سبد خرید شما خالی می باشد.
بعد از رنگ مو شامپو بزنیمبعد از رنگ مو شامپو بزنیم

رنگ کردن مو یکی از محبوب‌ترین ایده‌ها در بین سنین مختلف برای تغییر چهره و استایل است. آگاهی از یک سری نکات و ترفندها باعث می‌شود که نتیجه حاصل از رنگ کردن موها مطلوب‌تر، ماندگارتر و باکیفیت‌تر گردد. گذشته از این موارد، نحوه نگهداری و رسیدگی به موهای رنگ شده نیز بسیار مهم است. برای مثال سوال بسیاری از افراد این است که آیا بعد از رنگ مو شامپو بزنیم یا خیر؟ در این مطلب از فروشگاه اینترنتی مانی نی توصیه‌هایی را درباره نگهداری و حفظ سلامت موهای رنگ شده مطرح خواهیم کرد. همچنین به طور دقیق به شما توضیح خواهیم داد که چه زمانی برای شامپو کردن موهای رنگ شده مناسب است. پس اگر قصد کسب اطلاعات مفید در این زمینه را دارید، با ما همراه باشید.

چه زمانی به موی رنگ شده شامپو بزنیم؟

یکی از نکات مهم برای افزایش دوام و ماندگاری رنگ روی موها شست‌وشوی درست آن‌ها است. برای مثال تا 72 ساعت پس از رنگ کردن موها نباید آن‌ها را با شامپو شست. زیرا در این مدت زمان رنگ می‌تواند به خوبی در ساقه‌های مو نفوذ کرده و ماندگاریش بیشتر شود. مو در طول این سه روز به هیچ وجه تولید چربی نخواهد داشت. بنابراین رنگ به راحتی می‌تواند از روی کوتیکول‌های باز و فعال مو به داخل ساقه مو راه یابد. وجود یا عدم وجود چربی‌های طبیعی مو یکی از مسائلی است که افرادی متقاضی رنگ کردن موهای خود باید به آن توجه داشته باشند. زیرا چربی‌های طبیعی مو از رنگ موجود روی موها محافظت کرده و مدت ماندگاری آن را افزایش می‌دهند.

چه زمانی به موی رنگ شده شامپو بزنیم؟

با توجه به این موارد، شستن بیش از حد موها با شامپو باعث می‌شود که چربی‌های طبیعی مو از بین بروند. این امر مدت زمان ماندگاری و درخشندگی رنگ موها را کاهش می‌دهد. بهترین حالت برای شستشوی موهای رنگ شده 3 بار در هفته است. البته افرادی که موهای چرب دارند، به دلیل تشکیل چربی زیاد در ریشه موهایشان به دفعات بیشتری از استحمام نیاز دارند. این افراد بهتر است که برای رفع این مشکل از تکنیک شامپوی خشک بهره ببرند. در ادامه این بخش نکاتی برای افزایش ماندگاری رنگ مو آموزش داده شده است.

استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده

برای افرادی که موهای خود را رنگ می‌کنند، استفاده از شامپوهای معمولی انتخاب خوبی نیست. چنین افرادی بهتر است که برای شستشوی موهای خود از شامپوهای مناسب موهای رنگ شده استفاده کنند. این قبیل محصولات بهداشتی به دلیل ساختار تقویت‌کننده خود مانع از خشکی و شکنندگی تارهای مو می‌شوند. همانطور که بیان شد، امروزه این باور وجود دارد که شستشوی هر روزه مو سبب ریزش و آسیب دیدن موها می‌شود. به همین دلیل دانشمندان در کنار شامپوهای معمولی محصولاتی به نام شامپو خشک را نیز تولید و روانه بازار کرده‌اند.

عدم استفاده از دستگاه‌‌ های حرارتی 

بهتر است، برای خشک کردن موهای طبیعی یا رنگ کرده خود از دستگاه‌های حرارتی همچون سشوار، اتو و فرکننده مو استفاده نکنید. زیرا این وسایل الکترونیک حرارت زیادی را به موها رسانده و باعث آسیب دیدن بافت مو می‌شوند. بنابراین اجازه دهید که موهایتان به طور طبیعی خشک گردند.

استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده

شستشوی موها با آب سرد  

شستشوی موهای رنگ شده با آب گرم باعث باز شدن فولیکول‌های مو و کمرنگ شدن رنگ مو می‌شود. در نتیجه این عمل مدت زمان ماندگاری و درخشندگی رنگ مو را کاهش می‌دهد.

استفاده از فیلتر دوش مناسب

برخی از فیلترهای دوش موجود در بازار استاندارد مطلوب را ندارند. به همین دلیل این محصولات املاح، آهن و سایر مواد معدنی را از خود عبور می‌دهند. متاسفانه این مواد ضمن تغییر رنگ موها مدت زمان ماندگاری رنگ را نیز روی موها کم می‌کنند.

کوتاه کردن منظم موها

موهای رنگ کرده یا طبیعی پس از مدتی دچار موخوره و شکستگی خواهند شد. بنابراین بهتر است که به طور روتین در دوره‌های زمانی خاصی موهای خود را کوتاه کنید. اگر دوست ندارید که از بلندی موهای شما کاسته شود، می‌توانید فقط نوک موهای خود را اندکی اصلاح نمایید.

استفاده از محصولات ضد آفتاب مخصوص مو

نور خورشید در تماس مستقیم با موها آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به آن‌ها وارد می‌سازد. همچنین اشعه‌های خورشید باعث کمرنگ شدن رنگ مو می‌شوند. به همین دلیل در صورتی که قصد بیرون آمدن از خانه در زیر نور خورشید را دارید، باید از محصولات محافظت کننده مو در برابر اشعه UV استفاده کنید. همچنین اگر چندین ساعت از خانه بیرون هستید، می‌توانید از خواص روغن‌های درخشان‌کننده مو بهره بگیرید.

شما می توانید از سایت مانی نی انواع رنگ موی با کیفیت را به همراه لوازم مراقبتی مو با قیمت مناسب بخرید.

نوشتن دیدگاه