سبد خرید شما خالی می باشد.
رنگ موی خراب شده را درست کنیم

رنگ کردن مو عملی تخصصی می باشد که اگر به درستی آن را انجام ندهیم، نه تنها آسیب جدی به موهای خود می رسانیم بلکه موهایمان ظاهر ناخوشایندی به خود می گیرند. این مسئله در حالی است که روزانه افراد زیادی موهای خود را با رنگ کردن غیرتخصصی به رنگ های غیر دلخواه خود در می آورند و یا موهای آن ها تناژ رنگ نارنجی، زرد، قرمز و یا حتی سبز به خود می گیرد. از این رو امروز تصمیم گفتیم به بررسی راه هایی بپردازیم که در نهایت می توانید نتیجه اشتباه رنگ موی خود را اصلاح کنید و به ترمیم آن بپردازید. با مانی نی همراه باشید.

خراب شدن رنگ مو و راه اصلاح آن

برای ترمیم و اصلاح رنگ مو باید آرایشگر شما طی یک تا سه مرحله اقدام به از بین بردن رنگ مو و جایگزین کردن آن با رنگ مو دلخواه شما کند. این موضوع که فرد نیاز به جلسات بیشتر دارد یا کمتر، به موارد زیادی از جمله مقاومت، حجم، جنس و ضخامت موها بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان نسخه ای ثابت برای همه تجویز کرد و اگر موهای شما به رنگ دلخواهتان نرسیده است یا تناژ رنگی بدی گرفته است، بهتر است که به یک آرایشگر یا فرد متخصص مراجعه کنید تا در کمترین تعداد جلسات موهای شما را ترمیم کنند. با ما همراه باشید تا به بررسی چندین روش موثر در زمینه از بین بردن شایع ترین مشکلات ناشی از رنگ مو بپردازیم:

  • رنگ مو بلوند یکی از رنگ های محبوبی است که باید برای انجام آن بسیار خبره باشید، زیرا حتی برخی از آرایشگرها نیز از عهده آن بر نمی آیند و تناژ زرد زننده ای را در لا به لای موها مشاهده خواهید کرد. برای اینکه این تناژ بدرنگ از بین برود باید از رنگ هایی استفاده کنید که در فرمولاسیون آن ها از واریاسیون یا رنگ بنفش استفاده شده باشد.
  • رنگ هایی مانند مسی، قهوه ای، مرجانی و دیگر رنگ هایی که پس از مدتی تناژ نارنجی به موها می دهند. البته اگر در همان مرحله اول موها درست رنگ نشوند، این تناژ را به خود می گیرند، برای از بین رفتن این تناژ باید از رنگدانه های آبی استفاده کرد. در واقع واریاسیون یا شامپو آبی می تواند یک خنثی کننده عالی به شمار برود و تناژ گرم نارنجی را با تناژ سرد خود خنثی کند.
  • خاکستری از رنگ های سرد می باشد که در برخی موارد موجب نارضایتی مشتری می شود، از آنجایی که این تناژ مانند تناژهای دیگر زننده نیست، می توان از رنگ های گرم برای خنثی کردن آن استفاده کرد، هر رنگ گرمی برای این امر مناسب است.

مشکلات رایج دیگری نیز درباره رنگ کردن مو مطرح می باشد، برای مثال در برخی موارد موها تیره تر یا روشن تر از سلیقه مشتری یا شخص می شوند یا پس از مدتی با شستشوهای مکرر، رنگ موها تغییر می کند. برای روشن کردن موهای تیره راهی جز دکلره نمی باشد، مگر اینکه بخواهید تنها یک درجه از موها روشن شوند. در این مواقع استفاده از روش های خانگی که در قسمت بعد به آن می پردازیم می تواند تا حدی تأثیرگذار باشد. اما اگر موهای شما بسیار تیره شده اند می توانید بسته به میزان روشنی که انتظار دارید در هر جلسه با دکلره 2 درجه رنگ موهای خود را روشن کنید. اگر موهای شما روشن تر شده اند، می توانید تنها با یک جلسه موهای خود را با رنگ دلخواهتان تیره کنید.

روش های خانگی پاک کردن رنگ مو خراب شده

روش های خانگی پاک کردن رنگ مو خراب شده

شما نیز رنگ مویتان خراب شده است و تمایل ندارید آن ها را مجدد رنگ کنید و مجدد هزینه ای بپردازید؟ پس می توانید از روش های خانگی زیر نیز بهره ببرید:

  • استفاده از شامپو ضد شوره برای روشن کردن مو یکی از روش های کمرنگ کردن رنگ مو می باشد، اگر محتوای این شامپو با جوش شیرین ترکیب شود، می توانید تأثیر بیشتر بگذارد.
  • ویتامین سی حاوی نوعی اسید قوی می باشد که برای سلامت پوست و موها مفید است، بنابراین با چند بار استفاده می تواند رنگ موهای شما را کمرنگ تر کند، زیرا خاصیت اسیدی بالایی دارد و خنثی کننده رنگ مو که خاصیت قلیایی دارد می باشد.
  • سرکه نیز از روش های طبیعی است که در خانه رنگ موها را روشن می کند، فقط فراموش نکنید که حتما از سرکه سفید خالص استفاده کنید. زیرا همانطور که گفتیم رنگ ها موادی هستند با خاصیت بازی یا قلیایی از این رو استفاده از یک ماده اسیدی قوی مانند سرکه می تواند آن ها را خنثی کند.

روش های خانگی هر چند که روش هایی مؤثر هستند اما نمی توانند کافی باشند، زیرا مدت زمان زیادی برای تأثیرگذاری آن ها نیاز است. به همین دلیل بهتر است برای رنگ کردن موهای خود هزینه و زمان کافی صرف کنید تا نیازی به ترمیم و اصلاح آنان نباشد.

نوشتن دیدگاه