سبد خرید شما خالی می باشد.
روشن كردن مو با مواد طبيعي

داشتن یک رنگ موی روشن یا تغییر رنگ موها نسبت به رنگ طبیعی آن ها، یک تغییر زیبا و جذاب برای بانوان به حساب می آید. معمولا برای روشن کردن موها لازم است از مواد شیمیایی مانند پودر دکلره یا رنگ موهای شیمیایی استفاده شود. برای افرادی که تمایل به استفاده از این گونه مواد ندارند، روشن کردن مو با مواد طبیعی جایگزین مناسبی خواهد بود.

برای روشن کردن رنگ موها و مواد طبیعی روش های متعددی وجود دارند. مواردی مانند استفاده از آب لیموی تازه، دم کرده بابونه و ریواس، ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون، جوش شیرین، روغن آووکادو و ترکیب عسل و سرکه برای این کار مفید هستند. در این مقاله قصد داریم به توضیح روش های روشن کردن مو با مواد طبیعی بپردازیم.

آیا روشن کردن مو با مواد طبیعی امکان پذیر است؟

بسیاری از افراد، برای تغییر رنگ موهای خود، به استفاده از مواد شیمیایی عادت دارند. در نتیجه، ممکن است روشن کردن مو با مواد طبیعی برای آن ها باور ناپذیر باشد. اما با اطمینان می‌گوییم که استفاده از برخی مواد طبیعی می تواند رنگ های جذابی را بر روی موها ایجاد نماید.

معمولا از ترکیب مواد طبیعی می توان یک ماده موثر برای روشن کردن رنگ موها ایجاد نمود. برخی از مهم ترین مواد طبیعی که برای این کار مفید هستند، عبارتند از:

  • دارچین
  • بابونه
  • آب لیموی تازه
  • عسل
  • روغن نارگیل
  • روغن زیتون
  • سرکه
  • جوش شیرین

البته استفاده از مواد طبیعی برای روشن کردن موها ممکن است کمی زمان بر باشد. همچنین، گاهی لازم است فرایند آغشته کردن موها به این مواد را چندین بار تکرار کنیم.

آیا روشن کردن مو با مواد طبیعی امکان پذیر است؟

روشن کردن مو با مواد طبیعی و بدون آسیب زدن

برای روشن کردن مو با مواد طبیعی، از ترکیبات متعددی می توان استفاده کرد. جنس موها و رنگ طبیعی آن ها بر نحوه نتیجه گرفتن از روش های خانگی روشن کردن مو تاثیرگذار است. در ادامه به برخی از روش های روشن کردن مو با مواد طبیعی اشاره خواهیم کرد.

استفاده از آب لیموی تازه

برای روشن کردن موهای خود، ابتدا آب ۲ عدد لیمو را گرفته و در ظرف مناسب بریزید. سپس مقداری آب گرم به آن اضافه کرده و به موهای خود اسپری کنید. اگر بتوانید در مجاورت نور آفتاب قرار گیرید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. تکرار این فرایند به صورت هفته ای یکبار، به روشن شدن موهای شما کمک خواهد کرد.

ترکیب چای بابونه، لیمو و دارچین

یکی از راه های روشن کردن مو با مواد طبیعی، استفاده از ترکیب چای بابونه، لیمو و دارچین است. دو عدد چای کیسه ای بابونه را در یک لیوان آب جوش بیندازید. در همین حین، یک قاشق چای خوری دارچین و یک لیموی نصف شده و یک قاشق غذاخوری روغن بادام را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا این ترکیب کمی خنک شود و سپس آن را بر روی موهای خود اسپری کنید. برای دریافت نتیجه بهتر می‌توانید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرید.

روشن کردن مو با مواد طبیعی و بدون آسیب زدن

ترکیب گل بابونه و گل ریواس

اگر هدف شما از روشن کردن مو با مواد طبیعی ایجاد رنگ طلایی بر روی موهایتان است، ترکیب گل بابونه و گل ریواس مناسب خواهد بود. برای این کار، ۵ قاشق غذاخوری گل ریواس را با ۵ قاشق غذاخوری از گل بابونه ترکیب کنید. برای تهیه رنگ موی خانگی باید ترکیب به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه همراه با سه لیوان آب بر روی حرارت بگذارید. محلول صاف شده حاصل را به موهای خود اسپری کنید. تکرار این فرآیند به صورت هفته ای یکبار به شما کمک می کند تا به رنگ طلایی دلخواه خود برسید.

ترکیب سرکه و عسل

عسل و سرکه را با نسبت یک به دو ترکیب کنید. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری دارچین به اثربخشی بهتر این ترکیب کمک می کند. خمیر به دست آمده را بر روی موهای خیس خود بمالید. برای آنکه موهای شما به رنگ روشن در آید، این ترکیب باید از شب تا صبح بر روی موها باقی بماند.

دارچین

ترکیب یک قاشق چای خوری دارچین با مقدار کمی نرم کننده، روش دیگری برای روشن کردن مو با مواد طبیعی است. برای روشن کردن موها با دارچین، ترکیب یاد شده را از شب تا صبح بر روی موهای خود نگه دارید.

اگر می خواهید رنگ مویتان دقیقا همان رنگی شود که دلتان می خواهد، بهتر است از رنگ مو استفاده کنید. در مانی نی کارشناسان‌مان شما را راهنمایی می کنند تا رنگ موی دلخواه خود را بخرید.  

نوشتن دیدگاه