سبد خرید شما خالی می باشد.
روشن كردن مو با اکسیدان خالی

ممکن است تاکنون درباره روشن کردن مو با اکسیدان خالی شنیده باشید، حال سوال این است که آیا امکان روشن کردن مو با اکسیدان وجود دارد؟ آیا می توان با اکسیدان خالی مو را به پایه دلخواه رساند یا خیر؟ بسیاری از ترکیب رنگ های جذاب و ترند شده، نیاز به روشن شدن موها تا پایه مشخصی دارند. معمولا برای روشن کردن موها از ترکیب پودر دکلره با اکسیدان مناسب استفاده می شود. با این حال، افراد زیادی به دلیل مضرات دکلره و امکان سوختن موها از مصرف این نوع پودر دوری می کنند. اما سوال این است که روش های روشن کردن مو بدون دکلره چگونه هستند؟ آیا می توان موها را با اکسیدان خالی روشن کرد؟

روشن کردن مو با اکسیدان به چه معنا است؟

یکی از روش های روشن کردن موها، روش استفاده از اکسیدان خالی است. در واقع، بسیاری از افراد بر این باورند که روشن کردن مو با اکسیدان می تواند رنگ روشنی روی موها ایجاد نماید. برای روشن کردن موها می توان از انواع اکسیدان استفاده نمود. هرچه درصد اکسیدان و غلظت آن بالاتر باشد، قدرت آن در روشن کردن موها بیشتر خواهد بود.

به طور کلی، اکسیدان در ترکیب ها و غلظت های متعدد تولید می شود. اکسیدان ۳ درصد، ۶ درصد و ۹ درصد از رایج ترین اکسیدان های مورد استفاده افراد به شمار می آیند. بسته به اینکه بخواهیم تا چه حد رنگ موها روشن شود، از هر یک از اکسیدان های یاد شده می توان استفاده نمود. برای خرید اکسیدان مناسب به منظور روشن کردن موها، می توانید از طریق سایت مانی نی مارکت اقدام نمایید.

روشن کردن مو با اکسیدان به چه معنا است؟

آیا اکسیدان مو را روشن میکند (روش‌های روشن کردن مو با اکسیدان خالی)

به دلیل مضرات ناشی از دکلره کردن موها، افراد زیادی برای روشن کردن مو با اکسیدان خالی اقدام می کنند. برای این کار لازم است تمام موها را به صورت لایه لایه به اکسیدان خالی آغشته کنید. معمولا پس از اینکه مدت زمان مشخصی از آغشته کردن موها با اکسیدان بگذرد، رنگ موها به سمت روشنی خواهد رفت. هر چه اکسیدان به کار برده شده قوی تر باشد، سرعت تغییر رنگ موها بیشتر خواهد بود. همچنین، شدت روشن کردن مو با اکسیدان برای اکسیدان های قوی تر بیشتر خواهد بود. توجه به ضخامت موها و رنگ موها در حالت طبیعی تعیین کننده اکسیدان مناسب برای موها خواهد بود. بنابراین اگر در تشخیص جنس، پایه و ضخامت موی خود دچار تردید شده اید، بهتر است در این باره با یک متخصص مشورت نمایید.

آیا اکسیدان مو را روشن میکند (روش‌های روشن کردن مو با اکسیدان خالی)

نکات مهمی که باید برای روشن کردن مو با اکسیدان خالی به آن توجه کنید

به همان نسبت که روشن کردن مو با اکسیدان خالی می تواند بهتر از دکلره کردن مو باشد، این کار ممکن است به موها آسیب وارد کند. در واقع، عدم توجه به اصول روشن کردن مو با اکسیدان می تواند مضراتی به مراتب بدتر از دکلره کردن موها داشته باشد. در زیر به نکاتی برای روشن کردن مو با اکسیدان خالی می پردازیم.

  • اصل اول؛ انتخاب اکسیدان مناسب

برای روشن کردن مو با اکسیدان خالی باید ابتدا به جنس و ضخامت موها دقت کنید. بهتر است برای موهای نازک و شکننده از اکسیدان های با قدرت کمتر استفاده نمایید. معمولا افرادی که موهای آسیب دیده یا خیلی نازک دارند نیز باید از اکسیدان 3 یا 6 درصد استفاده کنند.

تا حد امکان از اکسیدان 9 درصد استفاده نکنید. مگر آن که قصد داشته باشید موهای خود را تا حد زیادی به رنگ بلوند نزدیک کنید. در واقع، این اکسیدان قدرت بالایی داشته و ممکن است نحوه مدیریت آن بر روی موها را ندانید. در نتیجه باقی ماندن بر روی موها برای مدت زمان طولانی باعث سوختگی موها خواهد شد.

  • اصل دوم؛ روشن کردن موی دکلره شده

گاهی افراد از قبل موهای خود را دکلره کرده و همچنان مقداری از آن بر روی موها باقی مانده است. در چنین مواردی، موها آسیب پذیری بیشتری دارند. بنابراین برای روشن کردن مو با اکسیدان باید از اکسیدان شماره یک یا دو استفاده نمود. در غیر این صورت، سوختگی موها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

  • اصل سوم؛ کمک گرفتن از یک متخصص

نکته مهم دیگر در روشن کردن مو با اکسیدان، کمک گرفتن از یک متخصص در این زمینه است. هر چقدر تجربه و دانش یک فرد در زمینه استفاده از روش های مختلف روشن کردن موها بیشتر باشد، امکان آسیب رساندن به موها کاهش پیدا می کند.

برای مثال، یک فرد متخصص می داند که برای جنس موهای شما چه نوع اکسیدان با چه شماره ای نیاز است. همچنین، برای رسیدن به پایه ایده آل چقدر زمان لازم است. تناسب زمان و قدرت روشن کنندگی اکسیدان اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که برای یک اکسیدان قوی، مدت زمان طولانی صبر کنید، موها آسیب می بینند. برای یک اکسیدان ضعیف نیز اگر به اندازه کافی صبر نکنید، موها به حد دلخواه روشن نخواهند شد.

 

نوشتن دیدگاه