سبد خرید شما خالی می باشد.
برای از بین بردن زردی مو چه رنگی بزنیم

برای رنگ مو می توان به آرایشگاه مراجعه کرد و این کار توسط افراد متخصص انجام شود و یا در خانه و با توجه به آموزش های حداقلی این کار را انجام داد. کسانی که دارای علم رنگ کردن مو هستند و در این زمینه تخصص دارند ترکیب رنگ موها را به گونه ای مهیا می کنند که رفله های مزاحمی مانند زردی و قرمزی در موها نباشد. با این وجود هنوز هم یکی از معضلات برای رنگ کردن موها، تناژ هایی مانند زردی، قرمزی و یا نارنجی بودن موهاست.

معمولا آرایشگران می توانند با مهارتی که دارند میزان زردی و قرمزی مو را به حداقل برسانند. اما کسانی که در خانه اقدام به رنگ کردن موها می کنند با این مشکل مواجه هستند. حتی کسانی هم که در آرایشگاه اقدام به رنگ کردن موها می کنند ممکن است بعد از چندبار شامپو کردن، متوجه تناژ های زرد یا قرمز در موها شوند. به وجود آمدن این مشکل دارای راه کار هایی نیز هست. یعنی می توانید با استفاده از ترفند ها و تکنیک هایی زردی موهای خود را تا حد زیادی از بین ببرید. در ادامه این مقاله از مانی نی با روش هایی برای زدودن زردی موها آشنا می شویم.

چند ترفند ساده برای برطرف کردن تناژ زرد و قرمزی مو های رنگ

  • ساده ترین راه برای از بین بردن تناژ زردی مو این است که موهایتان را تیره کنید. البته این ترفند برای کسانی که قصد داشته اند موهایی روشن داشته باشند مناسب نیست. اما اگر به هر دلیل تصمیم به از بین بردن کلی زردی موها داشتید، تیره کردن موها یک گزینه مناسب است.
  • با استفاده از واریاسیون می توانید زردی موهای خود را کاهش داده و از بین ببرید. اگر موهای خود را رنگ کرده اید و بعد از شست و شو متوجه شده اید که رنگ موهای شما زرد و نارنجی است می توانید به میزان دو سانت یا دو بند انگشت از واریاسیون بنفش و نقره ای که ضد نارنجی و قرمز هستند را با اکسیدان 12 درصد مخلوط کنید و به موهای خود بمالید.
  • برای از بین بردن زردی موها از واریاسیون آبی و خاکستری استفاده کنید. دقت کنید که اگر میزان واریاسیون شما از حد معینی بیشتر شود موهای شما را تیره می کند.

چند ترفند ساده برای برطرف کردن تناژ زرد و قرمزی مو های رنگ

  • بهترین روش این است که قبل از رنگ کردن موها از واریاسیون های ضد زردی و ضد قرمزی در ترکیب رنگ استفاده کنید تا از زرد شدن موها پیشگیری شود. در صورت عدم دسترسی به واریاسیون می توانید به میزان کمی از رنگ های دودی روشن و کمی زیتونی استفاده کنید.
  • اگر موهایتان را رنگ کرده اید و بعد از شست و شو و خشک کردن موها متوجه شدید که تناژ زردی در موهایتان زیاد است، می توانید همان ترکیب رنگ مو را درست کنید با این تفاوت که این بار مقداری رنگ دودی روشن سری M را به آن اضافه کنید و بعد از 5 تا 10 دقیقه، رنگ را از روی موها بشویید.

برطرف کردن تناژ زردی و قرمرزی روی موها

رنگ موهایی که در ژورنال ها وجود دارند معمولا با چیزی که روی موها پیاده می شود اندکی تفاوت دارد. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث زرد و قرمز شدن موها می شود این است که موهای تیره را بدون دکلره کردن و به پایه رساندن، روشن می کنند. در واقع رنگ های روشن بدون دکلره روی موها استپ می کنند و باعث می شوند که موها دارای تناژ قرمز و زرد شوند.

برطرف کردن تناژ زردی و قرمرزی روی موها

برای جلوگیری از این مشکل بهتر است قبل از بلوند کردن، ابتدا موها را دکلره کنید و به پایه مورد نظر برسانید. بعد از آن ترکیب رنگ مناسب خود را آماده کنید و در آن به میزان کم از واریاسیون های آبی، بنفش، زرد و دودی استفاده کنید. برخی فوم های رنگساژ مو وجود دارند که بعد از دکلره کردن استفاده می شوند. این فوم ها می توانند به طور کامل زردی و قرمزی موها از بین ببرند.

به طور کلی برای جلوگیری از زرد و قرمز شدن موها باید موها در پایه دکلره مناسب قرار بگیرند و از ترکیب موی صحیح و اصولی برای مو ها استفاده شود. استفاده از شامپو رنگ، واریاسیون و ... نیز باید اصولی و طبق چرخه رنگ ها مورد استفاده قرار بگیرد.

 

نوشتن دیدگاه