سبد خرید شما خالی می باشد.
رنگ موی دکلره شده را چگونه تیره کنیم

زمانی که بخواهیم موهای خود را روشن تر کنیم و به درجه ای برسانیم که با موهای ما خیلی فاصله دارد باید از روش دکلره کردن استفاده کنیم. دکلره کردن می تواند کمک کند که رنگدانه های موها کاملاً از بین بروند و به رنگ های روشن تر در بیایند. به همین دلیل اگر در سر دارید که موهای خود را به رنگ های روشن دربیاورید باید ابتدا موهای خود را در یک یا چند جلسه دکلره کنید. حال اگر موهای دکلره شده را بخواهیم تیره کنیم باید چه کنیم؟ تیره کردن موهایی که دکلره هستند نیاز به استفاده از رنگ های خاصی دارد تا به موها آسیبی وارد نشود و نیاز به دکلره کردن مجدد نباشد، به همین دلیل تصمیم داریم امروز به بررسی این موضوع بپردازیم و شما را با نحوه تیره کردن موهای دکلره شده بدون ذره ای آسیب رسیدن به موها آشنا کنیم. با مانی نی همراه باشید.

نحوه تیره کردن موهای دکلره شده بدون آسیب رسیدن به مو

نحوه تیره کردن موهای دکلره شده بدون آسیب رسیدن به مو

موهای ما از رنگدانه های قرمز، آبی و زرد تشکیل شده است و غالب شدن هر یک از آنها رنگ خاصی به موها می دهد، برای مثال اگر رنگدانه های آبی بسیار زیاد باشند، رنگ موها مشکی خواهد شد. در حین دکلره نیز ابتدا رنگدانه های قرمز سپس رنگدانه های آبی و در نهایت رنگدانه های زرد از موها خارج می شوند. زمانی که قرار است موهای خود را تیره کنید باید برعکس عمل کنید، به این صورت که ابتدا رنگدانه های زرد، سپس آبی و در نهایت قرمز را وارد موهای خود کنید. از آنجایی که رنگی که قرار است روی موهای خود بگذارید تیره است و رنگ پایه شما بسیار روشن است، بهتر است که موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید تا فرایند رنگ گذاری بهتر صورت بگیرد. برای مثال می توانید موهای جلو، عقب، راست و چپ خود را به چهار قسمت تقسیم کنید.

از طرفی فرایند رنگ کردن را از ریشه های مو شروع کنید. سپس به این بپردازید که موهای شما چه رنگ زمینه ای دارد، اگر موهای خود را دکلره کرده اید و سپس از رنگ هایی با تناژ زرد، نارنجی، قرمز یا سبز استفاده کرده اید، بهتر است که از رنگ های تیره خنثی کننده استفاده کنید. برای مثال برای از بین بردن رنگ قرمز می توانید از رنگ زیتونی تیره ای که تناژ سبز دارد استفاده کنید. رنگ مو قهوه ای موکا، قهوه ای تیره، شکلاتی تیره، ماهگونی، نسکافه ای تیره، دودی، مشکی و شرابی از محبوب ترین رنگ هایی هستند که می توانند گزینه ای عالی برای تیره کردن موهای دکلره شده به حساب بیایند.

مراقبت های بعد از تیره کردن موهای دکلره شده

مراقبت های بعد از تیره کردن موهای دکلره شده

زمانیکه موهای خود را تیره می کنید، باید بدانید که این رنگ طبیعی موهای شما نیست و به مرور زمان موهای شما کمرنگ تر می شود، به ویژه اینکه روی موهایی دکلره شده، قرار گرفته است.  پس باید نکات مهمی را در این زمینه رعایت کنید تا در نهایت رنگ تیره موهای شما حفظ شود. یکی از مهمترین این مسائل استفاده از موادی است که سبب می شود موهای شما مرطوب باشند و نرمی و لطافتی که به واسطه رنگ کردن از دست داده اند دوباره به دست بیاورند. زیرا رنگ کردن موهایی که دکلره شده اند سبب خشکی بسیار زیاد می شود به همین خاطر باید از نرم کننده، ماسک، سرم و کرم مو استفاده شود. این کار باعث می شود که رنگ مو زیباتری نیز داشته باشید و از طرفی موهای شما آسیب نبینند و رطوبت خود را حفظ کنند.

زمانی که موهای خود را دکلره می کنید و سپس از رنگ تیره استفاده می کنید، با هر بار استفاده از شامپو یا هر شوینده مویی، موهای شما یک تا چند درجه روشن تر می شود، به همین خاطر باید از شامپوهای خاص که مخصوص موهای تیره هستند استفاده کنند. این شامپوها کمک می کنند که موها، رنگدانه های خود را حفظ کنند و رنگ آن ها به مرور زمان روشن تر نشود. روش های زیادی برای مراقبت از موهایی که به تازگی رنگ شده اند وجود دارند. همچنین محصولات متنوعی نیز در این زمینه عرضه شده اند، اما هر فردی بسته به جنس موهایی که دارد باید بهترین روتین مراقبت از موهای خود را بیابد و به کارگیرد. البته فراموش نکنید که هر چه قدر دفعات رنگ کردن مو زیاد باشد و فاصله آن ها کم، موها زودتر دچار آسیب دیدگی می شوند.

نوشتن دیدگاه