سبد خرید شما خالی می باشد.
شامپو بچه بدون سولفات

در چند روز اول تولد نی نی کوچولو را نمی توانید به حمام ببرید ولی مطمئنم حتی پیش از تولد نی نی به این موضوع فکر کرده اید که چه شامپویی برای مو‌های نرم و پوست حساس نوزادان مناسب است. الان که خرید لوازم بهداشتی نوزادان بیشتر شبیه به یک دکوراسیون زیبا شده و شاید مادران عزیز، خیلی کمتر به فکر کیفیت محصولات باشند. البته خیلی از مادران هم هستند که گول ظاهر زیبای محصولات را نمی‌خورند و همیشه دنبال شامپو و مواد بهداشتی هستند که برای نوزاد دلبندشان، بهترین انتخاب باشد. با این مطلب همراه باشید تا درباره شامپو بچه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شامپو بچه

شامپو بچه باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

شامپو بچه حتما باید از برند های معتبر تهیه شود و دارای نشان استاندارد باشد. البته باز هم ممکن است پوست نوزاد و یا کودک به شامپو بچه حساسیت نشان دهد، این حساسیت به معنی بی کیفیت بودن محصول نیست، شاید ترکیباتی در شامپو وجود دارد که باعث می‌شود، در پوست کودک حساسیتی بوجود بیاید. ولی بهرحال برای اطمینان بیشتر از برند های معتبر خرید کنید و بعد از استفاده به پوست و موی کودک به دقت توجه کنید، که دچار التهاب یا شوره و خشکی نشده باشد. همچنین شامپو بچه باید به خوبی روی پوست سر پخش شود و در هنگام آبکشی به راحتی از بین مو‌های نوزاد یا کودک خارج شود. توجه داشته باشید که پوست سر نوزادان و خردسالان حساس است پس اجازه ندهید که شامپو مدت طولانی روی مو‌، بماند. وقتی قرار است برای کودک شامپو بخرید بهتر است به محتویات آن توجه کنید که زیاد غلیط نباشد که راحت‌تر از بین مو‌های بچه، خارج شود. همچنین از شامپو‌هایی که دارای عطر قوی هستند استفاده نکنید. معمولا مواد خوشبو کننده در تمام لوازم بهداشتی باعث ایجاد حساسیت می شوند، پس از شامپو‌هایی استفاده کنید که عطر ملایم داشته باشند و بیشتر ترکیبات آنها گیاهی باشد.

شامپو بچه بدون سولفات

شامپو بچه بدون سولفات

درباره حساسیت بعضی از کودکان به بعضی شامپو‌های بچه اشاره کردیم که ممکن است در کودکان مختلف این حساسیت زیاد و کم باشد حتی حساسیت به شامپو ممکن است در بزرگسالان هم اتفاق بیفتد. این حساسیت‌ها لزوما شدید نیستند ممکن است پوست سر خیلی خشک شده و پوسته پوسته شود. ممکن است ایجاد خارش کند و یا تا حدودی باعث ریزش مو شود. البته همین حساسیت‌ها و تاثیرات منفی در طولانی مدت برای سلامت مو و پوست بسیار ضرر دارند. بر اساس تحقیق دانشمندان مشخص شده است که شامپو هایی که در ترکیبات خود دارای سولفات هستند باعث بسیاری از این حساسیت‌ها می‌شوند که از مهم‌ترین آنها خشکی پوست سر و ریزش می‌باشد. متاسفانه اگر به اطلاعات روی بسته بندی توجه کنید می‌بینید که بیشتر شامپو‌های موجود در بازار دارای سولفات هستند. ترکیبات سولفات برای بزرگسالان و کودکان مضر است و در هر دو گروه تاثیر منفی خود را نشان می‌دهد ولی بهرحال نوزادان و خردسالان در دوره های اول زندگی هستند و ممکن است با بی احتیاطی ما برای همیشه زیبایی مو های خود را از دست بدهند و یا در اثر حساسیت بیشتر از بزرگسالان اذیت شوند. پس هنگام خرید شامپو برای خودتان و مخصوصا برای کودک عزیزتان دقت بیشتری به خرج بدهید و اطلاعات روی بسته بندی را بخوانید و مطمئن شوید که شامپو سولفات نداشته باشد.

شامپو بچه بدون سولفات

چرا سولفات در شامپو بچه مضر است؟


ترکیبات سولفات در اصطلاح علم شیمی، دترجنت هستند و در مایع‌های سفید کننده، قرص های ماشین ظرفشویی و پاک کننده‌های قوی هم استفاده می‌شوند. ترکیبات سولفات دار، هم خاصیت کف کنندگی و هم قدرت تمیز کردن بالایی داند برای همین از ترکیبات ضعیف تر سولفات در شامپو ها هم استفاده می‌شود. شاید دیده باشید که بعضی افراد دوست دارند که شامپو خیلی کف کند! دیگر کاملا برایتان مشخص شد که چرا سولفات در شامپو ضرر دارد. وقتی ماده‌ای تا این حد قدرت پاک کنندگی دارد، روی پوست سر با حالت سایشی، سبوم طبیعی مو را از بین می‌برد و به پوست سر و فولیکول‌های مو صدمه می‌زند. علاوه بر این در بعضی افراد هم ممکن است این خشک شدن پوست سر، باعث ترشح بیشتر غدد چربی شود و موی این افراد حتی بعد از حمام هم چرب به نظر برسد. این مضرات سولفات در کودکان شدیدتر هم هست چون ممکن است کف وارد چشم آنها شود و سوزش شدیدی ایجاد کند، از طرفی پوست نرم و حساس آنها خیلی زودتر از پوست بزرگسالان صدمه می‌بیند و همچنین مو‌هایشان گره خورده یا وز می‌شود. باز هم تاکید می‌کنیم که برای خرید شامپو برای کودکتان دقت زیادی به خرج دهید.

شامپو بچه جانسون

در ضمن یک تاثیر منفی دیگر که سولفات بر روی کودکان دارد این است که بدن نوزادان و کودکان، سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به بزرگسالان دارد که شاید به صورت کامل شکل نگرفته باشد. وقتی سموم و مواد مضر از هر راهی مثلا از طریق پوست وارد بدن کودک شود، ممکن است بدن ظریف و حساس او در طولانی مدت صدمه ببیند.

 

شامپو بچه‌هایی که سولفات ندارند

شامپو بچه توسط بعضی برند‌ها تولید می‌شود که بدون سولفات و یا با سولفات بسیار کم هستند. نسبت به سن و خصوصیات پوست و موی کودک می‌توانید یکی از شامپو‌ها را تهیه کنید. برند‌های مانند شامپو بچه بدون سولفات سی گل، شامپو بچه فیروز، شامپو بچه جانسون و ... همیشه به یاد داشته باشید که یک برند خارجی لزوما بهترین و با کیفیت‌ترین انتخاب نیست. ممکن است یک برند ایرانی با پوست و موی کودک شما سازگارتر باشد. همچنین اگر برای کودک از شامپو بدن استفاده می‌کنید به نکاتی که برای شامپوی سر گفتیم دقت کنید، بهرحال هر دوی این محصولات با پوست سروکار دارند و باید ضد حساسیت باشند.

شامپو بچه اورئال

هر تصمیمی برای خرید شامپو بچه گرفتید حتما آن را از فروشگاه‌ها معتبر تهیه کنید. گاهی ممکن است یک شامپو خوب پیدا کنید ولی برای خرید بعدی نوع تقلبی آن را بخرید، برای همین تاکید بر این است که محصولات بهداشتی کودک را فقط از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و به اطلاعات روی بسته بندی توجه داشته باشید. یک پیشنهاد عالی هم داریم! می توانید به فروشگاه آنلاین ما نی نی مراجعه کنید و از بین شامپو‌های سر و بدن برای کودک بهترین را انتخاب کنید.

نوشتن دیدگاه