سبد خرید شما خالی می باشد.
برگرداندن رنگ مو به حالت اول

رنگ مو برای افزایش جذابیت چهره استفاده می شود اما در برخی از موارد این رنگ ها نمی توانند رضایت افراد را جلب کنند. در چنین شرایطی افراد به دنبال راهکاری هستند که بتوانند موهای خود را به رنگ اول بازگردانند. همچنین دلایل دیگری مانند آسیب های ناشی از رنگ موهای شیمیایی باعث شده است تا افراد با روش های خانگی و حتی شیمیایی به دنبال این باشند تا رنگ موها را به حالت اول خود برگردانند. در اینجا قصد داریم با روش های برگرداندن رنگ مو به حالت اول آشنا شویم. با مانی نی همراه باشید.

چگونه موی رنگ شده را به حالت اول برگردانیم؟

برگرداندن رنگ مو به حالت اولیه اغلب زمانی انجام می شود که موها دارای دکلره هستند. به طور مثال مو دارای زمینه ای روشن و هایلایت های با تراکم بالا است و شما قصد دارید که موها را به حالت اول و یا به یک رنگ تیره درآورید. زمانی که از پایه مو ترکیبی استفاده می شود نمی توان از هر رنگی برای تیره کردن موها استفاده کرد زیرا رنگ مو به سمت رنگ های بد رنگ و عجیب مانند سبز می رود. برای از بین بردن این رنگ های مزاحم و عجیب بر روی مو باید از رنگ های نیمه دائمی استفاده کنید. بهتر است برای اینکه رنگ مو را برگردانید و یک رنگ تیره داشته باشید از رنگ های خنثی و خاکستری استفاده نکنید  زیرا باعث می شود موهایی کدر و خنثی  داشته باشید. بهترین نتیجه زمانی است که از سایه های طلایی و قرمز و رنگ هایی با تناژ گرم استفاده کنید.

برگرداندن رنگ مو به حالت اول با استفاده از مواد شیمیایی بسیار زودتر از روش های طبیعی نتیجه می دهد. در برخی موارد برای پاک کردن رنگ های ترکیبی و یا رنگی که روی مو وجود دارد بهتر است که موها به طور کامل بی رنگ شوند. برای این کار بهتر است از یک پودر دکلره مرغوب استفاده کنید. با دکلره کردن موها می توان رنگ های شیمیایی قبل را از روی مو به طور کامل پاک کرد و از رنگ های تیره و یا هر رنگ دیگری برای مو استفاده کرد. زمانی که مو ا دکلره می شوند پیگمنت هر رنگی به راحتی به کوتیکول مو وارد می شود و رنگ پذیری آن بالا می رود. می توانید از رنگ های مشکی و یا رنگ های قهوه ای تیره برای بازگرداندن رنگ مو استفاده کنید.

برگرداندن رنگ مو با شامپو شیمیایی

برگرداندن رنگ مو با شامپو شیمیایی

یکی از محصولات شیمیایی   که در چند سال اخیر وارد بازار شده است و می تواند کار دکوپاژ و یا پاک کردن رنگ و رفله های مزاحم را از روی مو انجام دهد شامپو شیمیایی است. کار اصلی شامپو شیمیایی این است که رنگ های قبلی را از روی مو پاک کند. دکوپاژ کردن مو یعنی اینکه دانه های رنگ مصنوعی را از مو خارج کنیم که این کار با استفاده از شامپو شیمیایی امکان پذیر است.

اگر به هر دلیلی دکلره شما دچار رنگ های مزاحم شد می توانید با شامپو شیمیایی این رفله ها را از بین ببرید. در برخی موارد بعد از رنگ کردن، موها یک یا دو درجه تیره تر از چیزی که انتظار دارید می شوند. با استفاده از شامپو شیمیایی به راحتی می توانید تا دو درجه تیرگی موها را برگردانید و آن ها را روشن کنید. 

برای استفاده از این نوع شامپو یک پیمانه پودر به همراه یک پیمانه شامپو و یک پیمانه اکسیدان را برای دکوپاژ موها ترکیب کنید. هر چه میزان اکسیدان مو بیشتر باشد شامپو شیمیایی ضعیف تر عمل می کند.

برگرداندن رنگ مو به حالت اول با روش های خانگی

برگرداندن رنگ مو به حالت اول با روش های خانگی

سرکه یکی از موادی است که برای برگرداندن رنگ مو به حالت اولیه خود موثر است. سرکه سرکه هیچ گونه آسیبی برای پوست سر و موها ندارد و به ندرت افراد را دچار حساسیت می کند. برای اینکه اثر سرکه را بر رنگ زدایی موها ببینید باید آب و سرکه را به یک نسبت ترکیب کنید و آن را به مدت 20 دقیقه بر روی موهای خود بگذارید. این کار را  چند بار در هفته تکرار کنید تا به مرور رنگ های شیمیایی از روی موهای شما پاک شود.

یکی دیگر از روش های زدودن رنگ مو استفاده از آب گرم و روغن نارگیل است. مقداری روغن نارگیل و آب گرم را به موها بزنید و با حوله آن راجمع کنید. معمولا حوله ای که استفاده می کنید رنگ موها را به خود جذب می کند. این کار را یک مرتبه در روز انجام دهید.

نوشتن دیدگاه