سبد خرید شما خالی می باشد.
چگونه دوام رنگ مو را زیاد کنیم؟

پس از رنگ کردن مو آنچه ذهن بیشتر خانم ها را به خود مشغول می کند دوام رنگ مو است. چرا که با پرداخت هزینه زیاد برای رنگ کردن مو، بسیار ناخوشایند است که نتوان مدتی طولانی از رنگ موی خود لذت برد. لذا ما تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب خود بیشتر در مورد روش های ماندگاری رنگ مو بحث کنیم. با مانی نی همراه باشید.

راهکارهای افزایش ماندگاری رنگ مو

راهکارهای افزایش ماندگاری رنگ مو

راهکارهای بسیاری برای دوام رنگ مو وجود دارند که هر کدام می توانند سبب ماندگاری بیشتر رنگ شوند. برخی از روش های افزایش ماندگاری رنگ مو در ادامه آورده شده است:

  • بکار بردن ماسک مرغوب برای موها

اگر جزو آن دسته از خانم هایی هستید که مدام موهای خود را رنگ می کنید یا آن ها را سشوار می کشید باید بدانید که به مرور زمان مواد مغذی مو از بین می رود. استفاده از ماسک موی به ویژه روغن های مغذی می تواند در حفظ استحکام و ماندگاری رنگ مو موثر باشد.

  • استفاده از محصولات محافظ مو

اشعه خورشید می تواند دوام رنگ مو به ویژه رنگ هایی چون بلوند را از بین ببرد. اگر شغل شما به گونه ایی است که مجبور به رفت و آمد در زیر نور خورشید هستید بهتر است از محصولات حفاظتی استفاده کنید.

  • تا حد امکان از آب داغ برای شستن موها خودداری شود

تا حد امکان از حمام داغ یا استخرهای با آب داغ خودداری کنید چرا که در کاهش کیفیت رنگ مو بسیار تاثیر گذار می باشد. در واقع آب گرم علاوه بر کاهش عمر رنگ مو، سبب خشک شدن پوست نیز خواهد شد. در زمان استحمام بهتر است از نرم کننده استفاده کنید و آب ولرم را برای دوش گرفتن بکار ببرید. چرا که هر چقدر آب رو به خنک شدن باشد هیدراته رنگ مو بیشتر حفظ می شود.

  • استفاده از نرم کننده مو

هر چند قبلا برای دوام رنگ مو تاکید بر بکار بردن ماسک نمودیم. اما باید توجه کرد هر چقدر این محصول یا نرم کننده قوی باشد می تواند ماندگاری رنگ مو را کوتاه کند. چرا که این محصولات به فولیکول مو وارد می شوند و سبب می گردند رنگ بر روی مو حذف و پاک شود. استفاده از یک ماسک نرمال و معمولی علاوه بر حفظ رطوبت مو در طولانی تر شدن عمر رنگ نیز موثر است.

آیا نحوه شستن مو بر دوام رنگ مو تاثیر گذار است؟

آیا نحوه شستن مو بر دوام رنگ مو تاثیر گذار است؟

بیشتر افرادی که دوره تخصصی رنگ مو را گذرانده اند تاکید می کنند که اگر می خواهید دوام رنگ مو بیشتر شود در شستن موی رنگ شده صبور باشید.

استفاده از محصولات شستشوی خشک می تواند شما را در این راه یاری رساند. زمانی که موی خود را رنگ می کنید بهتر است حداقل ۱ روز و حداکثر دو روز به موی خود استراحت دهید و آن را نشویید. اما اگر بعد از رنگ کردن بخواهید آن را بشویید از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید.

آماده کردن مو قبل ار رنگ کردن

اگر می خواهید دوام رنگ مو زیاد باشد قبل از رنگ کردن از یک محصول بهداشتی ملایم استفاده کنید. استفاده از نرم کننده یا ماسک در ۷ روز قبل از رنگ کردن مو می تواند ماندگاری رنگ را افزایش دهد.

آیا دستگاه های برقی می توانند دوام رنگ مو را کم کنند؟

اگر همیشه موهای خود را با سشوار یا اتو مو یا بابلیس حالت می دهید باید آگاه باشید حرارت این وسایل دوام رنگ مو را کم می کند. اگر می خواهید موی شما از حرارت مصون باشد از اسپری یا کرم های مخصوص استفاده کنید. باید آگاه باشید وجود حرارت می تواند کوتیکول مو را تضعیف کند. در نتیجه در زمان استحمام پیگمنت های موی رنگ شده به آسانی از روی مو از بین خواهند رفت.

دوام رنگ مو چه مدت زمانی است؟

اگر بخواهیم به طور یقین بگوییم دوام رنگ مو چقدر است در حقیقت نمی توان یک زمان قطعی را بیان کرد. چرا که متریال های زیادی در عمر رنگ مو تاثیر گذار هستند. از فاکتورهایی چون کیفیت و مرغوبیت رنگ مو گرفته تا شستشوهای روزانه می توانند در عمر مفید و ماندگاری رنگ مو موثر باشند. اما به طور معمول ماندگاری رنگ ها به دو گروه تقسیم می شوند:

  • رنگ های موقت که از ۷ روز تا ۱۴ روز ماندگاری دارند.
  • رنگ های دائمی که از ۲۸ روز تا ۷۰ روز می توانند همان شادابی و طراوت خود را داشته باشند. اما علاقمندان به رنگ مو می توانند با رعایت توصیه هایی که قبلا به آنها اشاره کردیم ماندگاری رنگ موی خود را افزایش دهند.
نوشتن دیدگاه