سبد خرید شما خالی می باشد.
علت زود پاک شدن رنگ مو

زود پاک شدن رنگ مو یکی از مشکلاتی است که افراد بعد از رنگ کردن موهایشان با آن روبه‌رو می‌شوند. برخی از افراد فکر می‌کنند به دلیل عدم کیفیت رنگ موی استفاده شده، رنگ مو زود از روی موی آن ها پاک می شود. در حالی که زود پاک شدن رنگ مو علل مختلفی دارد. در این مقاله قصد داریم به علت زود پاک شدن رنگ مو بپردازیم و ۱۲ علت را در این مورد مورد بررسی قرار دهیم. با مانی نی همراه باشید.

12 دليل براى علت زود پاک شدن رنگ مو

  • در هنگام رنگ زدن موها به اندازه کافی صبر نمی کنید.

یکی از مهم‌ترین علت‌های زود پاک شدن رنگ مو این است که زمانی که فرد از رنگ مو روی موهای خود استفاده می کند، خیلی زود رنگ مو را می شوید و به همین دلیل بعد از رنگ کردن موها رنگ خیلی زود از روی موها پاک می شود. به صورت کلی بهتر است تا زمان توصیه شده توسط آرایشگر رنگ روی موها باقی بماند.

  • از شامپوی نامناسب استفاده می کنید.

دومین دلیل زود پاک شدن رنگ مو استفاده از شامپوی نامناسب است.‌ برای جلوگیری از این مشکل حتماً باید از شامپوهایی استفاده کنید که مخصوص موهای رنگ شده باشند. این شامپوها قدرت نفوذ کمتری دارند و به همین دلیل رنگ مو را از روی موها پاک نمی کنند.

  • نور خورشید را جدی نمی‌گیرید.

تابش مستقیم نور خورشید روی موها می تواند یکی دیگر از مهمترین علل پاک شدن رنگ مو از روی موها باشد.‌ به صورت کلی نور مستقیم نباید روی موها بتابد، بنابراین برای محافظت کردن از موها در برابر نور مستقیم خورشید می توانید از تونیک هایی که برای این منظور تولید شده‌اند استفاده کنید.

  • زیاد به استخر می روید.

کلر موجود در آب استخر به راحتی می تواند رنگ را از روی موهای شما پاک کند. اگر می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید بهتر است از کلاه های پلاستیکی مخصوص استخر استفاده کنید تا آب نفوذ کمتری به موهای شما داشته باشد.

  • از اتوی مو زیاد استفاده می کنید.

قرار دادن مداوم اتوی مو روی سر باعث می شود رنگ به راحتی از روی موهای شما پاک شود. به صورت کلی گرمای اتو مو بدترین عامل برای پاک شدن زود هنگام رنگ موهاست.

  • دوش آب گرم می گیرید.

استفاده از آب خیلی گرم در هنگام حمام کردن باعث می شود رنگ از روی فولیکول موها پاک شود. برای حمام کردن بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.‌

عمده ترین دلایل زود پاک شدن رنگ مو

عمده ترین دلایل زود پاک شدن رنگ مو

  • در آب شور شنا می کنید.

آب دریاها و اقیانوس ها دارای مقدار زیادی نمک هستند به همین دلیل اگر درون آب شور دریا و اقیانوس شنا کنید به دلیل جذب نمک زیاد به موها، رنگ از روی موها به سرعت پاک می شود.

  • از نرم کننده استفاده نمی کنید.

استفاده مداوم از نرم کننده باعث می شود رطوبت مورد نیاز موهای شما تضمین شود و به همین دلیل ماندگاری رنگ روی موهای شما افزایش پیدا می کند.

  • بیش از حد موهایتان را شامپو می‌کنید.‌

بهتر است هر بار که به حمام میروید تنها یک یا دو بار موهای خود را با استفاده از شامپو بشویید. زمانی که بیش از اندازه موهای خود را با شامپو می شوید احتمال خراب شدن رنگ مو توسط شامپو بالاتر می رود.

  •  آب منطقه شما سخت است.

آب سخت دارای مقادیر بسیار زیادی منیزیم است و به همین دلیل استفاده از آن برای شستن موها باعث می شود، رنگ مو خیلی زود از بین برود. راه حل چندان مناسبی برای جلوگیری از این موضوع وجود ندارد اما اگر مطمئن هستید که آب منطقه شما سخت است می توانید موهایتان را با استفاده از آب تصفیه بشویید.

  • از محصولات مراقبت مو استفاده نمی کنید.

استفاده مداوم از محصولات مراقبت مو می‌تواند باعث بالا رفتن ماندگاری رنگ روی موها شود. برای مثال اگر قبل از اتو کردن موها از اسپری های مخصوص برای جلوگیری از داغ شدن موها استفاده کنید، رنگ مو مقاومت بیشتری پیدا می‌کند و پاک نمی شود.

  • بلافاصله بعد از رنگ کردن موها آنها را با شامپو می شویید.

بعد از رنگ کردن موها حداقل به مدت ۴۸ ساعت نباید موها با استفاده از شامپو شستشو داده شوند. رعایت این نکته کاربردی می‌تواند میزان ماندگاری شامپو روی موها را بالاتر ببرد.

نوشتن دیدگاه