه مو نیز متفاوت است. معمولا یک بازه زمانی 6 ماهه برای ماندگاری صافی مو پس از استفاده از این مواد، وجود دارد. پس از گذشت 6 ماه مجددا باید از این مواد برای صاف و لخت کردن موهای خودتان استفاده کنید.

کراتینه کردن مو نه تنها برای موهای شما مضر نیست، بلکه می تواند فواید بسیار زیادی برای موهای شما نیز داشته باشد. می توانید با خیالی راحت از مواد مناسب برای صاف کردن موهای خودتان استفاده کنید و از رفع وزی، خشکی و گره خوردگی موهای خودتان، حتی به صورت موقت، لذت ببرید.

چه چیزهایی باعث از بین رفتن کراتینه مو می شوند؟

چه چیزهایی باعث از بین رفتن کراتینه مو می شوند؟

با توجه به بالا رفتن قیمت خرید مواد کراتینه، کراتینه کردن مو به یکی از روش های پرهزینه برای صاف کردن موها تبدیل شده است. اگرچه استفاده از این مواد اثربخشی طولانی مدتی ندارد و احتمالا پس از گذشت چند ماه نیاز خواهید داشت تا مجددا از مواد کراتینه استفاده کنید. اما باز هم می توانید با جلوگیری از انجام اقدامات زیر، ماندگاری کراتینه موی خودتان را افزایش دهید.

برخی از کارها می توانند باعث از بین رفتن کراتین موهای شما شوند. پس سعی کنید که این کارها را انجام ندهید تا کمتر برای صاف کردن موهای خودتان هزینه و وقت صرف کنید.

  • استفاده از حرارت بالا

حرارتی که با سشوار و اتو مو به موهای خودتان وارد می کنید، می تواند باعث از بین رفتن کراتینه موها شود. سعی کنید که برای افزایش ماندگاری کراتین مو، از حرارت استفاده نکنید و دست کم از حرارت های پایین برای صاف کردن موهای خودتان استفاده نمایید.

  • استفاده از شامپوهای نامناسب

شامپوهایی که قدرت تمیز کنندگی فوق العاده زیادی دارند و کف زیادی روی سر شما تولید می کنند، باعث از بین رفتن کراتین مو می شوند. شامپوهای بدون سولفات گزینه بهتری نسبت به شامپوهای معمولی هستند. پس اگر می خواهید ماندگاری این پروتئین و مواد مغذی را روی موهای خودتان افزایش دهید، کافیست که از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

  • عدم استفاده از نرم کننده ها و ماسک های مو

نرم کننده ها و ماسک های مو می توانند باعث تقویت اثر کراتینه موها شوند. سعی کنید که به صورت منظم از آن ها استفاده کنید تا نرمی و لطافت را در موهای خودتان حفظ کنید. می توانید برای انتخاب بهترین نرم کننده و یا ماسک مو، با آرایشگر خودتان مشورت کنید. معمولا آرایشگرها پیشنهادات خوبی در این زمینه به شما می دهند.

  • استفاده از آب شور برای شستشوی موها

آب تصفیه نشده می تواند برای موهای کراتینه شما دشمن بسیار بزرگی باشد. سعی کنید که از آب تصفیه شده برای شستشوی موهای خودتان استفاده کنید تا شاهد بروز مشکلات مختلف در موهای خودتان نباشید.

  • دستکاری کردن موها

سعی کنید که موهای خودتان را با حالت دهنده ها و اسپری های مو دستکاری نکنید. این کار باعث می شود که کیفیت و ماندگاری کراتینه مو کاهش پیدا کند. کراتینه کردن موها می تواند باعث صاف و یکدست شدن آن ها شود. پس سعی کنید که کمتر از محصولات دیگر برای حالت دادن به موهای خودتان استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه