سبد خرید شما خالی می باشد.
چگونه ریشه مو را رنگ کنیم

یکی از مشکلاتی که سه یا چهار هفته بعد از رنگ کردن مو به‌ وجود می‌آید، رشد ریشه‌ی مو است. بعد از نمایان شدن ریشه‌ی مو و ایجاد ناهماهنگی، رنگ موهایتان دیگر آن زیبایی اولیه را ندارد. در این شرایط باید برای رنگ کردن ریشه‎ موهای خود اقدام کنید. در این مقاله از مانی نی با ریشه‌گیری موها و تکینیک‌های رنگ کردن ریشه موهای سفید آشنا می‌شوید.

مراحل رنگ کردن ریشه مو

 برای رنگ کردن ریشه موها مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید امل قبل از شروع کارتان ابتدا این وسایل را آماده کنید:

  •  برای اینکه موقع انجام مراحل ریشه‌گیری مو، بدن و لباس‌تان رنگی نشود، یک لباس کهنه بپوشید.
  • رنگی که قبلا به موهای خود زده بودید را بخرید.
  • یک کلیپس برای جمع کردن موهایتان بردارید.
  • دستکش، شانه و حوله را فراموش نکنید.
  • موهای خود را بشویید و سپس خشک کنید.
  • قسمت‌هایی از ریشه که رنگ آن با سایر موها متفاوت است، مشخص کنید.
  • موهای خود را به چند بخش تقسیم کنید و به وسیله‌ی کلیپس هر بخش را نگه دارید تا ریشه موها کاملا نمایان شود.
  • دستکش بپوشید و رنگ مو را مطابق با دستورالعمل بروشور آماده کنید.
  • در این مرحله باید حوله را بردارید و روی شانه‌هایتان بیندازید، تا قطرات رنگ لباستان را کثیف نکند.
  • آن بخش‌هایی از ریشه را که می‌خواهید رنگ کنید، از کلیپس جدا کنید و رنگ را به آن بمالید.
  • بعد از تمام شدن یک بخش، قسمت‌های دیگر ریشه مو را هم از کلیپس باز کنید و آن را رنگ کنید.
  • پنج دقیقه برای رنگ گرفتن ریشه‌ی موها منتظر بمانید.
  • بعد از گذشت این زمان، می‌توانید موهای خود را بشویید.

مراحل رنگ کردن ریشه مو

رنگ ریشه و تکنیک جدید رنگ کردن ریشه موهای روشن و سفید

روش رنگ کردن ریشه موهای سفید، متفاوت از سایر رنگ‌هاست. اگر ریشه موهایتان سفید است و قصد رنگ کردن آن را دارید، در ادامه همراه ما باشید. در نظر داشته باشید که ریشه‌گیری به دقت و ظرافت خاصی نیاز دارد. اگر اصولی عمل نکنید ممکن است آن رنگی که مورد نظر شماست، ایجاد نشود. ریشه‌گیری موهای سفید به بسترسازی نیاز دارد، بنابراین قبل از اقدام به ریشه‌گیری باید رنگ انتخابی را با توجه به شرایط آماده کنید.

اگر ترکیب رنگ‌های ۵ تا ۷ را برای پوشش‌دهی ساقه‌های مو استفاده می‌کنید، می‌توانید رنگ قهوه‌ای در پایه ۴ و ۵ را با اکسیدان ۶ درصد ترکیب کنید. ریشه‌ مو را باید با توجه به روش مردانساژ برای جذب رنگ و نفوذ آن آماده کنید. در این روش ابتدا باید ریشه‌ها را به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس مواد را شانه کنید تا روی ساقه‌ها قرار گیرد. در نهایت با توجه به میزان روشنی رنگ ساقه‌ها می‌توانید آن را نگه دارید یا بشویید. روش مردانساژ به اکسیدان 12 درصد نیاز دارد. بعد از رنگ کردن ریشه بهتر است از شامپو و ماسک تثبیت‌کننده استفاده کنید.

برای انجام دادن هر روشی فقط ریشه موها را مد نظر قرار دهید و در صورتی که نیاز بود برای یک‌دست شدن می‌توانید در مراحل آخر از رنساژ در کل سر استفاده کنید. برای این کار هم نیاز است دکلره را به صورت بسیار رقیق آماده کنید و روی ساقه‌ها ماساژ دهید. با این کار نتیجه بهتری می‌گیرید و عمل ریشه‌گیری با موفقیت انجام می‌شود.

رنگ ریشه و تکنیک جدید رنگ کردن ریشه موهای روشن و سفید

نکات تکمیلی برای رنگ کردن ریشه‌ موها

  • رنگ‌های پایه ۷ با اکسیدان ۶ درصد بهترین انتخاب برای حذف سفیدی مو و ریشه هستند. این رنگ‌ها می‌تواند، تا حد زیادی سفیدی موهایتان را بپوشاند. اگر ساقه موی شما پایه 8 تا 9 و ریشه مو روشن یا سفید است، رنگ پایه 8 و اکسیدان 6 درصد مناسب موهای شماست.
  • در صورتی که ریشه موهای شما بیش از حد سفید شده است، توصیه می‌کنیم از رنگ‌های پایه 4 تا 6 با اکسیدان 6 درصد استفاده کنید. هر چه پایه رنگ‌تان تیره‌تر باشد، ریشه‌ی موهای شما نیز رنگ تیره‌تری می‌گیرد. در چنین مواقعی ترکیبات زیتونی انتخاب خوبی هستند؛ زیرا این ترکیبات ضد قرمزی‌اند و برای رنگ‌هایی که ترکیبات قرمزی دارند و روی موهای سفید استفاده می‌شوند، مناسب هستند.
  • اکسیدان شماره ۱، ریشه‎ موهایتان را تیره‌تر می‌کند و ماندگاری بالایی دارد. اگر ساقه موهایتان تیره رنگ است، می‌توانید رنگ تیره برای ریشه متناسب با رنگ ساقه مویتان را با اکسیدان 6 درصد ترکیب کنید.

در این مقاله با روش رنگ کردن ریشه موها و تکنیک‌های جدید برای رنگ کردن ریشه موهای روشن آشنا شدید. همانطور که گفتیم رنگ ریشه مو در انتخاب روش کار تاثیر مهمی دارد. همچنین رفتار مو‌ها در قسمت ریشه و ساقه بسیار متفاوت است و نمی‌توانید روشی یکسان برای رنگ کردن تمامی قسمت‌های مو به‌ کار ببرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

نوشتن دیدگاه