سبد خرید شما خالی می باشد.
شماره اکسیدان برای موی سفید

اکسیدان یک ماده شیمیایی است که برای اثر بخشی بیشتر رنگ مو از آن استفاده می شود. در واقع اکسیدان فعال کننده رنگ مو است که با درجه بندی های متفاوتی تولید می شود. انتخاب اکسیدان مناسب برای ایجاد رنگ مو دلخواه بسیار حائز اهمیت است، از این رو باید با در نظر گرفتن عواملی مانند رنگ مو، ضخامت مو، جنس مو و ... به طور صحیح انتخاب شود.

برخی از افرادی که تار موی سفید دارند برای پوشاندن آن ها از رنگ موهای مخصوص استفاده می کنند، در نتیجه این سوال پیش می آید که شماره اکسیدان برای موی سفید چند است؟ در این مقاله از مانی نی به این پرسش پاسخ می دهیم.

برای موهای سفید از چه شماره اکسیدان و به چه نسبتی در ترکیب رنگ مو استفاده کنیم

رنگ کردن مو کاری تخصصی است که باید با مهارت و تجربه بالا به صورت اصولی انجام شود. از این رو توصیه می شود برای رنگ کردن موهای خود به خصوص موهای سفید از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید. در واقع موهای سفید شده قابلیت پذیرش هر رنگی را ندارند، در نتیجه برای پوشاندن آن ها باید نکات مهمی را در نظر داشت. یکی از این نکات شماره اکسیدانی است که در ترکیب رنگ مو مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه این سوال پیش می آید که برای موهای سفید از چه شماره اکسیدان و به چه نسبتی در ترکیب رنگ مو استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با انواع اکسیدان و عملکرد آن ها آشنایی داشته باشید. در واقع برای گرفتن سفیدی مو باید بسته به میزان تارهای سفید روش مناسبی را انتخاب کرد سپس با توجه به روش، از شماره اکسیدان مناسب استفاده کرد.

به طور کلی اکسیدان با 4 شماره تولید می شود که هر فرد متناسب با شرایط خود می تواند از بهترین شماره اکسیدان استفاده کند. شماره اکسیدان برای موی سفید باید بسیار ملایم باشد تا مو دچار سوختگی و شکنندگی نشود. در واقع موی سفید نسبت به موی معمولی ساختار شکننده تری دارد، از این رو برای رنگ کردن آن باید از اکسیدان های ضعیف استفاده کرد تا با کمترین آسیب به مو تارهای سفید را پوشش داد.

برای موهای سفید از چه شماره اکسیدان و به چه نسبتی در ترکیب رنگ مو استفاده کنیم

اکسیدان 6 درصد یا شماره یک بهترین شماره اکسیدان برای موی سفید است که برای پوشش موهای سفید بسیار پر کاربرد است. طبق بررسی های انجام شده بهترین شماره اکسیدان برای موی سفید نیم یا یک است، زیرا این نوع اکسیدان میزان آب اکسیژنه کمتری دارد. با این تفاسیر رنگ مو با اکسیدان شماره نیم و یک بیشتر به رنگدانه مو نفوذ می کند و پوشانندگی سفیدی مو بیشتر می شود. برای انتخاب شماره اکسیدان برای موی سفید باید به شماره رنگ، میزان سفیدی و ... توجه کرد تا سفیدی مو به طور کامل گرفته شود. در کل انتخاب شماره اکسیدان برای موی سفید باید با مهارت و شناخت بالا انجام شود.

هر چه سفیدی مو بیشتر باشد باید نسبت رنگ به دکلره نیز بیشتر شود همچنین از اکسیدان ضعیف تری استفاده شود تا مدت زمان بیشتری رنگ روی مو بماند. با این تفاسیر شماره اکسیدان مناسب برای موهای سفید، اکسیدان 6 درصد یا شماره یک است. اما دقت داشته باشید که میزان اکسیدان در ترکیب رنگ مو را نمی توان به صورت ثابت اعلام کرد زیرا این میزان بسته به شرایط متفاوت، متغیر است.

اکسیدان مناسب برای موی سفید

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد انتخاب اکسیدان مناسب برای موی سفید بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که از اکسیدان نامناسب برای موی سفید استفاده شود نه تنها سفیدی مو پوشانده نمی شود بلکه به بافت مو نیز آسیب جدی وارد می شود. با این تفاسیر افرادی که موی سفید دارند باید به نکات بسیاری مانند رنگ پوست، جنس مو، میزان سفیدی مو، شماره اکسیدان و ... توجه کنند.

اکسیدان مناسب برای موی سفید

اکسیدان مناسب برای موی سفید باید آب اکسیژنه کافی داشته باشد تا پولک های مو باز شود و رنگ مو را بپذیرد. در واقع تکنیک های متفاوتی برای گرفتن سفیدی مو وجود دارد که بسته به روش آن می توان اکسیدان مناسب را انتخاب کرد. بیشتر آرایشگران ماهر و حرفه ای برای موی سفید از اکسیدان ضعیف 3 درصد یا 6 درصد استفاده می کنند، زیرا این نوع اکسیدان ها آسیب کمتری به مو وارد می کنند و رنگ پذیری مو را تا حد زیادی افزایش می دهند.

 

نوشتن دیدگاه