سبد خرید شما خالی می باشد.
اول رنگ کنیم یا مش

رنگ کردن مو یکی از تکنیک های موثر در زیباتر کردن چهره است که از گذشته تا به امروز مورد توجه بیشتر افراد واقع شده است. رنگ مو تنوع بسیار بالایی دارد و هر فرد متناسب با رنگ پوست، رنگ چشم، جنس مو و ... می تواند بهترین رنگ مو را انتخاب نماید. البته تکنیک های متفاوتی مانند مش، هایلایت، آمبره، بالیاژ و ... برای رنگ کردن مو وجود دارد که اجرای هر کدام نیازمند تخصص و تجربه است. یکی از تکنیک های پرطرفدار برای رنگ مو، مش است که به صورت سوزنی، تکه ای، شانه ای و ... قابل اجرا است. در کل به روشن کردن قسمتی از موی سر مش می گویند که باید با سلیقه و ظرافت بالایی انجام شود. توصیه می شود لایه های مش با رنگ زمینه مو اختلاف زیادی نداشته باشند در واقع نباید اختلاف آن ها بیش از 4 درجه باشد. با این تفاسیر اجرای رنگ و مش نیازمند مهارت و تخصص است و باید با رعایت اصول خاصی انجام شود تا نتیجه رضایت بخشی داشته باشد. در نتیجه این سوال پیش می آید که اول رنگ کنیم یا مش؟ در این مقاله از مانی نی قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و نکات مهم در این خصوص را یادآوری کنیم. با ما همراه باشید.

نکاتی که باید حین رنگ و مش کردن مو به خاطر داشته باشید

نکاتی که باید حین رنگ و مش کردن مو به خاطر داشته باشید

امروزه تب و تاب رنگ کردن مو افزایش پیدا کرده است و بیشتر خانم ها تمایل دارند با استفاده از تکنیک های مختلف رنگ مو، چهره و موهای خود را زیباتر کنند. یکی از پرطرفدارترین تکنیک های رنگ مو، رنگ و مش است که به روش های متفاوتی انجام می شود و زیبایی بی نظیری را ایجاد می کند. همانطورکه در مطلب بالا اشاره شد برای رنگ و مش کردن مو باید نکات مهمی را در نظر داشت تا به نتیجه دلخواه رسید. در این بخش به طور خلاصه به برخی از نکاتی که باید حین رنگ و مش کردن مو به خاطر داشته باشید اشاره شده است:

  1. روش اجرای مش را با توجه به عواملی مانند رنگ پوست، سلیقه و ... انتخاب نمایید.
  2. با توجه به روش انتخابی، لایه های مش را جدا کرده و مراحل اجرایی را انجام دهید.
  3. قبل از اجرا، رنگ بخش های جدا شده را با استفاده از دکلره به پایه دلخواه برسانید.
  4. برای دکلره کردن باید پودر دکلره و اکسیدان 9 یا 12 درصد را با هم مخلوط کنید. ( شماره اکسیدان را با توجه به جنس موها انتخاب نمایید)
  5. دکلره کردن موها را از قسمت پشت سر شروع کنید.
  6. اگر از روش مش فویلی استفاده می کنید باید بدانید فویل گرما را بیشتر در خود نگه می دارد در نتیجه زمان ماندن مش روی مو کمتر می شود.
  7. هنگام کار موها را به چند دسته مساوی تقسیم کنید.
  8. بهتر است هنگام دکلره کردن هر 10 دقیقه یکبار موها را چک کنید.
  9. برای جدا کردن لایه ها دقت و ظرافت زیادی به خرج دهید.

البته توصیه می شود برای رنگ و مش به آرایشگران ماهری که در این زمینه تجربه و تخصص دارند مراجعه کنید زیرا حفظ سلامت مو پس از اتمام رنگ و مش بسیار حائز اهمیت است.

آموزش رنگ و مش در خانه

آموزش رنگ و مش در خانه

به طور کلی رنگ کردن مو با هر تکنیکی کار سخت و تخصصی است که باید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود. با توجه به تنوع بالای رنگ مو و تکنیک های متفاوت برای اجرا باید به عوامل مهمی مانند رنگ پوست، رنگ چشم، ضخامت مو و ... دقت کرد و بهترین رنگ مو و مناسب ترین تکنیک را انتخاب کرد. از آن جایی که رنگ و مش محبوبیت ویژه ای بین خانم ها دارد در این مطلب به آموزش رنگ و مش در خانه اشاره کرده ایم:

  • ابتدا روش مش را انتخاب کنید ( کلاهی یا سوزنی، فویلی یا تکه ای و شانه ای)
  • با توجه به روش مش کردن، ابزار مورد نیاز برای کار را تهیه کنید.
  • برای ایجاد رنگ های خیلی روشن، موها را دکلره کنید و هر چند دقیقه موها را بررسی کنید.
  • هنگام دکلره کردن نکات مهم دکلره کردن مو را در نظر داشته باشید تا سلام موها حفظ شود.
  • برای جدا کردن لایه های مو دقت کنید و با ظرافت کامل این کار را انجام دهید.
  • قسمت های جدا شده را با توجه به رنگ مویی که انتخاب کرده اید رنگ نمایید.
  • در صورت نیاز کل موها را رنگساژ کنید.

با استفاده از مراحل فوق می توانید موهای خود را رنگ و مش کنید و زیبایی موهای خود را دو چندان کنید.

نوشتن دیدگاه