سبد خرید شما خالی می باشد.
بعد از رنگ مو چه روغنی استفاده کنیم

رنگ کردن مو می تواند با روش های مختلفی انجام شود تا هم از آسیب به موها جلوگیری شود هم بهترین نتیجه را شاهد باشیم. با این حتی اگر بهترین رنگ مو را خریداری کنید، باز هم ممکن است پس از قرار دادن رنگ مو روی موهای خودتان، شاهد خشکی و شکنندگی موهای خود باشید. البته میزان آسیب دیدگی موها با کمک استفاده از رنگ های مناسب، می تواند متفاوت باشد. پس باید تمام تلاش خودتان را بکنید تا بهترین رنگ مو را برای رنگ کردن موهای خودتان انتخاب کنید. انتخاب رنگ موی مناسب در کنار استفاده از روش های ترمیم کننده مو بعد از رنگ کردن، می تواند به شما برای کاهش یا جلوگیری از خشکی مو کمک کند. با مانی نی همراه باشید.

چگونه موهای رنگ شده و آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

مواد شیمیایی که برای رنگ کردن موها استفاده می شوند، ممکن است تاثیر زیادی روی سلامت موهای شما داشته باشند و باعث تخریب موها، خشکی آن ها و حتی موخوره شوند. موهای رنگ شده و آسیب دیده می توانند با روش های مختلفی ترمیم شوند و جای نگرانی نیست. فقط زمانی باید نگران باشید که از هیچ روش اصولی برای ترمیم موهای آسیب دیده استفاده نکرده باشید. برای ترمیم موهای رنگ شده و آسیب دیده می توانید از روغن های مناسب استفاده کنید. روغن ها نه تنها موهای شما را چرب می کنند و مانع از خشکی آن ها می شوند، بلکه می توانند فواید بسیار زیادی برای موهای شما نیز داشته باشند. البته اگر موهای چربی دارید و به دلیل چربی زیاد کف سر، ریزش موی شدید دارید، بهتر است که از میزان روغن کمتری استفاده کنید.

چگونه موهای رنگ شده و آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

البته ماسک های مو ترمیم کننده که حاوی روغن های مفید هستند هم می توانند برای برای ترمیم موهای رنگ شده و آسیب دیده مورد استفاده قرار گیرند. با این حال اگر بتوانید یکی از روغن های طبیعی زیر را برای ترمیم موهای رنگ شده و آسیب دیده استفاده کنید، می توانید شاهد زیبایی فوق العاده موهای خودتان پس از رنگ کردن باشید.

روغن های مناسب مو

  • روغن بادام

روغن بادام یکی از بهترین روغن های مرطوب کننده مو است. اگر می خواهید موهای با طراوت و شاداب داشته باشید، می توانید از روغن بادام استفاده کنید. روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ هر دو برای مرطوب کردن موهای شما مفید هستند؛ اما اگر از بوی روغن بادام تلخ خوشتان نمی آید، می توانید از روغن بادام شیرین استفاده کنید. مزیت روغن بادام این است که هم می تواند برای ساقه مو و هم می تواند برای ریشه مو مورد استفاده قرار گیرد. پس اگر بعد از رنگ کردن موها شاهد خشکی شدید موهای خودتان هستید، می توانید مقداری روغن بادام را کف سرتان بریزید و به آرامی تا ساقه موهای خودتان ماساژ دهید.

روغن های مناسب مو

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از انواع روغن های مفید برای موهاست که می تواند تاثیر بسیار زیادی روی سلامت موها داشته باشد. روغن نارگیل می تواند پس از حمام کردن روی ساقه موها زده شود. اگر کف سرتان دچار خشکی شده است، می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. چون این روغن مرطوب کننده طبیعی پوست کف سر نیز است. روغن نارگیل به دلیل داشتن بوی فوق العاده، احساس بسیار خوبی به شما پس از استفاده می دهد. پس اگر می خواهید از بوی خوب روغن نارگیل بهره مند شوید، کافیست که این روغن را روی موهای خودتان بزنید.

  • روغن زیتون

روغن زیتون یکی دیگر از روغن های مفید برای مو است که می تواند باعث بهبود سلامت موها و جلوگیری از ریزش مو شود. اگر از بوی روغن زیتون خوشتان نمی آید، می توانید از روغن های زیتون بدون بو استفاده کنید. روغن زیتون می تواند به دلیل داشتن ترکیبات مغذی هم برای مرطوب کردن موهای شما و ترمیم موهای رنگ شده و آسیب دیده استفاده شود و هم برای تقویت موها. پس اگر به دنبال یک روغن عالی و همه کاره می گردید، روغن زیتون بهترین گزینه برای شماست.

  • روغن آرگان

شاید تا به حال نام روغن آرگان را برای بهبود سلامت موها شنیده باشید؛ اما چون این روغن قیمت بالاتری نسبت به روغن های دیگر دارد، کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اثربخشی روغن آرگان تا حدی مشابه با روغن زیتون و روغن نارگیل است. اما اگر می خواهید یک روغن لاکچری و خاص داشته باشید، می توانید از روغن آرگان استفاده کنید که برای سلامت پوست کف سر، افزایش استحکام موها و کنترل خشکی مو نیز مفید است.

نوشتن دیدگاه