سبد خرید شما خالی می باشد.
عوارض شامپو رنگساژ

بعد از گذشت مدت زمانی از رنگ کردن موها معمولاً رنگ موها با گذشت زمان و استفاده از سشوار و اتوی مو و یا قرار گرفتن در معرض گرد و غبار تغییر پیدا می‌کند و شفافیت و درخشندگی خود را از دست می دهد. در این گونه موارد با استفاده از یک شامپو رنگساژ مناسب می‌توان درخشندگی و شفافیت موهای رنگ شده را به آنها بازگرداند. استفاده از شامپو رنگساژ در کنار دارا بودن مزایایی زیاد ممکن است برای موها عوارضی نیز داشته باشد. در این مقاله از مانی نی قصد داریم به تمامی مزایا و معایب شامپو رنگساژ بپردازیم تا بتوانید با دید باز در مورد خرید این محصول تصمیم گیری کنید.

آیا شامپو رنگساژ به مو آسیب می‌رساند؟

در گذشته برای رنگ کردن موها حتما نیاز به خرید رنگ مو و اتلاف وقت زیاد برای رنگ کردن موها بود. شامپو رنگساژ می تواند در مدت زمان ۵ دقیقه تمامی بافت موها را تغییر دهد و به صورت کامل موها را رنگ کند. برای استفاده از شامپو رنگساژ نیاز به مراجعه به آرایشگاه نیست و هر فردی می تواند در حمام از این محصول استفاده کند.

با توجه به موارد بالا نکته ای که حائز اهمیت است، این است که شامپو رنگساژ چگونه می‌تواند در مدت زمان ۵ دقیقه موها را رنگ کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت شامپو رنگساژ با نفوذ به داخل موها و وارد شدن به فولیکول مو روند رنگ کردن موها را انجام می دهد، به همین دلیل می تواند آسیب‌های مختلفی به موها وارد کند. به صورت کلی طبق نظر آرایشگران و فعالان حوزه سلامت، شامپو رنگساژ نباید بیشتر از یک بار در ماه مورد استفاده قرار بگیرد، در غیر این صورت می تواند به موها آسیب وارد کند. این آسیب ها می تواند باعث آسیب به بافت مو و ایجاد موخوره روی موها و  وز شدن موها شود.

آیا شامپو رنگساژ به مو آسیب می‌رساند؟

مزایا و معایب شامپو رنگساژ

در این قسمت از مقاله مزایا و معایب شامپو رنگساژ را مورد بررسی قرار می دهیم، به همین دلیل در ابتدا به مزایای این محصول می پردازیم و سپس تمامی و معایب آن را عنوان می کنیم:

  • مزایا شامپو رنگساژ
  1. با یک بار خرید شامپو رنگساژ می توان برای مدت زمان طولانی از این محصول استفاده کرد. به همین دلیل می‌توان گفت شامپو رنگساژ کاملا مقرون به صرفه است.
  2. شامپو رنگساژ به دلیل دارا بودن مقداری نرم کننده در فرمولاسیون خود، باعث نرم شدن موها می‌شود و زبری موها را از بین می‌برد.
  3. با استفاده از شامپو رنگساژ می توان در مدت زمان کمتر از پنج دقیقه تمامی موها را رنگ کرد.
  4. افرادی که از استفاده از رنگ موهای فانتزی لذت می برند، با استفاده از شامپو رنگساژ می‌توانند طول عمر رنگ های فانتزی روی موهایشان را افزایش دهند. استفاده از شامپو رنگساژ میزان استفاده از رنگ های دیگر را محدود می‌کند.
  5. بلافاصله بعد از استفاده از شامپو رنگساژ در حمام می توانید درخشندگی بیشتر مو های خود را متوجه شوید.

مزایا و معایب شامپو رنگساژ

  • معایب شامپو رنگساژ
  1. در اکثر شامپوهای رنگساژ از مقادیر زیادی سرب استفاده شده است. همین موضوع باعث می شود با قرار دادن بیش از اندازه رنگساژ روی موها امکان ابتلا به بیماری سرطان در افراد افزایش پیدا کند.
  2. شامپو رنگساژ به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی باعث آسیب رسیدن به ریه‌ها می‌شود.
  3. بروز حساسیت را می توان یکی دیگر از مهمترین عوارض شامپو رنگساژ دانست. استفاده از شامپو رنگساژ در برخی از موارد باعث قرمز شدن پوست سر و حتی ایجاد تاول میشود.
  4. بعد از شستن شامپو رنگساژ از روی موها ممکن است شامپو روی صورت بریزد و باعث بروز آلرژی روی صورت شود.
  5. طبق مطالعات انجام شده اگر از شامپو رنگساژ بیش از اندازه استفاده شود سیستم لنفاوی بدن آسیب جدی می بیند. همین مورد باعث می شود بدن در برابر عفونت مقاومتی نداشته باشد و به راحتی در قسمتهای مختلف بدن به خصوص مثانه عفونت ایجاد شود.
  6. استفاده بیش از اندازه از شامپو رنگساژ باعث آسیب رسیدن به بافت مو می شود‌. استفاده بیش از اندازه از این محصول احتمال موخوره و چند شاخه شدن مو را بیشتر می کند‌.

برخی از برندها ادعا می‌کنند با تولید شامپوهای گیاهی می توانند تمامی این مشکلات را از بین ببرند. این موضوع تا حدود زیادی به برند سازنده بستگی دارد، به همین دلیل بهتر است شامپو رنگساژ را از برندهای ناشناخته و نامعتبر خریداری نکنید.

 

نوشتن دیدگاه