سبد خرید شما خالی می باشد.
ایا قبل از رنگ مو موها را بشوییم

رنگ مو یکی از مواردی است که باعث می شود زیبایی خانم ها چند برابر شود و می تواند ظاهر شما را بسیار شاداب تر و حتی جوان تر نشان دهد. تمامی این موادر بستگی به انتخاب یک رنگ موی مناسب و استفاده از تکنیک ها و روش های حرفه ای دارد.از مهم ترین سوالاتی که برای افراد مبتدی یا کسانی که قصد دارند خودشان موهایشان را رنگ کنند این است که قبل از رنگ کردن موها، شست و شوی موها را چگونه انجام دهند؟ اینکه قبل از رنگ کردن موها باید موها شسته شوند یا نه به عوامل متفاوتی مانند جنس مو، رنگ مو و ... بستگی دارد. بهتر است 24 ساعت قبل از رنگ شدن موها از شستن آن ها پرهیز کنید. چربی روی سر می تواند یک مانع مناسب در جهت تحریک و آسیب رنگ شود. هنگام شست و شوی قبل از رنگ، موها را به آرامی ماساژ دهید. اگر روی موهایتان روغن های طبیعی  مانند روغن نارگیل یا زیتون وجود دارد 24 ساعت قبل از رنگ کردن آن را بشویید. در این مقاله به چگونگی شست و شوی موها قبل از رنگ کردن موها می پردازیم.

شستن مو قبل از رنگ کردن، درسته یا غلط؟

شستن مو قبل از رنگ کردن، درسته یا غلط؟

بسیاری از آرایشگران در گذشته اعتقاد داشتند هرچقد موهای شما کثیف تر باشد  بهتر رنگ می گیرند و کمتر آسیب می بینند. در واقع رنگ هایی که در قدیم استفاده می شوند دارای مقادیر زیادی آلومینیوم بودند و همین باعث می شد که هرگونه چربی، روغن یا کثیفی را از روی موها پاک کند. امروزه با ورود رنگ موهای ارگانیک و طبیعی تر و حذف آمونیاک از فرمول بسیاری از رنگ، موها قبل از رنگ کردن نیاز به شست و شو دارند. شستن موها قبل از رنگ کردن به عواملی مانند  رنگ مو بستگی دارد. به طور مثال اگر شما به دنبال این هستید که موهای خود را روشن کنید بهتر است حتما قبل از رنگ کردن، موهای خود را بشویید زیرا چربی و روغن هایی که روی موها وجود دارد ممکن است باعث تغییر رنگ شوند. اگر موها خیلی چرب باشند حتی ممکن است بین دو تا سه درجه موهای شما تیره تر شود. در واقع با شستن موها باعث می شوید که رنگ مورد نظر روی موهای شما تغییری نداشته باشد.

حتی اگر به دنبال اجرای رنگ های تیره بر روی موهای خود هستید باید از 24 ساعت قبل از رنگ کردن، موهای خود را به خوبی بشویید. در واقع برای هر نوع رنگی چه روشن و چه تیره نیاز است که موها حداقل بین 12 تا 24 ساعت قبل به طور کامل شسته شوند. قبل از انجام رنگ مو حتما از قبل با رنگ کار خود قرار مشاوره فیکس کنید و موهای خود را به طور کامل بشویید تا بتواند موهای شما را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد.

شستن موها قبل از رنگ مو

شستن موها قبل از رنگ مو

همانطور که بیان شد شست و شوی موها قبل از رنگ کردن به فاکتور های مانند انتخاب رنگ بستگی دارد. یکی دیگر از این این فاکتور ها استفاده از نوع شامپو است. اینکه شامپوی شما چه فرمولاسیونی دارد بر روی رنگ موهای شما تاثیر می گذارد. به طور مثال قبل از رنگ کردن موها به هیچ عنوان نباید از شامپو های تقویت کننده استفاده کنید. شامپوی مخصوص موهای خشک نیز باعث می شوند که نفوذ رنگ به مو با مشکل مواجه شود. برخی شامپو ها با نام شامپو های موم دار در بازار وجود دارند که عده زیادی از آن ها برای تقویت موهای خود استفاده می کنند . شست و شوی موها قبل از رنگ کردن نباید با شامپو های موم دار اتفاق بیفتد. این شامپو ها دارای ماده ای در ساختار خود هستند که مانع از نفوذ رنگ به درون کوتیکول مو می شوند. برخی از شامپو ها به نام شامپو های رنگ شناخته می شوند یا دارای رنگ های مصنوعی هستند که استفاده از آن ها باعث تداخل در عملیات رنگ مو می شود.

اگر قصد دکلره کردن موها را دارید  بهتر است یک تا دو روز قبل از آن، موهای خود را نشویید تا یک لایه چربی به عنوان محافظ و حایل بین مو و کف سر شما جمع شود. با مانی نی همراه باشید. 

نوشتن دیدگاه