سبد خرید شما خالی می باشد.
يكدست كردن موهاي چند رنگ

هر چند که رنگ کردن یک اقدام بسیار عالی برای زیباتر کردن موهایمان بوده، اما پس از مدتی دردسرهایی برایمان خواهد آورد که باید خود را برای آن آماده کنیم. زمانی‌که موهای خود را رنگ می کنید پس از مدتی ممکن است موهای شما دچار تغییر رنگ شوند و اغلب رنگی که گذاشته اید کمرنگ تر شود. در برخی موارد نیز موها به دلیل استفاده از فرمولاسیون اشتباه رنگ، دچار تناژ رنگی بدی می شوند، از این رو موها علاوه بر چند رنگ شدن در برخی قسمت ها دچار ناهمگونی در تناژ رنگی مو می شوند. از دردسرهای دیگر رنگ مو می توانیم به رویش موهای خود اشاره کنیم که این رویش هر ماه اتفاق می افتد و رنگ طبیعی خود را دارند، از طرفی موهایی که رشد می کنند و تازه از ریشه بیرون می آیند سبب دو رنگی می شوند.
بسیاری از افراد نیز از تکنیک های لولایت، هایلایت، آمبره، سامبره و بالیاژ برای موهای خود استفاده می کنند که در این تکنیک ها برای رنگ کردن موها، تمام موها استفاده نمی شوند و همین موضوع سبب چند رنگی موها می شود.

با موهای چند رنگ چه کنیم؟

حال باید با موهایی که چند رنگ هستند چه کنیم؟ موهایی که چند رنگ می باشند را می توانید با روش های مختلف یکدست کنید یا از رنگ های مختلف استفاده کنید تا این چند رنگ بودن را به رنگ های دیگر تغییر دهید. اما امروز تصمیم داریم درباره این موضوع صحبت کنیم که چگونه این چند رنگی را یکدست کنیم؟ پس با مانی نی همراه باشید که در این مطلب می خواهد مشکل شما را حل کند.

با موهای چند رنگ چه کنیم؟

چگونه موهای چند رنگ را یکدست کنیم؟ + نکات

برای اینکه موهای خود را یکدست و یکرنگ کنیم، روش های متعددی است که اکنون به آن ها اشاره می کنیم و به بررسی نکات مهم در مورد آن ها می پردازیم:

شما می توانید از پاک کننده های رنگی استفاده کنید که می توانند تا حد زیادی موها را یکدست کنند، اما این پاک کننده ها به تنهایی کافی نیستند، باید از همان رنگی که روی موهای خود است پس از استفاده از این شوینده ها استفاده کنید و موهای خود را به کمک آن تیره تر کنید. اگر ناهمگونی موهای شما به دلیل رشد موهای جدید است و ریشه موهای شما رشد کرده اند و به رنگ طبیعی موهایتان درآمده اند باید ابتدا ریشه های موی خود را رنگ کنید و در آخر روی کل موها رنگ بگذارید تا موها یکدست شوند.

اگر مشکل چند رنگ بودن موها ایجاد تناژهای رنگی مختلف است، می توانید از واریاسیون ها استفاده کنید، برای مثال اگر موهای شما تناژ قرمز گرفته است می توانید از واریاسیون سبز استفاده کنید تا رنگ قرمز آن خنثی شود. گاهی اوقات پس از رنگ کردن موها، ریشه موها با ساقه موها تفاوت خواهند داشت، به این دلیل که ریشه موها می توانند رنگدانه های بیشتری را جذب کنند اما میزان جذب ساقه مو بسیار کمتر است. در این مواقع بهتر است یا رنگی که روی ساقه مو می گذارید مدت زمان زیادی روی موها بماند، یا اینکه ساقه مو چندین بار رنگ شود، البته در برخی موارد نیز توصیه می شود که ساقه موها به مقدار کم قیچی شوند.

با موهای چند رنگ چه کنیم؟

از چند رنگ بودن موهای شما می توانیم به استفاده از تکنیک های مختلفی نظیر آمبره و سامبره اشاره کنیم که می توانید موهای خود را با مجدد دکلره یا رنگ کردن یکدست کنید. به عبارتی می توانیم بگوییم که در بین متخصصین رنگ مو این مسئله بسیار شایع است که بدون دکلره کردن نمی توان هیچ مویی را یکدست کرد، از این رو دکلره کردن همیشه بهترین راه است. اما گفتنی است که دکلره می تواند برای موها آسیب بسیار جدی به دنبال داشته باشد، زیرا اغلب افرادی که اقدام به دکلره می کنند، مجدد این اقدام را تکرار می کنند و از این رو موها طراوت همیشگی خود را از دست می دهند و آرام آرام جنس آن ها تغییر خواهد کرد.

مسئله چند رنگ بودن مو همانطور که دیدید به راحتی قابل حل شدن بوده و شما باید قبل از رنگ کردن موها این مسئله را در نظر بگیرید که یا باید با مرتب رنگ کردن موها، همیشه موهایی یکدست و یکرنگ داشته باشید و یا اینکه صرفا محض تنوع برای مدتی موهای خود را رنگ کرده و از چند رنگ شدن موها پس از مدتی صرف نظر کنید تا در حین رشد موها، این قسمت ها را نیز کوتاه کنید.

نوشتن دیدگاه