سبد خرید شما خالی می باشد.
رنگساژ روی موی خیس یا خشک

همانطور که دیده اید اکثر خانم ها مخصوصا جوان ترها برای رنگ کردن موهای خود از رنگ های روشن و فانتزی استفاده می کنند. اگر دقت کرده باشید می دانید که رنگ مو پس از مدتی درخشش اولیه خود را روی موها از دست می دهد، این اتفاق به دلیل شستن موها و به مرور رخ می دهد، در نتیجه مو رنگ شده  پس از مدتی درخشش و زیبایی اولیه را ندارد. خوشبختانه باید بدانید که با رنگساژ این درخشش و زیبایی مو باز مثل اول می شود. در واقع علی رغم رنگ کردن مجدد مو برای به دست آوردن درخشش اولیه، مو رنگ و جذابیت اولیه خود را با رنگساژ نیز به دست می آورد. رنگساژ با رنگ مو یا واریاسیون ها تهیه می شود و برای استفاده از آن سوال های متعددی وجود دارد، یکی از این سوال های پر تکرار این است که رنگساژ باید روی مو خیس انجام شود یا روی موی خشک؟ در جواب این سوال باید بگوییم که برای رنگساژ کردن مو، مو مطلقا خیس و یا مطلقا خشک نباشد. در ادامه این مقاله از مانی نی به بررسی کامل تر این موضوع می پردازیم پس با ما همراه باشید.

رنگساژ مخصوص موی خشک است یا خیس؟

رنگساژ اغلب برای موهای دکلره و هایلایت شده به منظور حفظ رنگ اولیه رنگ مورد نظر، تهیه و استفاده می شود. همانطور که در قسمت قبلی مطلع شدید برای رنگساژ مو بهتر است موهای خود را نم دار کنید، به این صورت که قبل از رنگساژ، موهایتان را با آب بشویید سپس 60 الی 70 درصد موهایتان را با سشوار خشک کنید، البته نا گفته نماند که در این جا منظور از خشک کردن مو، خشک کردن کامل مو نیست، در واقع به قدری خشک کنید که آبی از موهایتان چکانده نشود و فقط نم دار شوند. لازم است بدانید که برای رنگساژ مو اگر می خواهید موهایتان رنگ تیره تری به خود بگیرد، لازم نیست موهایتان را نم دار کنید در واقع رنگساژ روی موهای کاملا خشک به منظور تیره تر شدن رنگ مو صورت می گیرد. برای بررسی دقیق تر و نتیجه مطلوب تر رنگساژ روی مو به نوع ترکیبات رنگساژ توجه کرد.

رنگساژ مخصوص موی خشک است یا خیس؟

ترکیبات رنگساژ

تهیه رنگساژ به دو روش انجام می شود:

  • تهیه رنگساژ با استفاده از رنگ مو: ابتدا 75 سی سی اکسیدان شماره یک، آب و یک چهارم تیوپ رنگ مو مورد نظرتان را با یکدیگر ترکیب می کنید. لازم به ذکر است که رنگ ترکیبات رنگساژ در این روش، باید رقیق تر از رنگ مو فعلی خود باشد. استفاده از شامپو به مقدار کم در این ترکیب مشکلی ندارد.
  • تهیه رنگساژ با استفاده از واریاسیون های مختلف: با اینکه تهیه کردن رنگساژ در این روش از روش قبلی بسیار آسان تر است اما دوام روش قبلی بیشتر است. در این روش با استفاده از 1 تا 10 سی سی از واریاسیون و ترکیب آن با مقداری شامپو، رنگساژ آماده می شود. استفاده از واریاسیون در این روش به حجم مو خود بستگی دارد. این نوع رنگساژ با اینکه دوام زیادی به نسبت رنگساژ رنگ مو ندارد اما در عوض می تواند رنگ هایی از مو که تناژ قرمز، سبز و نارنجی دارند را به طور صحیح و کامل پاک کرده و آن ها را به رنگ اولیه مو برساند.

ترکیبات رنگساژ

در رنگساژ هایی که در ترکیبات خود شامپو نرم کننده دارند می توانید قبل از آن 50 درصد از موهایتان را خیس نگه دارید و آن ها را رنگساژ کنید. میزان نگه داری رنگساژ روی موهای خیس سخت است، بنابراین اگر می خواهید به منظور ماندگاری بیشتر رنگ و تیره تر شدن رنگ مویتان، موهایتان را رنگساژ کنید بهتر است این کار را بدون خیس کردن موهایتان انجام دهید و رطوبت مو را به حداقل برسانید زیرا میزان نگهداری رنگساژ روی مو به این منظور، حدود 45 دقیقه است. اما اگر فقط برای رفله گیری و یکدست شدن رنگ موهایتان قصد دارید که آن ها را رنگساژ کنید، 20 دقیقه رنگساژ روی مو کافی است و رنگ و زیبایی آن ها را به رنگ مو، زیبایی مطلوب شما می رساند.

در آخر باید بگوییم در رنگساژ با هر ترکیب رنگساژ، رنگ و حجم مو، بهتر است مو نم دار باشد، مگر در موارد استثنا که در بالا توضیح دادیم. با اینکه توصیه می شود هنگام رنگساژ مو نم دار باشد اما در کل رنگساژ باعث خشک شدن موها می شود بنابراین پس از هربار رنگساژ از روغن درمانی، ماسک های مختلف مو، آبرسان های خانگی استفاده کنید تا موهایتان دچار آسیب های جدی نشوند.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

نوشتن دیدگاه