سبد خرید شما خالی می باشد.
اول ریشه مو را رنگ کنیم یا ساقه

افرادی با موهای رنگ شده پس از رشد موهای خود از دو رنگ شدن آن‌ها ناراحت می‌شوند. به ویژه اگر تفاوت رنگ ریشه مو با رنگ ساقه مو زیاد باشد، ناراحتی آن‌ها بیشتر خواهد شد. در این زمان بسیاری از این اشخاص به فکر رنگ کردن ریشه موهای خود در خانه یا سالن آرایشی می‌افتند. اما پیش از اقدام به رنگ کردن ریشه مو باید نکات مهمی را در نظر گرفت و برای یکدستی موها به آن‌ها توجه کرد. برای مثال بسیار مهم است که اول ریشه مو را رنگ کنیم یا ساقه مو را در اولویت قرار دهیم. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی مانی نی به شرح این نکات خواهیم پرداخت.

رنگ ریشه مو و نکات مهم آن

برای رنگ کردن موها از پشت سر شروع کرده و به تدریج موهای جلوی سر را رنگ می‌کنند. در واقع برای این منظور ابتدا ریشه موها رنگ شده و سپس ساقه‌ها از بالا تا پایین رنگ می‌شوند. اگر تنها قصد ریشه‌گیری موها را نیز دارید، این قانون را در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید ریشه‌های موی خود را به نحو احسن رنگ نمایید، باید به چند نکته مهم و اساسی دقت داشته باشید. برخی از نکات ریشه‌گیری مو عبارتند از:

  • رنگ موی مناسب: بسیار مهم است که برای ریشه‌گیری مو از رنگ موی مناسب استفاده کنید. در واقع رنگ انتخاب شده برای این امر باید کاملا شبیه به تناژ رنگ ساقه مو باشد. البته در صورتی که تار موهای شما ضعیف است و به سختی رنگ می‌گیرد، باید رنگ مویی با تناژ تیره‌تر را خریداری نمایید. اگر در زمینه انتخاب رنگ مو تردید یا مشکل دارید، از یک فرد متخصص در حوزه آرایشگری کمک بگیرید.
  • عدم استفاده از دکلره برای ریشه‌گیری موها: ریشه موها به دلیل نزدیکی به پوست سر حساسیت بیشتری دارند. به همین دلیل بهتر است که برای رنگ کردن ریشه‌ها مو تا حد امکان از دکلره استفاده نکرد. در صورتی که مجبور به دکلره ریشه‌های مو هستید، انجام این کار را به یک فرد حرفه‌ای واگذار کنید.

رنگ ریشه مو و نکات مهم آن

  • ترفند استفاده از وازلین: گاهی هنگام رنگ کردن ریشه مو، سایر بخش‌های مو نیز رنگ می‌شوند. برای جلوگیری از این مسئله می‌توانید پیش از شروع ریشه‌گیری بخش‌های دیگر مو را با وازلین چرب کنید. وازلین مانع رنگ گرفتن سایر قسمت‌های مو خواهد شد.
  • عدم نیاز به شستشوی مو: یکی دیگر از نکات قابل توجه در هنگام رنگ کردن ریشه مو، پرهیز از شستشوی موها برای یک الی 2 روز پس از آن است. این امر باعث تثبیت رنگ مو و افزایش ماندگاری رنگ ریشه مو می‌شود.

چگونه ریشه موهای بلوند و تیره را رنگ کنیم؟

برخی افراد تصور می‌کنند که برای یکدست کردن رنگ موی ریشه با ساقه باید کل موها را رنگ کرد. اما این عمل باعث تفاوت رنگ ریشه مو و رنگ ساقه خواهد شد. بنابراین بهترین راهکار استفاده از رنگ موی مشابه برای ریشه‌گیری موها است.

در صورتی که موهای خود را از قبل دکلره کرده‌اید، برای رنگ ریشه مو نیز باید از دکلره کمک بگیرید. برای این منظور ریشه موها باید به پایه 8 رسیده و سپس روی آن از ترکیب رنگ موی قبلی استفاده کنید. البته در این زمان باید در ترکیب رنگ مو مقداری واریاسیون بنفش، دودی و نقره‌ای اضافه بفرمایید. در نهایت پس از مخلوط کردن ترکیب مورد نظر با اکسیدان شماره 6 آن را روی ریشه موها بگذارید.

چگونه ریشه موهای بلوند و تیره را رنگ کنیم؟

رنگ کردن ریشه موهای تیره ساده‌تر از موهای بلوند است؛ زیرا برای انجام این کار نیازی به استفاده از دکلره نیست. اگر ساقه موهای شما رنگ‌ تیره‌ای مانند شکلاتی، قهوه‌ای، فندقی یا بلوطی دارد، برای ریشه‌گیری رنگ مشابه آن را تهیه کنید. سپس رنگ خریداری شده را با اکسیدان شماره 9 ترکیب کرده و روی ریشه موها بمالید.

در صورتی که خودتان در منزل می‌خواهید اقدام به رنگ کردن ریشه مو کنید، برای این منظور با استفاده از کلیپس‌های آرایشی تقسیم‌بندی موهایتان را انجام دهید. سپس به ترتیب کلیپس‌ها را باز کرده و مقداری از رنگ موی آماده شده را روی ریشه موهای باز شده بگذارید. دقت داشته باشید که تمام قسمت‌های ریشه‌ها به خوبی به رنگ آغشته شوند. بعد از اینکه کار ریشه‌گیری موها تمام شد، برای رنگ گرفتن موها باید چند دقیقه منتظر بمانید. سپس موهای خود را شسته و خشک کنید. در نهایت از مشاهده رنگ موی کاملا یکدست و یکنواخت ریشه مو با ساقه لذت ببرید. 

 

نوشتن دیدگاه