سبد خرید شما خالی می باشد.
روشن کردن مو با آبلیمو

یکی از راه‌های زیباتر کردن موها رنگ کردن آن‌ها با رنگ‌های موجود در بازار است. اما با این وجود رنگ‌های شیمیایی ضمن وارد کردن آسیب‌های نامطلوب به بافت موها سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازند. حتما شما نیز تاکنون تصمیم گرفته‌اید که به منظور بازگشت سلامت موهای خود مدتی آن‌ها را رنگ نکنید. در واقع چالش تنوع طلبی و مراقبت از موها دو راهی است که بسیاری از خانم‌ها با آن روبرو هستند. به همین دلیل ما در این مطلب از مانی نی نحوه روشن کردن مو با آبلیمو را به عنوان یک روش کاملا طبیعی و بدون ضرر به شما آموزش خواهیم داد. اگر قصد یادگیری روش هایلایت طبیعی مو با روش خانگی را دارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روشن کردن مو با آبلیمو( هایلایت طبیعی مو با روش خانگی استفاده از لیمو)

حتما تاکنون نشنیده‌اید که با آبلیمو می‌توانید رنگ موهای خود را چند درجه روشن‌تر کنید. آبلیمو به دلیل ترکیبات خاص خود توانایی اثرگذاری روی پیگمنت‌ها و رنگدانه‌های مو را دارد. این ماده به همین دلیل می‌تواند تارهای مو را روشن کرده و تغییرات جالبی روی موها به وجود آورد.

این روش روشن کردن مو برای افرادی با موهای آسیب دیده و حساس مناسب است. البته لازم به ذکر است که در هنگام استفاده از آبلیمو برای تغییر رنگ موهای خود دقیقا از نتیجه کار آگاه نیستید. آبلیمو بسته به نوع و جنس مو میزان تاثیرگذاری متفاوتی روی موها خواهد گذاشت. اما امتحان این روش برای یکبار هم که شده خالی از لطف نیست.

به یاد داشته باشید که رنگ کردن مو با آبلیمو کار ساده‌ای نیست و دردسرها و مشکلات خاص خود را دارد. اما نکته مثبت این روش آن است که شما از یک ماده طبیعی و بدون ضرر برای روشن کردن موهای خود استفاده می‌کنید. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که این عمل خطری برای سلامت موهای شما نخواهد داشت.  خوشبختانه برای رنگ کردن موها با آبلیمو به هیچ رنگ شیمیایی یا اکسیدانی نیاز نیست. در واقع تنها با دو یا سه عدد لیموترش بزرگ می‌توان موها را چند درجه روشن‌تر کرد.

روشن کردن مو با آبلیمو( هایلایت طبیعی مو با روش خانگی استفاده از لیمو)

مراحل هایلایت طبیعی مو با آبلیمو

در این بخش به شما مراحل هایلایت کردن طبیعی مو با آبلیمو را آموزش خواهیم داد:

  • در ابتدا باید حتما از خشک بودن موهای خود مطمئن باشید. بهتر است که 1 روز از حمام و شستشوی موها گذشته باشد.
  • نصف لیوان آبلیموی طبیعی تهیه کرده و آن را به نصف لیوان آب جوش اضافه کنید.
  • توجه داشته باشید که احتمالا استفاده از ترکیب آب و آبلیمو برای روشن کردن مو باعث وز شدن موها می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل می‌توانید به اندازه دو قطره نرم‌کننده به ترکیب مورد نظر بیفزایید.
  • ترکیب حاصل را خوب هم زده و در یک ظرف اسپری بریزید. در نهایت محلول را روی موهای خود اسپری کنید.
  • برای روشن کردن مو با آبلیمو باید مراحل شرح داده شده را چند بار انجام دهید. برای مثال بهتر است که از صبح طی چند نوبت شروع به اسپری ترکیب آب و آبلیمو به موهای خود کنید.
  • پس از اسپری آبلیمو روی موهای خود یک ساعت منتظر بمانید. در صورتی که به نور خورشید دسترسی دارید، موهای خود را در این یک ساعت در معرض نور آفتاب قرار دهید.

مراحل هایلایت طبیعی مو با آبلیمو

  • بعد از گذشت یک ساعت اول نوبت به مرحله دوم می‌رسد. شما باید دوباره ترکیب آب و آبلیمو را روی موهای خود اسپری کنید. این بار اجازه دهید که این مواد حداقل 30 دقیقه روی موهایتان بماند. در این مدت زمان ترجیحا زیر نور خورشید بایستید.
  • پس از پشت سر گذاشتن این دو مرحله به حمام رفته و موهای خود را بدون استفاده از شامپو بشویید. شما می‌توانید در این زمان از نرم‌کننده استفاده کرده و سپس موها را آبکشی کنید.
  • برای اینکه موهای خود را با این روش خانگی روشن کنید، باید این مراحل را هفته‌ای دو الی سه مرتبه تکرار نمایید. بدین ترتیب به زودی شاهد تغییر در رنگ موهای خود خواهید بود.

مراقبت های پس از روشن کردن مو با آبلیمو

آبلیمو هیچ زیانی برای پوست و موی سر ندارد، اما بهتر است که حتما موهای خود را پس از رنگ کردن آن‌ها با آبلیمو بشویید. برای این منظور استفاده از شامپوهای بدون سولفات و نرم‌کننده مو مفید است. این ماده طبیعی به واسطه خاصیت اسیدی خود موجب خشک شدن موها می‌شود. بنابراین حتما بعد از رنگ کردن مو با آبلیمو و شستن آن‌ها از یک روغن طبیعی استفاده کنید.

 

نوشتن دیدگاه