سبد خرید شما خالی می باشد.
چگونه موهای مش شده را ریشه گیری کنیم

 تغییر رنگ و هایلایت مو یکی از راه‌های ایجاد تغییرات در ظاهر و چهره‌ی شماست. اما بعد از چند هفته با رشد ریشه‌های مو، تناقضی در رنگ جدید موهای‌تان ایجاد می‌شود. در این شرایط برای حفظ زیبایی موهای رنگ شده اولین اقدام، رنگ کردن موی‌های جدید یا همان ریشه‌گیری است. تا تفاوت رنگ ریشه با ساقه‌ی مو کمتر مشخص باشد. در ریشه‌گیری با توجه به وضعیت مو، روش کار و ترفندهای متفاوتی وجود دارد. در ادامه ریشه‌گیری موهای مش شده و نحوه‌ی ریشه‌گیری موهای رنگ و هایلایت شده را می‌خوانید. اگر قبلا موهای‌تان را مش کرده‌اید، ریشه‌گیری آن کمی سخت خواهد‌ بود. در صورتی که زمینه‌ی موهای شما قهوه‌ای یا عسلی باشد، می‌توانید ریشه موهای خود را نیز هایلایت یا مش کنید. برای رنگ ریشه موهای مش شده، باید قسمت‌هایی از مو را که می‌خواهید روشن شود، از ریشه جدا کنید و به پایه ساقه مو بیاورید.

در نهایت با توجه به رنگ زمینه موی خود، یک رنگساژ مناسب تهیه کنید و به تمام موهای ریشه بمالید. اگر رنگ زمینه موهای‌تان عسلی و در پایه ۶ و ۷ است، رنگساژ خود را با اکسیدان ۹ درصد مخلوط کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی ریشه موهای‌تان بماند. اما چنانچه رنگ زمینه موهای شما قهوه‌ای تیره است، رنگساژ را با اکسیدان ۶ درصد مخلوط کنید و اجازه دهید ۲۵ دقیقه روی ریشه موهای شما بماند.

ریشه گیری موهای رنگ یا هایلایت شده

ریشه گیری موهای رنگ یا هایلایت شده

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم، رنگ کردن ریشه‌ی موها با توجه به وضعیت مو متفاوت است. در ادامه روش ریشه‌گیری موهای رنگ و هایلات شده به علاوه‌ی نکات مهم در این زمینه را می‌خوانید. همراه ما باشید.

ریشه گیری موهای رنگ ‌شده

برای ریشه گیری موهای رنگ شده شما به وسایلی از قبیل لباس کهنه برای کثیف نشدن بدن و لباس اصلی‌تان، دستکش، رنگ مو، کلیپس برای جمع کردن موها، شانه و حوله نیاز دارید.

مراحل کار به این ترتیب است:

ابتدا موها را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را با کلیپس محکم کنید تا ریشه های مو به خوبی مشخص شود. یک دستکش دست کنید و رنگ مو را طبق دستورالعمل های داده شده در بروشور آماد کنید. حوله را روی شانه‌هایتان بیندازید تا لباس‌تان از قطره‌های رنگ کثیف نشود. هر بخش از موهای خود را که می‌خواهید رنگ کنید از کلیپس جدا کنید و کاملا رنگ را به ریشه آن بمالید. این کار را تا رنگ شدن تمام ریشه‌های مو تکرار کنید. یعنی وقتی یک بخش را تمام کردید، رنگ را به ریشه آن بزنید. زمان پیشنهادی برای رنگ گرفتن ریشه موها، پنج دقیقه است. بعد از گذشت این زمان، رنگ باقی‌مانده را از ریشه موها پاک کنید و سپس موها را خوب بشویید.

ریشه گیری موهای‌هایلایت‌ شده

ریشه گیری موهای‌هایلایت‌ شده

مراحل کار ریشه‌گیری موهای هایلایت شده را به این ترتیب انجام دهید:

تکه‌های مو را با تقسیم بندی دلخواه به پایه روشن مناسب با پایه لایت‌های ساقه برسانید. آن موقع باتوجه به عمق تیرگی و روشنی، رنگ را برای رنساژ کل مو ترکیب کنید.

بهترین اکسیدان برای ترکیب با رنگ را بر اساس پایه انتخاب کنید.در این صورت اگر زمینه در ساقه عسلی و در پایه ۶و۷ رنگ بود، رنساژ با اکسیدان ۹% ، با غلظت بالا و به مدت ۲۵ الی ۳۵ دقیقه را روی موهای‌تان نگه دارید. اگر زمینه‌ مو شما قهوه‌ای تیره باشد. بهتر است به جنس و واکنش مو کنید. سپس رنگ را با اکسیدان ۶% و غلظت بالا ترکیب کنید و اجازه دهید به مدت ۲۵ دقیقه روی سرتان بماند. در صورتی که زمینه در ساقه طبیعی باشد. روند کار شما متفاوت خواهد بود. به دلیل اینکه زمینه‌ی موی شما نباید تغییر کند، پس برای رنساژ باید از ضعیف‌ترین اکسیدان استفاده کنید. وقتی لایت‌ها به پایه‌ی مو رسید، رنساژ را با 40% نم بشویید. سپس به صورت رقیق با اکسیدان 3% ، به صورت تونر روی هایلایت‌ و ساقه‌های مو قرار دهید. توجه داشته باشید که باید به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه موها را ماساژ دهید.

در این مقاله با نحوه‌ی ریشه‌گیری انواع مو آشنا شدید. با رعایت نکات ذکر شده و همچنین مشورت با یک آرایشگر به راحتی می‌توانید موهای جدید خود را رنگ کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. اگر سوالی در زمینه‌ی انواع ریشه‌گیری مو دارید، حتما با کارشناسان مانی نی در میان بگذارید.

نوشتن دیدگاه