سبد خرید شما خالی می باشد.
رنگ موی شکلاتی تیره به چه پوستی میاد

رنگ موی شکلاتی تیره ترکیبی از رنگ قرمز و مشکی است که زیبایی و چشم نوازی خاصی به موها می‌دهد. این رنگ به تمامی طیف های پوستی می آید و با آنها همخوانی مناسب ایجاد میکند. افرادی که دارای پوست روشن و گرم هستند با استفاده از رنگ شکلاتی سرد می توانند زیبایی و چشم نوازی ویژه‌ای به موهای خود بدهند، افرادی که دارای پوست سرد هستند با استفاده از رنگ شکلاتی گرم زیبایی دو چندانی پیدا می کنند. در این مقاله از مانی نی قصد داریم به رنگ شکلاتی و طیف‌های مختلف آن بپردازیم و شما را با این رنگ آشنا کنیم.

رنگ موی شکلاتی سرد است یا گرم؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت رنگ موی شکلاتی به صورت عمومی به دلیل دارا بودن طیف رنگ قرمز از جمله رنگ های گرم محسوب می شود، اما با استفاده از روش‌های خاص میتوان رنگ آن را سرد کرد. اگر بخواهیم به رنگ موی شکلاتی و گرم یا سرد بودن آن بپردازیم باید به موارد زیر اشاره کرد:

۱. رنگ موی شکلاتی گرم

اگر از رنگ موی شکلاتی به صورت خالص روی موها استفاده شود، این محصول دارای رنگ گرم است. رنگ موی شکلاتی گرم برای افرادی که توناژ پوستی سرد دارند مناسب تر است. در برخی از موارد افراد ترجیح می‌دهند رنگ شکلاتی را با رنگ های دیگری که تناژ قرمزی دارند مخلوط نموده و از آن روی موهای خود استفاده کنند، در این گونه موارد گرمی رنگ مو افزایش پیدا می‌کند و رنگ مو بیشترین میزان گرمی را خواهد داشت.

رنگ موی شکلاتی سرد است یا گرم؟

۲. رنگ موی شکلاتی سرد

افرادی که دارای تناژ پوستی گرم هستند در برخی از موارد استفاده از رنگ موی شکلاتی را ترجیح می‌دهند. در این گونه موارد رنگ موی شکلاتی نباید به صورت تنها مورد استفاده قرار گیرد و باید با رنگهای دیگر ترکیب گردد تا رنگ آن خنثی شود. برای کاهش میزان گرمی رنگ موی شکلاتی می توان این محصول را با رنگ‌هایی مانند رنگ زیتونی، دودی و خاکستری ترکیب نمود‌. در این صورت تناژ گرمی تا حدود زیادی خنثی خواهد شد و پوست صورت جلوه رنگی زیبایی به خود خواهد گرفت.

ترکیب رنگ موی شکلاتی برای تناژ های پوستی مختلف

به صورت کلی افراد دارای دو تناژ پوستی گرم و سرد هستند. از آنجایی که بسیاری از افراد رنگ موی شکلاتی را می پسندند و روی موهای خود از آن استفاده می کنند، حتماً باید در هنگام استفاده از این رنگ تناژ پوستی خود را در نظر بگیرند. در این قسمت از مقاله به ترکیب رنگ شکلاتی برای هر یک از تناژهای پوستی گرم و سرد می پردازیم:

۱. ترکیب رنگ شکلاتی برای پوست سرد

برای به دست آوردن ترکیب زیبا و عالی رنگ شکلاتی برای پوست سرد می توانید به تنهایی از رنگ شکلاتی استفاده کنید و یا آن را با رنگ های ماهاگونی و آلبالویی مخلوط کنید. در این گونه موارد ابتدا رنگ شکلاتی را با نصف مقدار رنگ ماهاگونی و یا رنگ آلبالویی مخلوط نموده و سپس با استفاده از اکسیدان ۶ درصد آن را به غلظت مورد نظر برسانید. از آنجایی که هم رنگ شکلاتی و هم رنگ ماهاگونی دارای تناژ گرم هستند، با ترکیب کردن این دو رنگ با یکدیگر می توان تناژ فوق‌العاده‌ای به دست آورد و زیبایی خاصی به چهره های سرد بخشید.

ترکیب رنگ موی شکلاتی برای تناژ های پوستی مختلف

۲. ترکیب رنگ شکلاتی برای تناژ پوستی گرم

برای به دست آوردن ترکیب رنگ شکلاتی برای تناژ پوستی گرم می توانید از روش های زیر برای این منظور بهره ببرید:

  • در مرحله اول می توانید رنگ شکلاتی تیره را با رنگ دودی مخلوط کنید. برای این منظور رنگ شکلاتی شماره ۵ را با رنگ دودی شماره ۶ یا ۷ مخلوط نموده و سپس داخل ترکیب به اندازه دو برابر مواد اکسیدان ۶ درصد بریزید. مخلوط مورد نظر را هم بزنید و یکدست کنید. آن را در قسمت های مختلف مو بکشید و سپس بعد از گذشت مدت زمان حدودی ۴۵ دقیقه آن را شستشو دهید.
  • رنگ شکلاتی شماره ۵ را با رنگ زیتونی شماره ۷ و دو برابر مواد اکسیدان ۶ درصد مخلوط کنید. به مواد قبلی مقداری واریاسیون سبز بیافزاید. این ترکیب را از قسمت پشت سر به سمت جلو بکشید، در نهایت بعد از گذشت مدت زمان حدودی ۴۵ تا ۶۰ دقیقه آن را با استفاده از آب و نرم کننده بشویید.
نوشتن دیدگاه